מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשע״ד 20.07.2014

סיפור מדהים מ'שלום הגליל' ומסר לצידו ● הרב יעקב גלויברמן

לפני ל"ב שנים - כוחות צה"ל יצאו ל"מלחמת שלום הגליל". השתתפי במלחמה זו כרב צבאי באוגדת הצנחנים שפרצה לביירות. בוקר אחד, לפני היציאה לקרב, התעטפתי בטלית ותפילין לתפילת שחרית ולפתע יוצאים מתעלה קבוצת מחבלים עם דגל כניעה ● הרב יעקב גלויברמן חוזר לסיפור מדהים שהתרחש לפני עשרות שנים, ולצידו מסר אקטואלי מבצע תפילין
סיפור מדהים מ'שלום הגליל' ומסר לצידו ● הרב יעקב גלויברמן
המחבלים מניפים דגל לבן. עם הפנים למצלמה: הרב גלויברמן

חובה לצאת למבצע תפילין. בדידי הווה עובדא.

כשהרבי יצא לראשונה 'במבצע תפילין', היה זה בשנת תשכ"ו בסמוך למלחמת ששת הימים. למעשה, מבצע תפילין, הוא מבצע שהרבי נשיא דורנו דיבר אודותיו כמה וכמה פעמים. כשהוא מדגיש את הפסוק: "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך"- אלו תפילין שבראש.

מבצע הלחימה "צוק איתן" שמתנהל בימים אלו נגד מחבלים בעזה, מזכיר לי את הימים ההם אל מול הזמן הזה. לפני ל"ב שנים, בעת שכוחות צה"ל יצאו למלחמת 'שלום הגליל', בה השתתפתי כרב צבאי באוגדת הצנחנים שפרצה לביירות, עם הנחתת הפלוגה הראשונה של חיל הים, שנחתה ליד נהר הוואלי, צמוד לעיירת המחבלים דאמור.

בוקר אחד לפני היציאה לקרב, התעטפתי בטלית ותפילין לתפילת שחרית, ולפתע יצאו מתעלה סמוכה קבוצת מחבלים עם דגל כניעה כפי שאתם רואים בתמונה. אז עלתה בראשי שיחתו של הרבי אודות מבצע תפילין, שהנחת תפילין, מטילה פחד על האויבים.

לצערי, יום לפני כן נהרג במקום בעיירה דאמור, סגן הרמטכ"ל דאז האלוף קותי אדם ע"ה, שהתגורר בזמנו בקיבוץ משמר השבעה קרוב לכפר חב"ד והיה ידיד אמת לחסידות חב"ד.

לאחר התקרית, המשכנו לכיוון ביירות דרך עיירת בחמדון ושדה התעופה, עד למצור על ביירות. במקום נחשפנו לבתי הכנסת העתיקים שפלו שם בעבר.

טנקי המבצעים של חב"ד הגיעו מאחור, ולפעמים לא היה ניתן להכניסם לתוך שדה הקרב בגלל המצב הרגיש. אך תמיד חסידי חב"ד היו שם לשמח את החיילים, לקיים מבצע תפילין ולהדפיס שם את ספר התניא.

יום אחד ניגש אלי תת אלוף מזרחי מי שהיה קצין תותחנים ראשי, והודה לי על הפעילות של חב"ד עם חיילי צה"ל, שדאגו לתת ולהעניק לכל חייל תשומת לב והרמת מורל.

את הסיפור הזה הבאתי דווקא היום בכדי לקרוא לכל חסיד חב"ד להצטרף למערכה, ולצאת לפעילות של הנחת תפילין בעורף ובחזית. אלו הוראותיו הקדושות של הרבי ועלינו לקיים את שליחותו במלואה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.