מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״א 13.03.2011

רבבות ליוו את משפחת פוגל במסע קורע-לב ● סיקור, גלריה, וידאו

25 אלף איש ליוו בצהריים את חמשת בני משפחת פוגל - אודי, רות, יואב, הדס ואלעד - בדרכם האחרונה. בני המשפחה, נרצחו בליל שבת בדקירות סכין בביתם ● הרב ישראל-מאיר לאו פתח את מסע ההספדים: "בבת אחת נעתקתם מאיתנו ונלקחתם בכוח זרוע של חיות אדם, שמסוגלים לשסף גרון של ילד ולש תינוקת". הוא פנה לתמר בת ה-12 שגילתה את הזוועה בבית: "בשעה אחת אכזרית הפכת לאם קטנה. את האמאל'ה של רועי ושל ישי. את רק בת 12" לסיקור, גלריית ענק וקטעי וידאו 
רבבות ליוו את משפחת פוגל במסע קורע-לב ● סיקור, גלריה, וידאו
(צילומים: שמוליק סופר, COL)

25 אלף איש ליוו בצהריים את חמשת בני משפחת פוגל - אודי, רות, יואב, הדס ואלעד - בדרכם האחרונה. בני המשפחה, נרצחו בליל שבת בדקירות סכין בביתם.

רבה של תל-אביב הרב ישראל-מאיר לאו ספד, "בבת אחת נעתקתם מאיתנו ונלקחתם בכוח זרוע של חיות אדם, שמסוגלים לשסף גרון של ילד ולש תינוקת", ופנה לתמר בת ה-12 שגילתה את הזוועה בבית: "בשעה אחת אכזרית הפכת לאם קטנה. את האמאל'ה של רועי ושל ישי. את רק בת 12".

"נכנסו מלאכי חבלה והחריבו את מלאכי השרת בשעת לילה מאוחרת, כאשר נכנסים לבית ורואים את ישי הקטן מנסה להעיר את הרב אודי. אבא תקום! אבא תקום! אנחנו יודעים הוא יקום בתחיית המתים", כך ספד בקול חנוק הרב הראשי לישראל יונה מצגר לאודי פוגל, שנרצח בליל שבת ביישוב איתמר.

הרב לאו הוסיף, "הזעקה של ישי היא זעקה חודרת לב, לא רק לאוזן. הרב קוק אמר שהנספים ללא משפט הם בבחינת צדיקים שמיתתם מכפרת. צדיקים ללא משפט, נספים נרצחים ללא משפט. איזה צדיקים שמיתתם מכפרת, כל הדור מתרומם עם הרוצחים האלה הצליחו אין שמאל ואין ימין, אין לב יהודי שלא שותת דמעה, אין אדם שנשאר אדיש, הרי תמונות כל כך קשות, עם מי יש לנו לשבת ולדבר שלום?".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ספד, "אודי ורות, אלעד, יואב והדס הרכה - בני ציון הטהורים והקדושים, איכה גופותיהם מוטלות לפנינו, איכה הפך ביתכם לבית מטבחיים וגיא הריגה. כמה רציתם לבנות את ארץ ישראל. כמה רציתם לנטוע באדמתנו נטיעה לדורות גם אחרי שנעקרתם מאדמתכם בראשונה".

"כמה רציתם, גם אחרי שעמדתם רצוצים וכואבים מול חורבות ביתכם שם בנצרים - ואף על פי כן לא חלשה אמונתכם לא רפו את ידיכם ולא תש כוחכם. עליתם שוב ובניתם בניין באיתמר והמשכתם משם להיות חלוצים לפני המחנה בצינות בעוצמה עם נחישות", הוסיף.

"בדמכם נמשיך ונאחז בארץ הטובה, באיתמר, בבית חגי ובירושלים", המשיך ריבלין. "זכותנו לבנות בכל מקום ובכל זמן. זוהי לא פעולת תגמול, אלא אמונתנו מדור לדור".


קטעי וידאו מההלוויה
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

נאומו של הרב לאו:
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.