מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשע״ב 20.05.2012

בי"ד רבני חב"ד: "חברי אגו"ח חייבים להופיע בביה"ד"

בית דין רבני חב"ד הוציא היום "הבהרה ומודעה" בקשר לסכסוכים בנושא אגודת חסידי חב"ד באה"ק ● ההודעה באה בהמשך לצו המניעה שיצא נגד שלושה חברים, שניסו לכנס על דעת עצמם "אסיפה" של אגו"ח, וביה"ד קבע שלא יהיה לה תוקף, עד שביה"ד יכריע בנושא ● למרבה הצער, הנתבעים לא התייצבו לדין-תורה בבית דין רבני חב"ד, ובעקבות זאת מפרסם היום ביה"ד את הודעתו בפומבי  לסיפור המלא
בי

בית דין רבני חב"ד הוציא היום "הבהרה ומודעה" בקשר לסכסוכים בנושא אגודת חסידי חב"ד באה"ק. ההודעה באה בהמשך לצו המניעה שיצא נגד שלושה חברים, שניסו לכנס על דעת עצמם "אסיפה" של אגו"ח, וביה"ד קבע שלא יהיה לה תוקף, עד שביה"ד יכריע בנושא. למרבה הצער, הנתבעים לא התייצבו לדין-תורה בבית דין רבני חב"ד, ובעקבות זאת מפרסם היום ביה"ד את הודעתו בפומבי.

בהודעת הבי"ד מובהר בצורה הברורה ביותר, כי גם אם יש לאחד הצדדים טענות, ואפילו טענות כנגד הבית-דין, אין הדבר פוטר אותו מלהתייצב לדין, ואת טענותיו עליו להשמיע לפני בית הדין, "שאם לא כן, כל הישר בעיניו יעשה, ולא כל החושש מן הדין רשאי להישמט ממנו".

בהודעת הבי"ד מפורטת הסמכות שהבית דין קיבל מהרבי נשיא דורנו, ובפרט בנושא אגו"ח. בהודעה זו חשף ביה"ד הוראות שונות של הרבי שטרם פורסמו בציבור והמעידות באופן הברור ביותר כי אין לרבני קהילות כלשהם סמכות להתערב ולהביע דעות בעניני אגודת חסידי חב"ד.

כמו כן ההודעה מגוללת את כל השתלשלות פרשת אגו"ח מאז פטירת היו"ר הקודם הרב שלמה מיידנצ'יק ז"ל, ועוד קודם לכן, ואת המאמץ שבית הדין עשה כדי לצרף חברים מכל הצדדים, בתקווה שהדבר יוביל לידי שיתוף פעולה. אולם הנתבעים בחרו לפתוח במלחמה נגד החלטת הבית דין, ומאז כבר שמונה שנים הם מסרבים לציית להחלטות הבית דין.

באופן יוצא מן הכלל, ציטט ביה"ד בהודעתו מתוך פס"ד ארוך ומנומק של ביה"ד הרבני הגדול בירושלים, בערעור שהובא בפניו בשנת תשס"ג (בנושא שאינו קשור לאגו"ח). באותו פסק דין נפסק כי בשל מעמדו המיוחד של בי"ד רבני חב"ד, הרי על פי דעת התורה וההלכה, אין לביה"ד הרבני הגדול סמכות להתערב בהחלטות בי"ד רבני חב"ד. בין השאר מפרסם ביה"ד ציטוט מצמרר מנימוקי פסק הדין של ביה"ד הרבני הגדול בירושלים, ביחס למערערים שם:

"וכי מכח שרירות ליבם של המערערים, שלא צייתו להוראות ביה"ד של רבני חב"ד, ובזה גם מרדו בהוראת וקביעת כ"ק האדמו"ר נשיא וראש עדת חסידי חב"ד בארה"ק, ובעולם כולו, שביה"ד של רבני חב"ד, ע"פ, הם ממונים לפעול בכל עניני המוסדות וכן בענינים שבין אדם לחברו, שבתוך הקהל, להעביר את ענין ישיבת ... של קהילת חב"ד לסמכות בית הדין הרבני? האם ניתן לומר שמכח התנהגותם המרדנית של המערערים, בית הדין יטול סמכות לידו לדון בעניני מוסדות הרוחניים של קהילת חסידי חב"ד"?

ביה"ד קובע בהודעתו הנוכחית שכל החלטות הבית-דין שרירות וקיימות, ומי שמערער על סמכות בית-הדין – מערער על ההוראות המפורשות של הרבי. ההודעה מסתיימת בקריאה לאותם חברים להופיע לפני בית הדין "ותבוא עליהם ברכת טוב".


להלן ההודעה המלאה שביה"ד הוציא לפרסום.
לקריאת המכתב:
לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.