מערכת COL | יום ה' סיון ה׳תשע״א 07.06.2011

סגירת מעגל: ספר תורה מהר המצדה הוכנס ביוהנסבורג ● גלריה

לפני למעלה משנה, חגגה משפחת כהן מדרום אפריקה, טקס בר מצווה בזריחה על הר המצדה. בסיום הטקס קיבל האב החלטה לסייע לפרויקט קודש של כתיבת ספר התורה לעיני "כל ישראל" המבקרים במאות אלפיהם במרומי הר המצדה ● לאחרונה, נערכה הכנסת ספר התורה לבית הכנסת בדרום אפריקה של השליח הראשי הרב מענדל ליפסקר, בהשתתפות מאות מתפללים, מכובדים, ואורחים   לדיווח ולתמונות
סגירת מעגל: ספר תורה מהר המצדה הוכנס ביוהנסבורג ● גלריה

כתב COL

לפני למעלה משנה, חגגה משפחת כהן מדרום אפריקה, טקס בר מצווה בזריחה על הר המצדה. בסיום הטקס כאשר כובד חתן הבר מצווה בכתיבת אות בספר התורה של מצדה, האב, מר חיים קיבל החלטה לסייע לפרויקט קודש של כתיבת ספר התורה לעיני "כל ישראל" המבקרים במאות אלפיהם במרומי הר המצדה.

סיום הספר התקיים לפני כמה חודשים ביום השנה של שלום selim כהן ז"ל אביו של מר חיים. הטקס התקיים בחדר ארון הקודש בנוכחות משפחה וחברים ומניין תלמידי ישיבת תו"ת קרית גת.

בכתיבת אותיות אחרונות כובד השליח הראשי לדרום אפריקה הרב מנדל ליפסקר ששיבח את מר חיים כהן על כיבוד אב ועל תרומתו הנדיבה לבית הכנסת חב"ד ביוהנסבורג.

בהמשך כובד יוזם רעיון הכתיבה על המצדה הרב שמעון אלהרר מנהל בית חב"ד איזור ים המלח ורב המצדה שסיפר איך הכל התחיל ואיך פרויקט זה מרגש כמליון תיירים בשנה הפוקדים את ההר.באות האחרונה כובד תורם הספר מר חיים כהן שסיפר בהתרגשות על אביו ז"ל ועל הזכות להיות שותף בהפצת היהדות.

לאחר מכן הוזמן השליח הר שי אברמוביץ כותב הספר שסיפר אפיזודה מעניינת איך שיום אחד ביושבו רכון על שולחן הכתיבה הוא שומע חבטה חזקה ברצפה והוא ראה אישה מבוגרת שהתעלפה עת שצפתה במלאכת הקודש דרך קיר הזכוכית, הרב שי מיד ניגש אליה ולאחר שהתעוררה והתאוששה היא ספרה שכאשר היא ראתה איך שהוא כותב את ספר התורה היא נזכרה כשהיא הייתה ילדה בת 10 אביה היה כותב ספר תורה ופתאום נכנסו הנאצים ימ"ש ורצחו את אביה לעיניה...

בסיום האירוע הקהל פצח בשירה הכליזמרים והתהלוכה יצאה לכוון הרכבל ומשם ישירות לשדה התעופה.

לאחרונה, נערכה הכנסת ספר התורה לבית הכנסת the shul של השליח הראשי לדרום אפריקה בנוכחות 400 איש, מתפללים, מכובדים, ואורחים.

את האירוע כיבדו הרב הראשי לדרום אפריקה הרב ווארן גולדשטיין שלוחים ורבנים מהאזור. הרב ליפסקר סיפר לנוכחים על סיפור מאחורי כתיבת הספר בבית הכנסת בהר המצדה איזה קידוש ה' עצום, זה גורם וזה הביטוי של עם ישראל חי.

אחרי 2000 שנה כותבים את התורה לב ישראל באותו מקום שהרומאים הפסיקו בכוח את החיים היהודיים. מר חיים כהן שיבח את פועלו של הרב ליפסקאר והרבנית זה למעלה מ-40 שנה שלזכותם יש תחייה יהודית בדרום אפריקה. לאחר מכן הציבור כובד בסעודת מצווה. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.