מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״ב 21.06.2012

פיראז'קי - לחמניות ממולאות ● מתכון מסביב לעולם, סרטוב

השליחה לאה קוביטשק מסרטוב מתארחת במדור "מתכון מסביב לעולם" ומספרת על 13 שנות שליחות ● היא נותנת מתכון מקומי ללחמניות ממולאות בשלל טעמים ומשתפת על השליחות ● וגם: מה אמר המליונר בחגיגת יום הולדת לשליח? לסיפור המלא
פיראז'קי - לחמניות ממולאות ● מתכון מסביב לעולם, סרטוב
(צילומים: ברוך עזאגווי וארכיון)
מאת שלומית, COL

האורחת: השליחה לאה קוביטשעק, סרטוב רוסיה.

המתכון: פיראז'קי - מאכל מקומי, לחמניות ממולאות במילוי מתוק או מלוח, טעימות להפליא ופשוטות להכנה.

המתכון כרוך בהפרשת חלה, מצווה שאנו זוכים כשלוחים לקיים בתכיפות של פעם בשבוע לפחות.

החומרים:
● 2 קילו קמח
● 2 כפות שמרים
● כף גדושה מלח
● 2 כוסות סוכר
● 5 ו- 4\3 כוסות מים
● 4\3 כוס שמן

למילוי:
מלוח - פירה מתפ''א \ כרוב קצוץ ובצל מטוגן.
מתוק - תפוח עץ חתוך לקוביות קטנות מתובל בסוכר וקינמון.

אופן ההכנה:
בקערה אחת שמים את הקמח המנופה ובצד אחד את השמרים, בצד אחר שמים את המלח (כדי שלא ייגע בשמרים), 2 כוסות סוכר (-למתכון המתוק), או כוס אחת סוכר (- למתכון המלוח).

מוסיפים לקערה את כוסות המים והשמן וללוש היטב במשך 10-15 דק' (-בצק טוב = לישה יסודית).

את הבצק משהים לתפיחה למשך כחצי שעה, אחריה לשים שוב ומתפיחים לעוד כחצי שעה נוספת.

מהבצק בוצעים חתיכות עגולות ומרדדים אותן בעזרת מערוך לעיגולים שטוחים אותן מלאים במרכז עם המילוי הרצוי וסוגרים בעזרת הקצוות כמעטפת למילוי.

במתכון הרוסי המקורי כעת, יש לטגן בשמן עמוק, אך למי שחס על הערך הקלורי הרב שבטיגון ניתן בהחלט לאפות בתנור- תוצאה טעימה בהחלט.

המילוי לבחירתכם: פירה מתפ''א ובצל מטוגן\ תפוחי עץ חתוכים קטן מתובלים בסוכר וקינמון \ כרוב קצוץ עם בצל מטוגן.

קצת על השליחות:
לעיר סרטוב יצאנו לפני כ-13 שנה, כשזו הייתה פחות משממה רוחנית, אלא מדבר של ממש ודומה היה ששליחות במקום שכזה אינה מתאפשרת.

היו אי אילו התנגדויות מצד מקומיים מסוימים שחשו אפוטרופסות על המקום וניסו לנשל אותנו ממטרתנו ואף למנוע את הקמת בית הספר, אך ב''ה בכוחו של המשלח, השליחות רק ממנפת את עצמה וזוכה לאהדה רבה מצד היהודים במקום.

סיפור מעניין:
לפני כשנה חגגנו באירוע חגיגי ורב משתתפים יום –הולדת 40 לבעלי השליח, לאירוע הגיעו מקורבים רבים ואנשי מפתח המסייעים בשליחות.

בשלב מסוים, אחד מהמשתתפים, איש עסקים יהודי, קם וביקש את רשות הדיבור. הוא סיפר כיצד לפני 13 שנה דפק אצלו בדלת בחור צעיר, עטור זקן ולבוש במעיל ארוך ושחור ודיבר על בית ספר ומוסדות ותוכניות ענק, "אני", הוא ממשיך, "גיחכתי בליבי וחשבתי שמדובר בחלומות באספמיא, אך עם השנים נוכחתי לראות, שהרב הזה נחוש בדעתו ובעקביות עצומה בנה בית ספר ושאר מוסדות לפיתוח החיים היהודיים בעיר, כשראיתי את התמדתו החלטתי שאני רוצה להיות שותף לעשייה הזו, אני מציע לכולכם", כאן הוא פנה לקהל, "להצטרף למעצמה הזו ולקחת חלק נכבד במפעל החיים היהודי בסרטוב".

הפעילות:
על מוסדות בית-חב"ד נמנים - גני ילדים מגיל שנתיים, בית ספר יסודי ותיכון, מועדון צעירים, מועדון לנשים, בית כנסת ועוד.

לפני כ-7 שנים הגיעה משפחת ליפש היקרה, ויחד אנו עושים את שליחותינו בעיר, אין לי ספק שכל ההצלחה של השלוחים ברוסיה בכלל היא תוצאה ישירה של הזריעה הממושכת ומלאת המסירות נפש של החסידים הגדולים שבזמן רוסיה הסובייטית פעלו רבות שלא תישכח תורה מישראל ומסרו את נפשם על הקניית האידישקייט ברוסיה הקרה והמנוכרת.

בית-הספר קיים כבר 11 שנה, ואנו רואים כבר פירות באופן של פעולה הנמשכת, כאשר בוגרות התיכון ובחורים שהשתתפו בצעירותם במועדון הצעירים שלנו מתחתנים ומקימים בתים יהודיים, כך שמתפתחת לה כאן כבר קהילה של משפחות צעירות איתם עובדים שלוחים נוספים שבאו לסייע כאן, משפחת פיינשטיין.

מעבר לזה, בשליחות חשים את הרבי בכל פינה. בלי הכח שניתן לנו מהמשלח, לא היינו יכולים לשרוד כפשוטו. כשישנם רגעים קשים, כמו הבדידות שלעיתם הילדים חשים, אנו מדברים על הרבי ועל כך שאנו עושים את רצונו.

בחיים של שליחות אני האמא, המדריכה והחברה של הילדים ולמסגרת המשפחתית יש המון השפעה על הילדים. הם יודעים שבחוץ יש את השליחות ואת ההשפעה החברתית שהם נדרשים אליה בבית הספר, ויש את הבית, בו הם נטענים וצוברים כוחות לכך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.