מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשע״ב 31.01.2012

שר-החוץ הקנדי בכפר-חב"ד: "ברור לי במי אני מצדד" ● תמונות

אף עין לא נותרה יבשה כאשר משפחות נפגעי הטרור סיפרו לשר-החוץ הקנדי ולפמלייתו את סיפוריהן הכואבים ● שר-החוץ ג'ון ביירד, עם שגריר קנדה בישראל ושגרירת ישראל בקנדה, באו לכפר-חב"ד כאורחי אגודת חסידי חב"ד, בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב ● האורחים ביקרו בבית '770' ובמאפיית המצות, והתרגשו מהמפגש עם נפגעי הטרור ● ומה סיפר שר-החוץ על תגובתו בתחילת דרכו המדינית, כאשר הממונה עליו אמר לו: "אנחנו לא מבדילים בין כובע לבן לכובע שחור"  לסיפור המלא
שר-החוץ הקנדי בכפר-חב
צילום: מאיר אלפסי
כתב COL

שר-החוץ של קנדה, מר ג'ון ביירד, ביקר ביום שלישי השבוע בכפר-חב"ד, כאורח אגודת חסידי חב"ד, ופגש נציגות של משפחות נפגעי הטרור. הוא שמע מפיהן את סיפוריהן הקשים, והדברים נגעו לליבו. "המפגש הזה היה חשוב לי, כי עד היום הכרתי את נושא הטרור דרך הדיווחים היבשים, ועכשיו הכאב של הטרור לובש פנים של בני-אדם חיים", אמר.

שר-החוץ הקנדי בא מלווה בשגריר קנדה בישראל, מר פול הונט, ושגרירת ישראל בקנדה, הגב' מרים זיו, ובשליח חב"ד באוטווה, קנדה, הרב חיים מנדלסון. הם פתחו את הביקור בבניין '770' בכפר, ואת פניהם קיבלו מרא-דאתרא של כפר-חב"ד, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי; מזכירו של הרבי, הרב יהודה-לייב גרונר; יו"ר אגו"ח וצאגו"ח, הרב יוסף-יצחק אהרונוב; יו"ר ועד כפר-חב"ד, הרב בנימין ליפשיץ; מזכ"ל אגו"ח, הרב אריאל למברג; מנהל בית אגו"ח, הרב מנחם לטאר; עו"ד מרדכי ציבין, ואיש העסקים הבינלאומי אורי יבלונקה, ועוד.

הפמליה הוזמנה על-ידי הרב יוסי סברדלוב מצעירי-חב"ד להיכנס לשחזור חדרו של הרבי, והרב גרונר סיפר למבקרים על הרבי ועל דאגתו לא רק לעם-ישראל אלא לאנושות כולה.

משם נסעה הפמליה למאפיית המצות בכפר. האורחים קיבלו הסבר על תהליך אפיית המצה, ושר-החוץ הקנדי אף ניסה בעצמו לרדד את הבצק. ליד התנור הלוהט התכבדו בטעימות מהמצות הטריות שיצאו זה עתה מהתנור.

לאחר הסיור בכפר פנו האורחים לאולם התלמוד-תורה, שם המתינו להם כמה משפחות של נפגעי טרור, העומדות בקשר רצוף עם הרב מנחם קוטנר, מנהל מטה צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור. כל אחת מהמשפחות סיפרה בקצרה את סיפורה הכואב, ובאולם לא נשארה עין יבשה. המפגש הזה המחיש את עוצמת האסון שפקד את המשפחות האלה, ועד כמה הוא שינה לחלוטין את חייהן.

שר-החוץ הקנדי דיבר בהתרגשות והביע את השתתפותו בצער המשפחות. "בתחילת דרכי בשירות החוץ של קנדה", סיפר, "ראיתי שנתקבל דיווח על שיגור טילי קטיושה לעבר מטולה. שאלתי את הממונה עלי: מה אנחנו אמורים לעשות? לפנות לאו"ם? לשגר מחאה? והממונה השיב לי: אנחנו לא מתערבים, כי איננו יודעים להבחין בין הכובעים השחורים ללבנים. זו הייתה בעבורי המחשה למוסריות היחסית של העולם כלפי ישראל".

מר ביירד המשיך: "לא יכולתי לשתוק. לקחתי בלוק נייר וציירתי עליו כובע לבן בצד אחד וכובע שחור בצד השני. תחת הכובע השחור כתבתי: חיזבאללה, ותחת הכובע השחור: ישראל. תחת חיזבאללה ציינתי: מרכז הטרור העולמי, ותחת ישראל הוספתי: מדינה חופשית ודמוקרטית. הוספתי וכתבתי עוד תחת חיזבאללה: האוייב שלנו, ותחת ישראל: הידידה הטובה ביותר שלנו. הצגתי את הציור לפני הממונה וקראתי: אנחנו יודעים להבחין בין הכובע השחור לכובע הלבן, וברור לי לגמרי במי אני מצדד".

דברי שר-החוץ הקנדי נתקבלו בתשואות על-ידי כל הנוכחים, והרב אשכנזי חיזק את ידיו ובירך אותו שהקב"ה ישלח לו הצלחה בכל מעשי ידיו.

בסיום הביקור אמר שר-החוץ כי התרשם מאוד מכפר-חב"ד. יצויין כי באירוע ב'יד ושם', הצהיר שר-החוץ: "אני אינני יהודי, אבל אילו הייתי יהודי, הרב שלי היה הרב מנדלסון מחב"ד"...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.