מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשע״ו 25.11.2015

עוד נקודת אור: נחנך מרכז יהודי בעיר איוואנאו ברוסיה ● תיעוד

לאחר עשרות ערים ברוסיה שזכו בשנים האחרונות לשקם את העבר היהודי שלה, הגיעה גם תורה של הקהילה היהודית בעיר 'איוואנאו' במרכז רוסיה  יהדות באיוואנאו
עוד נקודת אור: נחנך מרכז יהודי בעיר איוואנאו ברוסיה ● תיעוד
נחנך לראשונה בעיר 'איוואנאו' שבמרכז רוסיה
לאחר עשרות ערים ברוסיה שזכו בשנים האחרונות לשקם את העבר היהודי שלה, הגיעה גם תורה של הקהילה היהודית בעיר 'איוואנאו' במרכז רוסיה, שזכתה השבוע לאירוע מרגש ומיוחד, עם חנוכת בית הכנסת והמרכז היהודי החדש שנבנה לראשונה במרכז העיר, למען הקהילה היהודית וכלל יהודי העיר.

'איוואנאו', היתה עד לפני כמה עשרות שנים, עיירה קטנה ברוסיה, אך במרוצת השנים האחרונות היא התפתחה והפכה לעיר גדולה וחשובה, ובה מרכזי תעשייה רחבי ידיים. בין המפעלים הרבים בעיר, נמנה גם המפעל הגדול ברוסיה לייצור חומוס, המשווק את תוצרתו במדינה כולה עם ההכשר המהודר של "הרבנות הראשית של רוסיה".

האירוע נערך בראשות ובהשתתפות רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, ובהשתתפות ראש העיר, סגן מושל המחוז ונציגי ממשל רבים, שבאו יחד לכבד את העם היהודי והקהילה היהודית ביום חגה.

"מטרת המקום", אמר הרב לאזאר בדרשתו המרגשת לאחר שהתכבד בקביעת המזוזה בפתח הראשי של הבניין, "היא לקרב יהודים לאביהם שבשמים, להרבות במעשים טובים, להגביר אור על חושך ולהשפיע טוב על כל העם". "אני בטוח", הוסיף הרב הראשי, "כי הבניין יהיה מגדלור על רוחניות ועזרה גשמית לכלל תושבי העיר".

יחד עם רבה של העיר 'קוסטמרא' הסמוכה, שליח חב"ד הרב ניסן רופו, המסייע לקהילה במשך כל השנה כולה - חולקו תעודות הוקרה לתורמים, והובעה הערכה למסייעים, בהם נשיא 'איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה' הר"א ברדה.

הבניין החדש כולל בית כנסת מפואר, כיתות לימוד, בית ספר לימי ראשון, ספרייה, חדר אוכל כשר, מרכז חסד, ובקרוב גם יבנה במקום מקווה טהרה.

לקול תזמורת חסידית ובתהלוכה מרגשת, הועבר ספר התורה ממשכנו הקודם בו התקיימו התפילות עד כה, אל ההיכל החדש והמפואר. לאחר מכן, התיישב הקהל לסעודת מצווה והתוועדות חסידית, שנמשכה שעות ארוכות לכבוד יו"ד בכסלו, יום גאולת כ"ק האדמו"ר האמצעי זי"ע ממאסרו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.