מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשע״א 18.05.2011

על מה הסתודדו נשיא ארה"ב ויו"ר 'אגודת חסידי חב"ד'? ● בלעדי

נשיא ארה"ב ברק אובמה אירח בבית הלבן 300 מנהיגים יהודיים לציון חודש המורשת היהודית, ובניהם את הרב אברהם שם-טוב, יו"ר 'אגודת-חסידי-חב"ד' העולמית ● לאחר נאומו, הנשיא התכופף כדי להקשיב למסר שהעביר הרב שם-טוב ● וגם: איזה הפתעה הכין לנשיא השליח הרב לוי שם-טוב ומה הגיב הנשיא? לסיפור המלא  
על מה הסתודדו נשיא ארה
(צילומים בלעדיים: collive)

מאת כתב COL

נשיא ארה"ב ברק אובמה אירח אתמול (שלישי) מאות מנהיגים יהודיים בבית הלבן לציון חודש המורשת היהודית.

בין 300 המוזמנים, נכחו "כמה מהאישים המשפיעים ביותר של זמננו", כפי שנאמר בהודעה רישמית של הבית הלבן. היו שם מנהיגי קהילות, רבנים, חברי קונגרס וכן מגוון רחב של מנהיגים העוסקים בתחום חינוך, צורכי ציבור ואומנות.

במהלך דבריו הקצרים של הנשיא אובמה, הוא בחר להתייחס ספציפית לאלי ויזל, חתן פרס נובל לשלום וניצול שואה מפורסם. אובמה כינה אותו "חבר יקר שלי ומקור השראה לעולם".

ויזל ישב בשורה הראשונה, על-יד הרב אברהם שם-טוב, יו"ר 'אגודת-חסידי-חב"ד' העולמית ושליח הרבי לבית הלבן - מדווח העיתונאי יהודה צייטלין, עורך אתר COLlive - המהדורה האמריקאית של COL.

"חודש זה, הוא הזדמנות עבור האמריקנים להעריך את התרומה הגדולה של העם היהודי לאורך כל ההיסטוריה שלנו. העם היהודי תמיד התמיד במורשתו. בגלל זה, היום אנחנו כאן, חוגגים", אמר הנשיא ודיבר בשבח העם היהודי.

לדברי מקור שהיה נוכח באירוע, מיד לאחר דבריו, הלך הנשיא אובמה לכיוונו של הרב לוי שם-טוב, מנהל ארגון 'ידידי ליובאוויטש' בוושינגטון. "הבאתי לך הפתעה קטנה מהבית", אמר הרב שם-טוב.

"ומה זה?" תהה אובמה.

"הבאתי איתי את הרב דניאל מוסקוביץ שליח באילינוי ויו"ר מועצת רבני שיקגו", ענה הרב שם-טוב. אובמה, תושב שיקגו לשעבר, לחץ את ידיו של הרב מוסקוביץ בחמימות. "תעביר דרישת שלום לראש-העיר, רם עמנואל", ביקש הנשיא.

לאחר-מכן פנה הנשיא לרב אברהם שם-טוב והתכופף כדי להקשיב היטב לדבריו. איזה מסר העביר הרב שם-טוב? אתר COLlive מדווח כי השיחה הייתה קצרה, אך בעל משמעות עמוקה. הפרטים המדויקים של השיחה לא נמסרו.

"אמרתי דברים הנוגעים בעניינים הרלוונטיים", אמר הרב שם-טוב למקורב שעמד בסמוך. אולי הדברים היו קשורים לפגישה של אובמה בשבוע הבא עם ראש-הממשלה בנימין נתניהו.

יצויין, כי כמו באירועים רבים שנערכים בבשנים האחרונות בבית הלבן, גם הפעם האירוע היה כשר למהדרין - בפיקוח שליח חב"ד הרב לוי שם-טוב. הרב שם-טוב הצהיר כי כל הבשרים היו גלאט כשר, הלחמים ומאפים 'פת ישראל' והיין - מבושל.

צפו בוידאו

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.