מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשע״א 13.07.2011

מקרה נדיר של פדיון שבויים - בואו לתת כתף

לפני כמה שבועות נעצר בישראל ר' יצחק שוחט, אברך חב"די, אב לילדים, הקטן שבהם בן חודשיים בלבד. אותו אברך היה מעורב לפני מספר שנים רב בקטטה בארה"ב, במהלכה הוכה צעיר שחור (עבריין מועד שיושב בכלא, אך אביו קצין משטרה ובעל קשרים ומהלכים) ● בידינו האפשרות המיידית והמעשית לסייע בפדיון שבוים כפשוטו מידי הנכרים, בסיפור מצמרר שללא ספק נכלל בגדר של דברי הרמב"ם לסיפור המלא
מקרה נדיר של פדיון שבויים - בואו לתת כתף
(צילום אילוסטרציה: COL)

כולנו מחשיבים עצמנו יהודים שומרי תורה ומצוות, חרדים לדבר ה'. קונים את האתרוג המהודר ביותר, מניחים תפילין שנכתב בכתב מדוקדק, נזהרים מחלב עכו"ם, מקפידים על קלה כבחמורה.

ובכן, ב'שולחן ערוך', חלק יורה דעה, סימן רנ"ב, סעיף ג', נאמר: "כל רגע שמאחר לפדות השבויים, היכא דאפשר להקדים הוי כאילו שופך דמים".

וברמב"ם, לחם חוק יומי בפיו של כל חסיד חב"ד, נאמר בזה הלשון:

"פדיון שבויים קודם לפרנסת עניים ולכסותן, ואין לך מצוה גדולה כפדיון שבויים, שהשבוי הרי הוא בכלל הרעבים והצמאים והערומים, ועומד בסכנת נפשות. והמעלים עיניו מפדיונו, הרי זה עובר על "לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך", ועל "לא תעמד על דם רעך", ועל "לא ירדנו בפרך לעיניך", ובטל מצות "פתח תפתח את ידך לו", ומצות "וחי אחיך עמך", "ואהבת לרעך כמוך", ו"הצל לקוחים למות" והרבה דברים כאלו. ואין לך מצוה רבה כפדיון שבויים".

כולנו גדלנו והתחנכנו על סיפורי החסידים של פדיון שבויים ועל המעשה המרטיט עם אותו חסיד ששתה כוסות גדולות של 'משקה' והגיע לכל נדרי עם זעקת "אתה הראת", רק כדי לזכות בהתערבות שתשיג עבורו שחרורה של משפחה מידי שוביה, עליו נאמר כי בזכות המצווה המופלאה דילג על כל הימים הנוראים והגיע ישירות לדרגה של שמחת תורה.

בידינו האפשרות המיידית והמעשית לסייע בפדיון שבוים כפשוטו מידי הנכרים, בסיפור מצמרר שללא ספק נכלל בגדר של דברי הרמב"ם.

לפני כמה שבועות נעצר בישראל ר' יצחק שוחט, אברך חב"די, אב לילדים, הקטן שבהם בן חודשיים בלבד. אותו אברך היה מעורב לפני מספר שנים רב בקטטה בארה"ב, במהלכה הוכה צעיר שחור (עבריין מועד שיושב בכלא, אך אביו קצין משטרה ובעל קשרים ומהלכים).

חייו של אותו אברך ומשפחתו התרסקו לחלוטין מאז המקרה. על שולחנו של בית המשפט בישראל מונחת בקשת הסגרה לארה"ב, שהשלכותיה ברורות וידועות, ואין טעם להאריך בדבר המצער.

עלויות עורכי הדין מסתכמות בעשרות אלפי שקלים והערבות עולה לכשלוש מאות אלף ש"ח! פדיון שבויים מצוי לא רק בסיפורי חסידים עם דפים ישנים ומצהיבים. בידיכם וביכולתכם לסייע באופן ממשי למשפחה המרוסקת להלחץ מהצרה ומהסבך שנקלעו אליהם ביום בהיר.

ומי כמונו חסידי חב"ד, שחונכנו על ידי הרבי לאהבת ישראל, נתינת צדקה וערבות הדדית, שכל מצוות אלו חברו להם יחד - ומבשרך אל תתעלם, יכול להשאר שווה נפש ואדיש?!

בית דין רבני חב"ד מפרסם מכתב בו הוא מבקש מאנ"ש להתגייס לטובת העניין. על כן אנו מפנים בזאת קריאה נרגשת ודחופה בשם המשפחה, מהמכובדות בקרב אנ"ש בארה"ק, לבוא לעזרתם ולהלחץ חושים לסייע בעת צרתם.
 
לסיוע ותרומות ניתן לפנות לקרן עזרה שע"י כולל חב"ד, מספר חשבון 409618047 בנק פאג"י, סניף 187 חיפה. נא לציין עבור קרן פדיון שבוים - יצחק שוחט.
או לטלפון: 04-6999696, פאקס: 04-6923165.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.