מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשע״ד 09.07.2014

עכשיו ב-COL: וידאו מלא מהמושב ההיסטורי על הרבי בכנסת

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון עשרים שנה ל-ג' תמוז תשנ"ד, היום המר והנמהר, ביוזמתו של ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) ● במשך שעתיים, עלו בזה אחר זה עשרות חברי-כנסת, מכל סיעות הבית, ונשאו דברים נלהבים על דמותו של הרבי ● יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פתח את הישיבה במשפט הבא: "קשה לתאר במילים ספורות את החוב שחב העם היהודי לאדם אחד.  האהבה שהמוני בית ישראל חשו וחשים כלפי הרבי הייתה אהבה הדדית. הרבי אהב כל יהודי בליבו ובנפשו והיה מוכן לעשות הכול, במסירות נפש ממש, כדי להציל יהודים שנמצאו בסכנה גשמית או רוחנית ● את הדיון יזם ר' זלמן וולף בסיוע רב של ר' לוי אדרעי המושב על הרבי בכנסת  
עכשיו ב-COL: וידאו מלא מהמושב ההיסטורי על הרבי בכנסת
(צילומים: מנדי הכטמן, COL)
מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון עשרים שנה ל-ג' תמוז תשנ"ד, ביוזמתו של ח"כ יעקב מרגי (ש"ס).

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "קשה לתאר במילים ספורות את החוב שחב העם היהודי לאדם אחד.  האהבה שהמוני בית ישראל חשו וחשים כלפי הרבי הייתה אהבה הדדית. הרבי אהב כל יהודי בליבו ובנפשו והיה מוכן לעשות הכול, במסירות נפש ממש, כדי להציל יהודים שנמצאו בסכנה גשמית או רוחנית.

"אני יכול לעמוד ולספר כאן במשך שעות ארוכות על הדרך שבה אני פגשתי את חסידי חב"ד בברית-המועצות, על יום חתונתי, ועל התפילין שקבלתי מהם ושנלקחו ממני בכוח הזרוע עם מעצרי. מה שמדהים הוא, שסיפורים כאלה ואחרים יכולים לספר כמעט כל חברי הכנסת, בין אם פגשו חב"דניק בקטמנדו, במומביי, בבאר-שבע או במנהטן.

"ביום הסתלקותו של צדיק יש ללמוד מדרכיו ותורתו. אני מקווה שנמשיך לקיים בפועל את תורתו והדרכותיו של הרבי, את הנתינה. את האהבה. את הכבוד לכל אדם באשר הוא אדם.

"מי ייתן שנדע לזהות בכל אדם את הנקודה הפנימית, שנצליח ללבות את האור, להדגיש את הטוב ולחבר את הנשמות לאחדות אחת עד לגאולה השלמה".

השר יאיר שמיר (ישראל ביתנו): "הקשר הראשוני בין אבי לרבי נוצר כאשר אבי היה במוסד. אבי עמד נפעם ונדהם לנוכח פועלו של הרבי  בכל רחבי תבל מה שהביא אותו להתפעלות עצומה ולהערצה עד יומו האחרון.

"מאז מלחמת ששת הימים אמר הרבי בקול צלול נגד החזרת שטחי ארץ ישראל, ובכך קיבל אבי חיזוק. אבי ראה ברבי את המנהיג הרוחני האמיתי של עם ישראל בדורנו. אני בכל נסיעותיי ברחבי תבל מקפיד לבקר בבתי חב"ד, זו חוויה מדהימה ומחזקת בכל פעם מחדש".

סגן שר הדתות אלי בן דהן (הבית היהודי): "בתי חב"ד הם מעיין ארץ ישראל בכל מדינה ומדינה. זכיתי להיות פעמיים אצל הרבי ובכל פעם למעלה משלוש וחצי שעות. במפגש הראשון שהיה עם הרבנים הראשיים זכיתי לקבל ברכה אישית מהרב וברכתו מלווה אותי עד היום.

"הרב עשה קיים מאבק גדול על זהותה היהודית של מדינת ישראל. אחד הדברים החשובים שאנחנו צריכים ללמוד ממורשתו זה לעמוד על ערכם וחשיבותם של כל רגב אדמה מארץ ישראל ולשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל".

צפו בוידאו המלא

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.