מערכת COL | יום כ"ט חשוון ה׳תשע״א 06.11.2010

ערב ה'בנקעט', שרי הממשלה מצדיעים לשלוחים ● בלעדי ל-COL

24 שעות לפני מעמד ה'בנקעט' שיחתום את כינוס השלוחים העולמי, שרי הממשלה ושורת חברי-כנסת מדברים עם COL על מפעל השליחות ● שר הפנים אלי ישי: "אין מפעל שמשתווה לחב"ד" ● שר המדע דניאל הרשקוביץ': "חב"ד מחברת החלקים בעם" ● שר הדתות יעקב מרגי: "השלוחים - השגרירים האמיתיים" ● ח"כ מאיר פרוש: "משרד החוץ מקנא בשלוחים" ● ח"כ מנחם-אליעזר מוזס חושף: "התבטאות של ה'אמרי חיים' על השלוחים" ● ח"כ אמנון כהן: "בחב"ד - נדלק הניצוץ" ● ח"כ מיכאל בן-ארי: "מנצלים את חב"ד" ● ח"כ אברהם מיכאלי: "להכיר בהם כשגרירים אמיתיים" ● בלעדי ● מאת מנחם כהן לסיפור המלאכינוס השלוחים ב-COL: דיווחים שוטפים, גלריות מרהיבות וכתבות וידאו
ערב ה'בנקעט', שרי הממשלה מצדיעים לשלוחים ● בלעדי ל-COL
מצדיעים למפעל השליחות העולמי של הרבי. בכיוון השעון: פרוש, מיכאלי, השר ישי, השר מרגי, השר הרשקוביץ, מוזס, כהן, ובן-ארי ● צילומים: ברלה שיינר, מאיר דהן, יוסי פורמנסקי, מאיר אלפסי - COL

מאת מנחם כהן

הערב (ראשון), לקראת השעה 18:00, אולם 'ברוקלין קרויז טרמינל' במנהטן יתמלא עד אפס מקום ב-4,000 שלוחי הרבי מרחבי העולם. בכל שנה, כשמביטים שוב ושוב על תמונת 'עין הדג' (שמנסה ללא הצלחה ללכוד ברשתה את אלפי השלוחים), קשה שלא להתרגש.

כל נקודה בתמונה, הוא אב משפחה עם ילדים, המתגורר אי-שם בנכר, לבד. הוא נמצא שם בשליחותו של הרבי, להפיץ את האור ליהודים המתגוררים בסביבתו. והיום, 16 שנה אחרי ג' בתמוז, המפעל לא דעך חלילה, אלא הלך והתעצם למימדים חסרי-תקדים.

זוג חב"די צעיר מארה"ב שינסה היום למצוא מקום לשליחות, יתקשה במשימה. כל מדינה בארה"ב מרושתת בעשרות או מאות שלוחים (כמו בקליפורניה, או פלורידה). מה עושים? מחפשים מקומות אחרים, ברחבי הגלובוס. וויאטנאם ודרום קוריאה, למשל, הם מדינות שרק בשנים האחרונות זכו לשלוחים.

רגע לפני המעמד החותם של כינוס השלוחים, ה'בנקעט', פנינו למספר שרים בכירים בממשלה, לצד חברי-כנסת המייצגים את הסיעות השונות, כדי לשמוע מהם על מפעל השליחות שייסד הרבי. זה מה שהם אמרו ל-COL.

שר הפנים אלי ישי:
"אין מפעל שמשתווה לחב"ד"


שר הפנים, סגן ראש-הממשלה ויו"ר ש"ס, אלי ישי, למד בילדותו בחב"ד, אצל המחנך הוותיק הרב נפתלי רוט בירושלים.

מאז, הוא שומר תמיד פינה חמה בלב לכל מה שקשור לחב"ד ובפרט למפעל השליחות העולמי. רק לפני חודש ימים, הוא החליט להעניק אשרת תושבת קבע לסנדה סמואל, המצילה של הילד מוישי הולצברג, אוד מוצל מאש.

"אני מאוד מתחבר לפעילות שלהם ברחבי העולם", הוא אומר. "שליחי חב"ד ברחבי העולם, מקיימים בכל רגע נתון את הציווי 'ללמוד וללמד, לשמור ולעשות'. אין ספק שהפעולות שלהם מקרבים ומזרזים את הגאולה.

"אין עוד מפעל בעולם שיכול להשתוות להנחלת היהדות - כפי שעושה חסידות חב"ד ברחבי תבל. לקראת הכינוס הגדול שייערך הלילה, אני מברך את כל אחד ואחד מהשליחים בעולם - שיצליחו להשפיע על נשמות טובות. הזכות שלהם - היא הזכות של כלל ישראל".

שר המדע דניאל הרשקוביץ:
"חב"ד מחברת החלקים בעם"


פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ', שר המדע והטכנולוגיה, נחשף בשנתיים האחרונות, במסגרת תפקידו, למפעל השליחות החובק-עולם.

"השלוחים זוכים לעסוק במלאכת קודש", הוא אומר לנו הלילה. "הם מקיימים את המשפט הידוע 'אימתי קאתי מר - לכשיפוצו מעינותך חוצה'. חוצה - מעיינות החסידות. השליחות - היא זכות גדולה מאוד.

"בפעילותכם המבורכת, מחברים שלוחי חב"ד את החלקים השונים בעם-ישראל, על-ידי הענקת אהבה מרשימה ואמיתית לכל יהודי ויהודי. 

"בעזרת השם, כולנו מקווים, שיהיה לשלוחים חלק באותה יצירת אחדות - שתביא את ביאת גואל צדק במהרה בימינו".

שר הדתות יעקב מרגי:
"חב"ד - המזוזה של העולם"


שר הדתות ר' יעקב מרגי (ש"ס) ביקר בשנתיים האחרונות במספר בתי-חב"ד, גם בארץ וגם בעולם. "בכל פעם שאני מגיע לבית-חב"ד, אני אומר דבר ברור: הרבי ראה ברוח קודשו, כבר לפני כמה עשורים, את מה שכעת אנחנו מתחילים להבין - הפיכת העולם לכפר אחד קטן - בו אפשר לבקר כל אחד ואחד", אומר השר בלהט.

"כיום", מוסיף השר מרגי, "רואים את התממשות הנבואה - כשרואים את אלפי השלוחים בכל מקום ומקום, בו יש יהודים. הם נותנים שירותי דת ויהדות ובעיקר מחזקים את הקשר עם התפוצות.

"שלוחי חב"ד - הם השגרירים האמיתיים שלנו", מצהיר השר. "רק לפני שבוע, אמרתי בתגובה להצעת חוק של חבר-הכנסת ניצן הורביץ (למנוע את פעילות חב"ד בבסיסי צה"ל), כי הגיע הזמן שהמדינה תעריך את פעילותה של חב"ד לחיזוק הקשר עם תפוצות העולם.

"הדגשתי כי המדינה צריכה להוקיר את חב"ד במענק או פרס מיוחד. מה שחב"ד עושה - זו מהפכה לכל דבר.

"בביקור שערכתי לא מכבר בקזחסטאן, אמרתי ששליחי חב"ד - הם המזוזה של העולם. ההתבטאויות שלי תמיד יצאו בספונטניות, לאחר שראיתי מקרוב את הפעילות של שגרירי עם-ישראל".

חבר-הכנסת מאיר פרוש:
"משרד החוץ מקנא בשלוחים"


נדמה, כי אין בית-חב"ד בארץ שלא זכה מתישהו לביקור של חבר-הכנסת הרב מאיר פרוש. זוכרים שבוע ב-COL ללא ידיעה חדשותית על ביקור של פרוש בבית-חב"ד? כמעט ואין.

מאז החל בפעילותו הפלמנטרית, הפך פרוש לידיד אמת לחב"ד ולמפעל השליחות. "אני לא מסתובב הרבה בעולם, אבל בפעמים המעטות שאני כן מסתובב, אני נתקל בחב"ד. כל בעיה שהייתה, בחב"ד נמצא הפיתרון. במשרד החוץ מקנאים ברשת העניפה של השלוחים ברחבי העולם.

"אני זוכר, שלפני עשר שנים, ערכתי סיור מטעם הסוכנות היהודית בריגה, אצל השליח ר' מרדכי גלזמן. יחד איתי היו משה ארנס, לשעבר שר הביטחון וחבר-הכנסת יוסף פריצקי מ'שינוי'. אחרי שראינו את הפעילות של הסוכנות היהודית ושל חב"ד - השניים שהיו איתי אמרו לי: 'איפה אנחנו ואיפה חב"ד'... היה ברור לשניהם שחב"ד עברה את הפעילות של הסוכנות היהודית.

"ברור הדבר - שמתי שכולם פועלים בכוחו של הרבי ועושים הכל כדי למלאות את רצונו, אז אין צבא יותר חזק מזה. כשיש לכידות - אין דבר חזק מזה. השליחים ב"ה מלוכדים בזכות קיום ההוראות של הרבי.

"כאן המקום כמובן להודות לר' משה קוטלרסקי, שיודע בדרכים שלו לשמר את המערכת. שהקב"ה יתן לו וכמובן לשלוחים - את הכח להמשיך הלאה, ביתר-שאת".

חבר-הכנסת מנחם-אליעזר מוזס:
התשובה של ה'אמרי חיים'...


את יו"ר סיעת "יהדות התורה" בכנסת, חבר-הכנסת הרב אליעזר-מנחם מוזס, אנחנו תופסים בשדה-התעופה, רגע לפני שהוא ימריא לניו-יורק.

ח"כ מוזס, החליט השנה לנסוע לכינוס השלוחים העולמי. "יש לי קשר עמוק עם חב"ד, יש לי נכדים שלומדים בחב"ד", מתפאר מוזס באוזנינו. "האמת שהקשר התחיל לפני שנים רבות, כאשר זכיתי לשמש אצל ה'אמרי חיים' זצ"ל. הוא מאוד העריך את הרבי מליובאוויטש.

"אני נזכר שפעם הגיעה ל'אמרי חיים' בנוגע לשידוך עם בחור מחב"ד. היא התלבטה, היות והבחור רצה לנסוע לשליחות. השיב לה ה'אמרי חיים': 'יגיע הזמן והרבה יילכו בדרך הזאת'... ברוך השם, בלי עין הרע, אנחנו רואים היום 4,500 שליחים של חב"ד ברחבי העולם. פעם, כידוע לכולנו, זה היה בלתי נתפס לקום ולצאת לשליחות. היום בכל מקום רואים אותם, את השליחים.

"השלוחים גורמים להתקרבות הגאולה על-ידי כך שמקרבים כל יהודי ויהודי. היום, כולנו יודעים שאין יהודי שלא רוצה רוצה להתקרב. אין הרבה היום שעושים 'להכעיס'. היום מדובר בתינוקות בני 'תינוקות שנשבו'. השליחים פועלים בדרכו של הרבי, לקרב את אותם 'תינוקות שנשבו'".

חבר-הכנסת אמנון כהן:
"בחב"ד - לכולם נדלק הניצוץ"


חבר-הכנסת אמנון כהן (ש"ס), הוא משלנו. בניגוד לעמיתיו בכנסת, הוא בעברו היה 'תמים' וזכה לאכול מה'דייסה' של 'תומכי-תמימים'. בנוסף, יש לו במשפחה לא מעט חסידי חב"ד. "קודם כל, לי אישית יש הכרת הטוב לחב"ד - היות ואני למדתי בחב"ד בילדותי כשהיייתי בחוץ-לארץ, וגם בהמשך, בישיבת 'אחי-תמימים' בראשון-לציון.

"החשיפה של של חב"ד, בהנהגתו של הרבי מליובאוויטש, היא למעשה בכל מקום בעולם. מאז שנבחרתי לכנסת, אין מקום שהגעתי אליו בעולם ולא מצאתי שם את חב"ד. בכל מקום אליו אני הולך, תמיד עברתי בבית-ספר של חב"ד, בבית-כנסת של חב"ד וכדומה.

"כשמתארחים בבית-חב"ד בשבת, אפשר לראות במוחש את הפסיפס של כח החברה הישראלית. פה, בארץ, לא תראה אותם בבית-כנסת, בגלל שיש ניכור לדת. אבל דווקא שם - מתעורר הניצוץ. בחב"ד מחבקים כל יהודי ויהודי - רק בגלל שהוא יהודי. מחזה אחד שאני נזכר בו כל פעם מחדש - זה סעודת ליל שבת באחד מבתי-חב"ד בעולם. בסעודה השתתפו 40 ישראלים לערך, ושרו יחד את שירי שבת. בחב"ד - לכולם נדלק הניצוץ. זה מחזה בלתי-נשכח.

"כשאנחנו מדברים על הכינוס, אני נזכר במשפחה חב"דית שאני מכיר, שיש להם 7 ילדים בשליחות. זו הפעם היחידה בשנה שהם יכולים להיפגש יחד. אני רוצה לאחל לחב"ד - שימשיכו את פעילותם, המקרבת את כל אחינו לאבינו שבשמים, שזה כל תכליתו של כל אחד ואחד מאיתנו".

חבר-הכנסת מיכאל בן-ארי:
"הסוכנות היהודית האמיתית"


"כמו שאני תמיד אומר - חב"ד היא הסוכנות היהודית האמיתית", כך מצהיר בנחרצות חבר-הכנסת ד"ר מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי).

בשנה האחרונה, ניצל בן-ארי את "נאום בן דקה" בכנסת, כדי לשבח את מפעל השליחות של חב"ד. חבר-הכנסת הפעלתן, מוקף בחסידי חב"ד, ותושבי כפר-חב"ד רגילים לראותו מפעם לפעם קופץ לביקור.

"לולא הרשת שהטווה הרבי בכל העולם, מפעל השליחות העצום, לא היה אפשר לדעת היכן היה העולם היהודי. אין ספק שמפעל השליחות הציל את העם היהודי משואה רוחנית".

חבר-הכנסת בן-ארי נשמע מרוגש. "חב"ד היא הסוכנות האמיתית. נקודה. בלי אינטרסים ובלי שטיקים. הם פועלים במסירות נפש שאין כדוגמתה".

ודווקא מתוך ההיכרות העמוקה, כואב לו העובדה שהמדינה לא רואה לנכון לסייע לחב"ד. "לצערי הרב, השלוחים לא זוכים לקבל מהמדינה את התמיכה המינימלית - מיגון בתי-חב"ד. בפרט במקומות בעייתים, שם משמש בית-חב"ד כשגרירות אולטמטיבית של מדינת ישראל.

חבל שגם בימים רגילים המדינה לא יודעת להגיד תודה. בכל פעם שישראלי נעדר, או שחלילה קורה אסון - מיד יוצרים קשר עם בית-חב"ד המקומי. אי-אפשר לנצל ולא לתת.

"מדברים כעת על החרדים שכביכול מנצלים את החרדים - אז אני אומר בצורה ברורה שהמדינה מנצלת את חב"ד. מה מבקשים? את המינימום, את הקיום - אבטחה. לצערי עדיין אין מענה, אבל אני בטוח שככל שנחזור על זה שוב ושוב, אז חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם".

חבר-הכנסת אברהם מיכאלי:
"להכיר בהם כשגרירים אמיתיים"


יו"ר סיעת ש"ס, חבר-הכנסת אברהם מיכאלי: "אני משבח את שליחי חב"ד על מסירות הנפש שלהם. הם באמת השליחים של כל עם-ישראל ושל הרבי כמובן.

"אני מאחל להם שימשיכו בפעילות הנפלאה שהם עושים. עם-ישראל זקוק להם. הם השגרירים האמיתיים שלנו בתפוצות העולם, וגם במדינות בהם אין למדינה שגרירים. אני חושב שצריך לעשות מאמץ שמדינת ישראל תכיר בהם כשגרירים אמיתיים".

לח"כ מיכאלי, כמו לח"כים רבים שעלו מחו"ל, קשר עמוק עם חב"ד. "יש לי קשר ישיר ועתיק יומין עם חב"ד, עוד מגרוזיה וגם אחרי שעליתי לישראל", הוא אומר. "ברוך השם, הרבה מרבני העדה, הם השלוחים הנאמנים של הרבי, הממשיכים להפיץ את התורה ואת החסידות בקרב העדה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.