מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תשע״ד 15.08.2014

רוסיה הגדילה היבוא מישראל; איך נערך הרב לאזאר?

איסור היבוא שהוציא רוסיה על מוצרים מארה"ב ומאיחוד האירופאי בעקבות הסנקציות ההדדיות, מביא להגדלה דרמטית של אחוזי היבוא מישראל, ויחד עם זאת לסוגיות הלכתיות רבות בין השאר הלכות תרומות ומעשרות, ובעיית פירות קדושת שביעית לקראת שנת השמיטה, ועוד. איך פועל הרב בערל לאזאר?  רוסיה הגדילה היבוא מישראל
רוסיה הגדילה היבוא מישראל; איך נערך הרב לאזאר?
הבניין החדש של הרבנות הראשית ברוסיה
איסור היבוא שהוציא רוסיה על מוצרים מארה"ב ומאיחוד האירופאי בעקבות הסנקציות ההדדיות, מביא להגדלה דרמטית של אחוזי היבוא מישראל, ויחד עם זאת לסוגיות הלכתיות רבות בין השאר  הלכות תרומות ומעשרות, ובעיית פירות קדושת שביעית לקראת שנת השמיטה הבעל"ט, ועוד.

כפי שכבר פורסם, רוסיה אסרה על יבוא פירות, ירקות, בשר, דגים, חלב ומוצרי חלב מארה"ב, מהאיחוד האירופי, מאוסטרליה, מקנדה ומנורווגיה. את ההודעה על כך מסר השבוע ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדוודב, בישיבת הממשלה. מדוודב הודיע כי האיסור נכנס לתוקף מיידי ויימשך שנה.

יצוין כי מיד עם פרסום איסור היצוא, החלו גדולי היבואנים ברוסיה במגעים דחופים עם מקבליהם בישראל, בכדי לבדוק הגדלה דרמטית של מאות אחוזים בתוצר הישראלי.  בין השאר נעשו פניות לישראל להגדלה מיידית של יצוא חקלאי של פירות נשירים, בעיקר שזיפים תפוחים ועוד.

בעקבות ההתפתחויות הדרמטיות החלה הערכות מיוחדת ברבנות הראשית לרוסיה בכדי לטפל בפן ההלכתי של שיווק  תוצר ישראלי שחלים עליו דיני תרומות ומעשרות. מה עוד שהשנה הקרובה היא שנת שמיטה, ויבוא של תוצר ישראל בקנה מידה שכזה בשנת שמיטה, מהווה אתגר לא פשוט.

מחלקת הכשרות שברבנות הראשית לרוסיה מקיימת בימים אלו מגיעים הלכתיים רצופים והתייעצויות כיצד לטפל באתגר יוצא דופן זה. ראשי מחלקת הכשרות שע"י הרבנות הראשית לרוסיה אוספים את החומרים והמידע הרלוונטי שיבוא בימים הקרובים להכרעתו של רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר.

בתוך כך, הרבנות הראשית לרוסיה החלה במגעים עם משווקים  ברוסיה ובישראל, ליבא מישראל מוצרים כשרים בלבד, בכדי שלא להכשיל רבבות יהודים המתגוררים ברחבי רוסיה. בנוסף לזה  בימים הקרובים תצא הרבנות הראשית לרוסיה בקמפיין ייחודי שיתן ליהודים להבין הרכב הבעיות שנוצרים עם מוצרי מזון שמגעים מישראל והדרך לטיפול בהם.

יצוין כי מחלוקת הרבנית הראשית לרוסיה ובתוכם מחלקת הכשרות עוברים בימים אלו למשכנם החדש והמפואר בבניין המרכזי של הרבנות הראשית לרוסיה, שנחנך בחודש האחרון ב"משולש היהודי" שבמרכז שכונת 'מארינה רושצ'ה' במוסקבה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.