מערכת COL | יום י"ח אדר ב ה׳תשע״ד 20.03.2014

צבי בר: "הרב גל היה צדיק אמיתי, הלכתי אחריו באש ובמים"

בראיון מיוחד ל-COL מספר ראש-העיר המיתולוגי של רמת גן, צבי בר, על השליח הרב מוטי גל ע"ה ● "כל מה שהוא ביקש - זה היה כמעין הוראה... ואני פשוט עשיתי. הלכתי אחריו באש ובמים. האיש היה צדיק אמיתי, אני מאוד-מאוד הערכתי וחיבבתי אותו", אומר בר, מי ששימש כחצי יובל בתפקיד ראש-העיר  צבי בר על הרב מוטי גל
צבי בר:
ראש העיר לשעבר צבי בר עם הרב מוטי גל ע"ה
חיים ברון

צבי בר שימש במשך חצי יובל ראש עיריית רמת גן. בעבר שימש כניצב במשטרת ישראל וכאלוף משנה בצה"ל.

קשר מיוחד היה לראש-העיר המיתולוגי עם שליח הרבי לרמת גן, הרב מרדכי (מוטי) גל ע"ה שהלך לעולמו בשבוע שעבר, לאחר שסבל במשך שנתיים מהמחלה הידועה.

אנשים רבים ספדו השבוע לרב גל שהצליח לנגוע באנשים מכל המגזרים, החצרות והעדות. הקסם המיוחד של הרב גל, או כפי שכולם כינו אותו 'הרב מוטי', הצליח לחולל פלאות.

בראיון מיוחד ל-COL, נזכר צבי בר בידידו הטוב שפעל רבות ונצורות בעיר. "אנחנו מכירים הרבה שנים", פותח גל בדברים, "מסתבר שהוא זכר אותי כבר מהצנחנים (גל שימש כצנחן בשירותו בצה"ל. ח"ב). כשהגיע הרב גל לרמת גן, ישר בלט בדומיננטיות שלו, ברוח שלו, בפעילות הציבורית המדהימה שעשה".

בר מדבר בערגה על הרב גל ע"ה. "כל מה שהוא ביקש - זה היה כמעין הוראה... ואני פשוט עשיתי. הלכתי אחריו באש ובמים. הוא עשה והקים מפעל אדיר. האיש היה צדיק אמיתי, אני מאוד-מאוד הערכתי וחיבבתי אותו ואת כל משפחתו המפוארת. הצטערתי מאוד שחלה והלך לעולמו".


צבי בר עם הרב גל ע"ה, לפני שנה

ראש-העיר מדבר על דמותו הייחודית של הרב גל ע"ה ועל תרומתו הכבירה לעיר: "היה לו מעמד מיוחד בעיר הזו. לדמות הזו היה הוד והדר וקדושה - כך הרגשתי, כל השנים איתו. כשהיה בא ללשכה שלי, גם אם הייתי עסוק נורא - הייתי מפסיק הכל ומקבל אותו. הוא היה בא עם בקשות צנועות, לא עם 'ארמונות'. בא עם דברים אלמנטריים.

"ממנו למדתי ממנו איך צריך לסייע לאחרים. זה היה הרב. הוא גאווה לחב"ד, ובעצם גאווה לכל אחד, שמחתי שהיה לי ידיד כזה".

על רקע הפילוג בין המגזרים בעם, שאלנו את ראש-העיר עד כמה הרב גל תרם לחיבור בין תושבי רמת גן. "הוא תרם לחיבור בין המגזרים, תרם לשיח. היה קונצנזוס, כולם אהבו אותו. השרה רוח מיוחדת על כולם, ועיגל פינות ולא עשה אותם חדות. מסתבר שאנחנו עם אחד, וחבל ששכחנו זאת. הרב גל היה אחד האנשים עם מכנה משותף, זה האיש שכאמור מאוד-מאוד הערכתי.

"כשהייתי בא למקום של 'מעשים טובים', אותו יזם והקים, לא הייתי מאמין מה הצליח לעשות שם. נתתי לו פינה והוא הפך אותו לארמון. המסרים שלו היו משהו מיוחד, האהבה שלו לצה"ל, לאנשים, לאזרחים, לנוער, ובעצם לכולם. היה איש נדיר באישיותו".

ויש לו מסר לסיים: "ממנו תראו וכך תראו. הוא דוגמא בכל מה שהוא עשה, ממנו אפשר לראות ולעשות בכל תחום".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.