מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשע״ב 22.01.2012

היזהרו מ"אנרגיות חיוביות" ● פינת ההלכה

בפינת ההלכה בעלון 'שיחת השבוע', התייחס השבוע הרב יוסף-שמחה גנזבורג לשאלה: "האם מותר להשתתף בקורסים לחיזוק ולהעצמה, או להעברת 'אנרגיות חיוביות', המתיימרים לעסוק בכוחות רוחניים?" לתשובה במלואה
היזהרו מ
(צילום אילוסטרציה: COL)

תשובה: העולם בימינו מכיר יותר ויותר באפסותו של החומר, ולכן בני-אדם מחפשים תכנים רוחניים. אולם כל עיסוק בענייני הנפש חייב להיעשות בדרך נכונה על-פי התורה, כדי שלא לגרום נזקים לנשמה היהודית. יש להיזהר בכשרות זאת לפחות כפי שנזהרים בכשרות המזון.

רבות מהשיטות הנלמדות בקורסים הללו מבוססות על תורות ותרבויות המזרח הרחוק, ובכלל זה האמונות האליליות של סין והודו.

הצרכן מעוניין, כמובן, בהדרכה שיכולה לסייע לו בחיים האישיים – בעסקים, בלימודים, בזוגיות וכו', ויש שיטות שהוכחו כי הן מועילות. אך ברבות מן השיטות מעורבים סמלים ושמות אליליים, ולעיתים אף פנייה אל 'כוחות רוחניים', ופנייה זו היא בגדר 'עבודה זרה'. מהן שיש בהן אפילו פולחן (כגון השתחוויה והקטרת קטורת) של 'עבודה זרה', שליהודי הוא בגדר 'ייהרג ואל יעבור'.

לפעמים הבעיה מתחילה במתן 'כבוד' לכוחות 'רוחניים' מסויימים, ומכאן לאמונה בהם. ככל שנכנסים יותר לעומק השיטות הללו, גדלה הסכנה. למשל, בהתעמלות יוגה אין בעיה בדרך-כלל, אולם במדיטציה של יוגה יש ויש. ברייקי יש שמות וסמלים אליליים (יש גם שיטה המכונה 'רייקי יהודי', בלי סמלים, וגם עליה יש לשאול שאלת חכם).

על-כן יש להיזהר ולא ללמוד תכנים אלו אלא מיהודי שומר מצוות וירא-שמים, והעיקר – בהתייעצות (של המורה ושל התלמידים) עם רב מוסמך הבקי בנושא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.