מערכת COL | יום י"ח אדר א ה׳תשע״א 22.02.2011

שליח חב"ד ל-COL: "יש אי-וודאות; מבקשים להתפלל" ● וידאו

מייסד בית-חב"ד בקרייסצ'רץ', ניו-זילנד, הרב מנחם-מענדל גולדשטיין בראיון מיוחד ל-COL בעקבות קריסת בית-חב"ד ● "יש מספר לא ידוע של נפגעים, הרבה אי-וודאות. מבקשים מכולם להתפלל", הוא אומר ● הוא מספר על הפעילות שהחלה בדיוק לפני ארבע שנים ("בכל שנה עוברים בעיר 20,000 ישראלים"), התנופה בתקופה האחרונה ("הצטרף שליח חדש"), האנדרלמוסיה ("כולם ישנים בפארק באהלים"), והתוכניות ("נערכים לפסח") ● וגם: כך נראית ניו-זילנד, הבוקר  לסיפור המלא
שליח חב
ניו-זילנד, היום. בעיגול: הרב גולדשטיין ובנו (צילום: מתוך הוידאו)

מאת חיים ברון, כתב COL

לפחות 65 בני-אדם נהרגו ברעידת האדמה הקטלנית בעיר קרייסטצ'רץ', ניו-זילנד. אלפים נפגעו ופונו בשעות האחרונות לבתי-הרפואה השונים במדינה.

משרד החוץ קורא לישראלים שלא להגיע לקרייסטצ'רץ', ומסר כי קיים חשש לחייו של ישראלי אחד.

בית-חב"ד עצמו קרס לחלוטין, השליח הרב שמוליק פרידמן היה במבנה וניצל בנס גדול, יחד עם עוד מספר ישראלים.

הרב פרידמן הגיע לניו-זילנד לפני שלושה חודשים והוא פועל תחת השליח הראשי הרב מנחם-מענדל גולדשטיין שהקים את בית-חב"ד לפני ארבע שנים.

"הקירות לפתע החלו לרעוד", משחזר הרב פרידמן. "אני ומספר ישראלים שהיו יחד איתי, ברחנו מהמבנה בתוך שניות. ממש רגעים לאחר-מכן, בית-חב"ד קרס כולו. דאגתי לשלום אשתי והילד, והתחלתי לרוץ במשך כמה דקות עד שהגעתי לבית שלי".

"בזמן רעידת האדמה אשתי והתינוק היו בבית ולא ידעו מה לעשות. אני לקחתי אותם מהר החוצה כי הכל קרס והבניין עמד להתמוטט".

הרב פרידמן הקים יחד עם השגרירות הישראלית חפ"ק מיוחד. "מאות מבנים כבר נהרסו בעיר ויש חשש שעוד מבנים יקרסו. אני נמצא עם כל הישראלים במרכז העיר, מרגיע אותם ועוזר להם ליצור קשר עם המשפחות. אנחנו מדברים עם השגריר הישראלי כל חצי שעה ומנסים לאתר כמה שיותר ישראלים".

על-פי המידע שהצטבר בחפ"ק החירום, יש בעיר כרגע מעל מאה ישראלים.

"מבקשים מכולם להתפלל"

מייסד בית-חב"ד בקרייסצ'רץ', הרב גולדשטיין, שוהה כעת באוסטרליה - לשם איסוף כספים למקווה טהרה שתכנן להקים בסמוך לבית-חב"ד שנהרס.

הוא עודכן על האירוע על-ידי הרב פרידמן. "התקשרתי לאחר-מכן לרב משה קוטלרסקי ועדכנתי אותו שמצב כולנו בסדר, ברוך השם", הוא מספר בראיון מיוחד ל-COL.

"בקרייסטצ'רץ' יש כיום קהילה יהודית קטנה, אך בית-חב"ד מסייע בעיקר לאלפי ישראלים המטיילים בעיר".

"בכל שנה עוברים כאן 20,000 מטיילים ישראלים לערך. העונה הנוכחית נחשבת לעונת השיא בתיירות הארצית. רוב המטיילים הישראלים, ובכלל, מתחילים את מסלול הטיול בעיר שלנו ואנחנו משתדלים לספק להם מענה רוחני רחב. יש לנו בית-כנסת, ספרייה, חדר אוכל ועוד".

"בשבת האחרונה ערכנו סעודת שבת עם מאה ישראלים. הייתה אווירה חמה ושמחה מאוד, כמו תמיד. בשעות האחרונות יצרנו קשר עם רוב הישראלים ושלומם בסדר גמור, ברוך השם", מעדכן השליח.

לדבריו, מספר הנפגעים עדיין לא ידוע. "יש הרבה אי-וודאות, אנחנו מבקשים מכולם להתפלל - עבור אותם אלה שלא הצלחנו ליצור איתם קשר".

ישנים באהלים, בפארק

בית-חב"ד משמש כתובת לכל יהודי וישראלי. "זה בית חם עבור כולם. בארבע שנים האחרונות היינו פה לבד. לפני שלושה חודשים הצטרף אלינו הרב פרידמן ואנחנו עובדים יחד. מידי פעם אנחנו גם נעזרים בבחורים, בעיקר בפסח ובחגים".

הרב גולדשטיין מספר כי הפעילות של בית-חב"ד התרחבה בשנים האחרונות גם לעיירות שמסביב. "אנחנו כיום למעשה דואגים לכל ניו-זילנד", הוא מספר.

למרות האנדרלמוסיה הגדולה, בית-חב"ד נערך לחג-הפסח. "אנחנו עורכים בשנים האחרונות 'סדר' ענק, אליו מגיעים המוני ישראל. זה הפך למעמד גדול של קידוש השם. גם בעז"ה השנה נעשה כמה סדרי פסח בעיירות שונות באי הדרומי, בעזרת כחמש עשרה בחורים-שליחים מישיבות חב"ד באוסטרליה שמגיעם במיוחד לתקופת החג".

בית-חב"ד קרס, אבל הרב גולדשטיין לא מתכוון להרפות מהפעילות. "כעת המצב לא פשוט. כולם ישנים כעת על הדשא, בתוך אהלים, בפארק ענק שממוקם באיזור בית-חב"ד. החשש הוא, כך על-פי מומחים במדינה, שיהיו בקרוב עוד רעידות אדמה.

"אנחנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות ומקווים שהכל יהיה בסדר. עדיין לא חשבנו היכן נקים את בית-חב"ד החדש, אבל מן הסתם שזה יקרה בקרוב".

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.