מערכת COL | יום כ"ד אדר א ה׳תשע״ד 24.02.2014

שליח הרבי לז'פרוז'ה: "יש אוירה של חוסר ודאות"

כפי שפורסם לראשונה ב-COL, אתמול בערב (ראשון) הושלך בקבוק תבערה לעבר בית-הכנסת בז'פרוז'ה שבאוקראינה ● "מתפללים נכחו בבית-הכנסת זמן קצר לפני האירוע", סיפר, שליח חב"ד הרב נחום ערנטרוי, "מפחיד לחשוב מה היה קורה אם קבוצת רעולי פנים עם בקבוקי תבערה מוכנים לזריקה, היתה פוגשת בר' מיכאל אוישי, אחד השלוחים בעירנו, שיצא מבית-הכנסת רק כעשרים דקות קודם-לכן" שליח הרבי לז'פרוז'ה
שליח הרבי לז'פרוז'ה:
השליח הרב נחום ערנטרוי לצד הנזקים בבית-הכנסת, הבוקר
כפי שפורסם הבוקר לראשונה, כאן באתר, לפנות בוקר (שני) הושלך בקבוק תבערה לעבר בית-הכנסת בז'פרוז'ה, עיר באוקראינה, שם משמש כשליח חב"ד, הרב נחום ערנטרוי.

בראיון ל-COL אומר שליח חב"ד הראשי בעיר, הרב ערנטרוי, המכהן כבר 17 שנים כרב הראשי בעיר ובמחוז כולו, מוסר כי נעשים כל המאמצים לשמור על בטחון בית-הכנסת, וכמובן ביטחונם של המתפללים בו.

"מתחם בית-הכנסת מגודר, ושערי הכניסה הם חשמליים. כמו כן, רחבה גדולה מקיפה את בית-הכנסת. בבית-הכנסת ישנה שמירה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. וזה גם בימים כתיקונם, ולא רק בימים של אי-ודאות, כמו הזמן בו אנו עומדים כעת".

בית-הכנסת המפואר, שפתיחתו החגיגית נערכה לפני כשנתיים, נתרם ע"י הגביר ר' ישראל דברצקי, מקורבו של הרב ערנטרוי שליט"א, ובעצמו בן העיר. בית-הכנסת עומד לרשותם של עשרות רבות של יהודים דבר יום ביומו, ובחגים מתפללים בו כ 800 מיהודי העיר, בית-הכנסת מהוה ליבה של הקהילה, שלפי ההערכות, מונה כ 10,000 יהודים במחוז כולו, אליהם מנסים שלוחי חב"ד המקומיים להגיע ולקרבם ליהדות.

"המשטרה קיבלה הודעה, ואף הגיעה למקום מיד", מספר הרב ערנטרוי. "מחד הם מראים נכונות לעזור, ומאידך הם עסוקים בהשקטת הרוחות בעיר, וקשה להם לפנות כוחות כדי לטפל בנו".

האם היו יהודים בבית-הכנסת בשעת ההתקפה?

"נכחו עד זמן קצר לפני כן. מפחיד לחשוב מה היה קורה אם קבוצת רעולי פנים עם בקבוקי תבערה מוכנים לזריקה, היתה פוגשת בר' מיכאל אוישי, אחד השלוחים בעירנו, שיצא מבית-הכנסת רק כעשרים דקות קודם-לכן".

מה האוירה כעת בין היהודים בעיר?

"יש אוירה של חוסר ודאות. יש כאלה המדברים על צורך להגר מכאן, ויש המרגיעים. חשוב לזכור, שהאופוזיציה כבר היתה בשלטון ארבע שנים, ושמרה על יחסים טובים מאוד עם היהודים ועם הקהילות היהודיות. אך בזמן של אנרכיה וחוסר ודאות, צריכים לשמור על פרופיל נמוך, להימנע מחיכוכים מיותרים, ולא להיכנס לעימותים. אנחנו לא מחפשים להתערב בפוליטיקה המקומית, העניין שלנו הוא להגדיל תורה ולהאדירה, לקרב יהודים לכור מחצבתם, לאביהם שבשמים. פוליטיקה מקומית, זה לגמרי מחוץ לתחומי העניין והעיסוק שלנו כיהודים, ודאי כרבנים וכשלוחי הרבי מליובאוויטש זי"ע".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.