מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשע״ב 25.10.2011

אבנים טובות ומרגליות? באדמת ארץ ישראל ● להורדה ולצפייה

לפני כשנה התבקש כולל האברכים "אור מנחם" בנתניה להכין קונטרס תורני שיתבסס על נבואתו-קביעתו של הרבי בדבריו למר אריה גוראל בחלוקת דולרים בשנת תשמ"ח - בדבר הימצאותם של אבנים טובות ומרגליות באזור העיר חיפה ● אברכי הכולל נרתמו למשימה ובמשך מספר חודשים ערכו מחקר מקיף ומעמיק, ואף שלחו את הקלטת וידאו למעבדה על מנת שניתן יהיה לשמוע את המילים בבירור לסיפור המלא  ● העמק אינו עמק, הנהר אינו נהר, והיכן "האבנים הטובות"?
אבנים טובות ומרגליות? באדמת ארץ ישראל  ● להורדה ולצפייה

לפני כשנה התבקש כולל האברכים "אור מנחם" בנתניה להכין קונטרס תורני שיתבסס על נבואתו-קביעתו של הרבי בדבריו למר אריה גוראל בחלוקת דולרים בשנת תשמ"ח - בדבר הימצאותם של אבנים טובות ומרגליות באזור העיר חיפה.

מספר הרב משה מזוז – כולל אברכים "אור מנחם" נתניה:

אברכי הכולל נרתמו למשימה ובמשך מספר חודשים ערכו מחקר מקיף ומעמיק, המסכם את דעת התורה, המדרש והמפרשים השונים, תחת הכותרת "אבנים טובות ומרגליות באדמת ארץ ישראל"  (לתועלת הגולשים מצורף קישור לקונטרס המיוחד).

כאן המקום לציין ובהדגשה כי תוך כדי לימוד הנושא בכללותו במקורות השונים והמגוונים מצאנו התייחסויות רבות בנושא האוצרות הרבים שהוטמנו על ידי הקב"ה בנחלת שבט זבולון – והן תואמות להפליא את נבואת הרבי.

מתוך רצון לרדת לעומקם של דברים פתחנו את המחקר באיתור מקורות דברי הרבי למר אריה גוראל, מצאנו כי הדברים מובאים בספר "זורע צדקות מצמיח ישועות" המכיל מאות שיחות ואמירות קודש של הרבי בחלוקת דולרים לצדקה. הספר יצא לאור בי"ב תמוז התשנ"ג על ידי מערכת "פאקס א-שיחה" והתפרסם גם בשבועון כפר חב"ד. בעמוד 104 נכתב כי הרבי אומר למר אריה גוראל: "בחיפה יש ים, ואין להתרשם מדבר שהוא עמוק, זהו העניין של חיפה שיש שם ים וגם עמק, ובעמק נמצאים אבנים טובות ומרגליות. הקב"ה עשה דבר פלא - הוא הטמין אותם בעומק הארץ, ועל כל פנים, בעומק הנהר".

כחסידי חב"ד היה חשוב להם להגיע לדיוק מקסימאלי במילותיו של הרבי, ולשם כך השגנו את קלטת הוידאו המקורית של מעמד חלוקת הדולרים למר אריה גוראל, ושלחנו אותה למעבדה על מנת שניתן יהיה לשמוע את המילים בבירור.

על פי זה התברר כי הציטוט אכן נכון למעט שתי טעויות: האחת, בפיסקה השנייה בה הרבי אומר "זהו מהעניינים של חיפה שיש לה ים, ושם יש עמק ..."  (ולא - "זהו העניין של חיפה שיש שם ים וגם עמק.." כפי שנכתב בספר הנ"ל) והשנייה, היא המילה האחרונה של הרבי. בספר הנ"ל נכתב "בעומק הנהר" ואילו בקלטת הוידאו נשמעת מילה אחרת (כיון שהרבי מבליע את המילה האחרונה ואי אפשר לשומעה בבירור.)

לאחר ששמענו את הקלטת שוב ושוב ואף השמענו אותה לחסידים בעלי נסיון של שנים רבות בסגנון דיבורו הקדוש, הגענו למסקנה הברורה שהרבי אומר "בעומק המענה" (ולא - "בעומק הנהר" כפי שנכתב בספר הנ"ל).  "מענה" =  שדה חרוש (ראה מילון אבן שושן). לתועלת הקוראים במצורף קישור לסרט הוידאו עם אריה גוראל אצל הרבי בחלוקת הדולרים

בשולי הדברים, נציין כי עוד בשנת תשס"א –  פורסמה  חוות דעת תורנית שנכתבה על ידי הרב מרדכי אשכנזי – המרא דאתרא של כפר חב"ד, ובה הוא מנתח את דברי הרבי לאריה גוראל – הן ע"פ נגלה והן ע"פ חסידות (שגם בה נעזרנו בהכנת הקונטרס הנ"ל) לתועלת הגולשים במצורף קישור לחוו"ד של הרב אשכנזי.

להורדה ב-COL:
+
חוו"ד מהרב אשכנזי
+ הקונטרס התורני

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.