מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשע״ה 22.07.2015

בית-המקדש שנבנה בביתו של ה'חוזר'...

לידי COL התגלגלה תמונה מיוחדת, שצולמה לפני ארבעים שנה, בה נראה הרב שלום-דובער לוין, מנהל ספריית אגו"ח העולמית, כשהוא מציג דגם מרהיב של בית-המקדש. בשיחה שקיימנו עמו, סיפר הרב לוין את סיפורו של הדגם  דגם בית-המקדש
בית-המקדש שנבנה בביתו של ה'חוזר'...
חיים ברון

בתחילת "תשעת הימים" בשנת תשל"ו, הרבי הורה ללמוד אודות בית-המקדש.

הרב שלום-דובער לוין, כיום מנהל ספריית 'אגודת-חסידי-חב"ד' ב-770 ואז מדריך המתמידים בקעמפ 'גן-ישראל' במונטריאול, בנה יחד עם המתמידים, מודל של בית-המקדש (בגודל מטר על שני מטר), ובאמצעותו העביר שיעורים על בית-המקדש לילדי הקייטנה.

"מיד נקראתי לניו-יורק לבנות מודל דומה, וכך עשיתי", סיפר הרב לוין בשיחה שקיימנו עמו, "חדר האוכל בביתו של ה'חוזר' הרב יואל כהן שליט"א הוקדש לבניה, וסיימנו את בנייתו לערך בט' באב. משם נסענו ביחד ל'ירחי כלה' ב'גן-ישראל' בניו-יורק.

"
כל משתתפי ה'ירחי כלה', יחד עם כל ילדי הקייטנה, נעמדו בחצר הרחבה של הקייטנה. אני נקראתי להסביר את פרטי בית המקדש, כפי שנראה בתמונה.

"העומדים לימיני הם: הרב שלום-בער גורדון, הרב אברהם וויינגארטן, הרב מנחם-מענדל פלדמן, הרב אברהם פרשן ע"ה ויבדלט"א הרב מאיר אוקינוב. לצידם, אחדים מילדי הקייטנה שהתקרבו לראות את המודל".

הרב לוין הוסיף וסיפר כי "אחר-כך חזרנו לניו-יורק ואת המודל מסרנו אל הרב יצחק גנזבורג שלקח אותו ממקום למקום, בתור תערוכה, והעברת שיעורים בנושא בית המקדש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.