מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשע״ב 13.12.2011

סערת "הדרת נשים": חב"דניקים בחזית ההסברה ● וידאו

בעין הסערה הציבורית סביב סוגיית "הדרת נשים" (מושג תקשורתי שהודבק לסערה האחרונה נגד הציבור החרדי), פורסמה כתבה נרחבת במהדורה המרכזית של ערוץ 2 על הזמרות הדתיות שסיפרו על ההתמודדויות שלהן עם ההלכה. הזמרת יפוש ברכהן מכפר-חב"ד הייתה אחת המרואיינות לכתבה, לצד בעלה ר' איציק ברכהן ● השניים גרמו לקידוש השם גדול, כשדיברו על עקרונות ההלכה, בהם אין פשרות ● "אף-פעם לא הופעתי בפני גברים", אמרה יפוש. "זה הדבר היחידי שאני יודעת. זה בערך כמו שאני שומרת שבת, את זה אני יודעת מגיל צעיר, וזה מאוד ברור לי" צפו בוידאו
סערת
(צילומים: מתוך הוידאו, באדיבות ערוץ 2)
מאת חיים ברון

בעין הסערה הציבורית סביב סוגיית "הדרת נשים" (מושג תקשורתי שהודבק לסערה האחרונה), פורסמה כתבה נרחבת במהדורה המרכזית בערוץ 2 על הזמרות הדתיות שסיפרו על ההתמודדויות שלהן עם ההלכה.

הזמרת יפוש ברכהן מכפר-חב"ד הייתה אחת המרואיינות לכתבה, לצד בעלה ר' איציק ברכהן. בשעה שהזמרות הדתיות ניסו למצוא פרצות בהלכה, הזוג ברכהן דיבר בצורה ברורה ומכובדת על העקרונות ההלכתיים, בהם אין פשרות.

"הזמרת יפה (יפוש) ברכהן מכפר-חב"ד כבר מילאה את היכל נוקיה בקונצרט לנשים בלבד", סיפרה הכתבת בערוץ 2, "בעלה, איציק, הגבר היחידי ששומע את שירתה, מעיד שהיא שרה נפלא ומדויק, אבל לשניהם ברור שרק לו מותר לשמוע אותה שרה, ולכן ההופעה שלה מוצגת בטלוויזיה ללא קול. לבתה, אגב, מותר להישמע, כי היא עוד ילדה".

"אף פעם לא הופעתי בפני גברים", אומרת יפוש. "זה הדבר היחידי שאני יודעת. זה בערך כמו שאני שומרת שבת, את זה אני יודעת מגיל צעיר, וזה מאוד ברור לי. אבל אני גם אבין אם למשל בהופעות יש גבר או שניים שנמצאים שם בגלל התפקיד שלהם, והם יוצאים כשאני מתחילה לשיר, בוא נגיד אני אבין שזה לא נגדי וזה לא כדי לזלזל בי. אני מבינה שהם שומרים על ההלכה וזו בחירה שלהם לצאת, כי הם לא רוצים בעצם לעמוד בניסיון הזה".

במהלך הכתבה דיבר גם ר' איציק על הדילמות ההלכתיות והציג את הדברים בצורה ברורה, המתאימים גם לקהל הלא-דתי.

העיתונאית מערוץ 2 שוחחה גם עם ר' שמחה פרידמן שמקליט את שיריו באולפן.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה, או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.