מערכת COL | יום ט"ז סיון ה׳תשע״א 18.06.2011

"מסע התמימים", גרסת ברזיל: נופש פסטורלי ● גלריית ענק

תלמידי ישיבת 'תומכי-תמימים' בברזיל, יחד עם צוות הישיבה ובני משפחותיהם, נפשו בעיירת נופש פסטורלית. הם למדו, התוועדו ועשו ברביקיו בואו לראות. גלריה
(צילומים: COL ברזיל)

זו השנה השנים-עשר ברציפות, בה לקראת חג-השבועות יוצאת ישיבת תות"ל בס. פאולו - ברזיל לבית-מלון בעיירת הנופש 'אוורה', כשאליהם מצטרפות משפחות מקרב אנ"ש ויהודי העיר.

במשך ששה ימים, החל מיום שני שקדם לחג השבועות ועד יום ראשון נהנו המשתתפים מחוויה רוחנית וגשמית גם יחד. בערב חג-השבועות, לאחר בואם של תלמידי הישיבה בערב יום שני, הגיעו המשפחות, והאווירה הייחודית והמרוממת הורגשה בכל רחבי המלון.

השנה, יותר מכל שנה אחרת, מספר הנרשמים שבר שיא. "למעלה מ-200 יהודים מכל גווני הקשת של הקהילה היהודית בעיר נטלו חלק בחופשה המיוחדת", מספר ר' מנדי קונסיפולסקי, מנהלה הגשמי של ישיבת חב"ד בעיר ויוזם הרעיון. "הרעיון הוא לתת לאלו שלא זכו לטעום טעם ישיבה מהי הצצה אל העולם הרוחני המיוחד הזה".

במהלך ימי החג והשבת התקיימו סדרי לימוד לתמימים ולקהל האורחים שהוזמנו לשיעורים מפי רבני הישיבה. במהלך ארוחות החג והשבת נשאו התמימים דברים בפני הקהל.  קהל האורחים לא הסתיר את התפעלותו מרמת הידע של התמימים וממגוון הנושאים הרחב עליהם זכו לשמוע.

ביום האחרון - יום ראשון, לאחר התפילה התקיים באולם בית-הכנסת כינוס תורה כהוראתו הקדושה של הרבי. התמימים התפלפלו ארוכות ואת הכינוס חתם ראש-הישיבה ורב הקהילה הרב שמאי ענדע.

במהלך השהות כולה נהנו הנוכחים ואיתם גם התמימים ממגוון פעילויות בבחינת "נפש בריאה בגוף בריא": החל ממרגשי טניס, כדורסל וכדורגל, רכיבה על סוסים, וכלה בשייט קייקים ואופנועי ים. יש לציין שגם בזמן החופשי היה ניתן לראות זוגות של תמימים היושבים על מרבדי הדשא ועוסקים בלימוד או בדו שיח עם אחד מהרבנים.

הנופשון שנחתם כאמור ביום ראשון חתמה סעודת צהריים חגיגית בה נהנו המשתתפים מברביקיו ענק עם מיטב הבשרים שנערך על מדשאות המלון.

עם קרני השמש האחרונות של יום ראשון נשמעה שירת "צאתכם לשלום" מפי קהל התמימים ואז פנה איש לדרכו עם מטען רוחני עשיר, בלתי נשכח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.