מערכת COL | יום י' תמוז ה׳תשע״ג 18.06.2013

שבועיים אחרונים למענקים בחריש, המאבק מחריף (פ)

איתן אחיטוב, יועץ המשכנתאות של אנ"ש, האחראי על שיווק הבניינים של שיכון חב"ד בחריש, ממליץ לזכאי משרד השיכון למהר ולהירשם שכן בהתאם להוראות המעבר, מי שלא יירשם לעמותה או ירכוש מקבלן בחריש עד כ"ב בתמוז, לא יהיה זכאי למענק של ה-60,000₪  מענקים בחריש
שבועיים אחרונים למענקים בחריש, המאבק מחריף (פ)
חריש (הדמיה)
עם פרסום המכרזים של חריש, הובטחו לזכאי משרד השיכון שני מענקים – האחד בסך 47,000 ₪ והשני בסך 60,000 ₪. לפני כחודש החליט שר האוצר לבטל את המענק בסך 60,000 ₪ (המענק בסך 47,000 היה חלק אינטגרלי של המכרז ולכן לא היתה כל אפשרות לבטלו). בעקבות הסערה שעורר הביטול, פרסם משרד האוצר הוראות מעבר.

איתן אחיטוב, יועץ המשכנתאות של אנ"ש, האחראי על שיווק הבניינים של שיכון חב"ד בחריש, ממליץ לזכאי משרד השיכון למהר ולהירשם שכן בהתאם להוראות המעבר, מי שלא יירשם לעמותה או ירכוש מקבלן בחריש עד כ"ב בתמוז, לא יהיה זכאי למענק של ה60,000 ₪.

אמנם גם מי שיירשם, יהיה זכאי למענק רק אם העמותה תקבל היתרי בניה עד סוף החודש. אך להערכת עורכי הדין של העמותה, משרד עו"ד יעקב וינרוט, ההתניה האחרונה (קבלת היתרי בניה עוד החודש) תבוטל בסופו של דבר. יתר על כן, עורכי הדין של שיכון חב"ד חריש מתחייבים שבמידה ובסופו של דבר לא יינתנו המענקים של ה60,000 ₪, מי מחברי העמותה שירצה לבטל את השתתפותו בעמותה יוכל לעשות זאת ולקבל את מלוא כספו בחזרה!

לדבריהם, התניה זו שלמעשה מרוקנת מתוכן את ההבטחה למתן המענק, מהווה הפרת התחייבות שלטונית דבר שלא יעמוד במבחן בג"ץ. הם מזכירים שהממשלה יצרה בעת פרסום המכרזים מצג לפיו גם המענק של ה60,000 ₪ יינתן לכל הזכאים. מצג זה היווה שיקול משמעותי של המתמודדים במכרז כך שלא ניתן לשלול מהזוכים במכרז באופן רטרואקטיבי את ההטבה.

במכתב ששלחו היום עורכי הדין של העמותה אל שר הבינוי והשיכון ואל שר האוצר, פורטו הנימוקים המשפטיים וההוכחות בדבר אי תקפותה המשפטית של הוראת המעבר. במכתב צוין שפניה זו מהווה צעד לפני הגשת עתירה מנהלית לביטול הוראות המעבר.

במקביל למאבק המשפטי, מחריף היום המאבק הציבורי כנגד הוראות המעבר. חברי העמותות שזכו במכרזים בחריש מתכננים להפגין מול ביתו של שר האוצר. נוסף לכך, צפויה היום שביתה ברשויות ובערים בפריפריה במחאה על ביטול המענקים.

המחיר הזול של הדירות בפרויקט שיכון חב"ד בחריש הוא הזדמנות יוצאת דופן לרכישת דירה חדשה בריכוז חרדי. לזכאי משרד השיכון, דירת 5 חדרים צפויה לעלות 603,000 ₪ לאחר המענקים, מחיר שלא ניתן למצוא כמותו בשום פרויקט חב"די. זוג צעיר המעונין לקנות את הדירה הראשונה שלו, יוכל לרכוש דירה בת 3 חדרים (עדיין נותרו דירות בודדות בגודל זה). מחיר דירה כזו בקיזוז המענקים הוא 463,000 ₪ כך שלצורך הרכישה יש להשיג הון של 171,000 ₪  (150,000 מתוכם בהרשמה) ולאחר הכניסה לדירה לשאת החזרי משכנתא של 1,750 ₪ בקירוב. עם התרחבות המשפחה בע"ה, ניתן יהיה להרחיב את הדירות הללו עד ל5 חדרים.

השילוב בין המחיר הזול בו רכשה העמותה את הקרקע, המענקים הגדולים והעובדה ששיכון חב"ד נבנה כעמותה ולא על ידי יזם השואף למקסם את הכנסותיו, מייצר הזדמנות שאסור להחמיץ למגורים בקהילה חב"דית עם השתעבדות מינימלית לטרדות הפרנסה והמשכנתא. השלב התכנוני המתקדם בו עומדת העמותה, מאפשר לנרשמים לבחור בדיוק את הדירה בה הם מעוניינים – גודל, קומה, כיווני אוויר וכו'.

מידע רב על הפרויקט ניתן למצוא באתר הפרויקט
www.chabadharish.org  וכן בטל' 052-7703159
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.