מערכת COL | יום א' כסלו ה׳תשע״ב 27.11.2011

מנהיגי העם היהודי ב'בנקעט' עוצמתי ● דיווח, גלריה ראשונה

כינוס השלוחים העולמי הגיע אמש לשיאו במעמד ה'בנקעט' (דינר) הגדול והעוצמתי, בו נטלו חלק כ-4,000 שלוחי הרבי, לצד תומכים וגבירים ● את הנאום המרכזי נשא ד"ר הלורד הרב יהונתן סאקס רבה הראשי של אנגליה, ששיתף את הקהל בתחנות בחייו, וכיצד הרבי ליווה אותו בכל שלב ● "הרבי שינה את העולם דרככם, השלוחים, וזהו תפקידכם ללכת בכוחו של הרבי ולשנות את העולם", אמר הרב סאקס ● מרכז התקשורת החב"די - COL העביר שידור-חי לטובת רבבות הגולשים  לסיפור המלא סיקור כינוס השלוחים תשע"ב בחסות:  חב"ד שעל אתר - אתרים לשלוחים במבצע מיוחד לכינוס ירנט השכרת רכב - השכרת הרכב המשתלמת ביותר לאנ"ש בורסלינו ישראל - חנות הכובעים הטובה ביותר בעולם. נקודה כריכיית ד. רובר ובניו - עורגינל זה רובר. כנסו לחנות, ותיווכחו
מנהיגי העם היהודי ב'בנקעט' עוצמתי ● דיווח, גלריה ראשונה
(צילומים: שמוליק סופר, COL)

שרון גושן, ניו-יורק

עוצמה של שליחות בבנקאט החגיגי של כינוס השלוחים העולמי שנערך הלילה ב'ברוקלין קרויז טרמינל', הממוקם במזח 12 בשכונת רד הוק בברוקלין.

אבטחת חסרת תקדים שטרם נראתה כמוה נראתה היום בכניסה למתחם הבנקאט בפאתי שכונת קראון הייטס. מזג האוויר הנעים הביא את אלפי השלוחים לצעוד רגלית ברחבי השכונה לעבר האולם שם נאלצו השלוחים לעבור שני מעגלי אבטחה ונדרשו להציג את התג עם התמונה וכן תעודת מזהה. לאחר מכן, עברו השלוחים בגלאי אבטחה עד שהגיעו לאולם הלובי בפאתי האולם הגדול.

קצת אחרי השעה 5:30 בערב נפתח ערב ההצדעה המרשים בו השתתפו כ-4,500 שלוחי חב"ד מרחבי תבל ותומכיהם.

יו"ר הכינוס הרב משה קוטלרסקי נשא דברי פתיחה והזמין את השליח הוותיק, הרב מרדכי אלטיין לקרוא פרק תהילים להצלחה בעבודת השליחות ולכל המצטרך למשפחת השלוחים בגשמיות וברוחניות, ואת השליח באופקים הרב ישראל הרשקוביץ שנשא תפילה לשלום אחינו בני ישראל בארץ הקודש.

"השלוחים הם הגיבורים של האומה"

את הנאום המרכזי שעסק במוטו של הכינוס "עס גייט א חסיד - שליח 24 שעות ביממה, נשא השליח מסקרמנטו, הרב מנחם-מענדל הכהן."יש שלוחים שנמצאים בפינות הכי נידחות, קשה להם אפילו למצוא מניין ויהודים בעיר, והבדידות כל כך קשה עבורם. ילדיהם הן הילדים היחידים עם כיפות, אבל הם נמצאים במקום כדי להעניק עזרה והכוונה בגשמיות וברוחניות". השלוחים שמגיעים לפינות הקטנות, הם הגיבורים של האומה, והם יביאו את הגאולה לכל עם ישראל", אמר.

"יהודי סיפר לו, שאין לו בית כנסת לשמוע קריאת התורה, אבל מידי שבוע, הוא קורא את ספרו של הרב סאקס על פרשת השבוע בתורתו של הרבי, ובכך חי את פרשת השבוע כל שבת", שיתף הרב כהן את אלפי המשתתפים, וסיים את נאומו בברכת כוהנים מרגשת, בה ובירך את כל השלוחים, ואת כל התורמים, שנצא מהגלות.

הרב קוטלרסקי הזכיר את השלוחים שהלכו לעולמם השנה, כשעל מסכי הענק מוצגות תמונותיהם של השלוחים.

הרב יהונתן סאקס: הרבי שינה את העולם

את הנאום המרכזי נשא ד"ר הלורד הרב יהונתן סאקס רבה הראשי של אנגליה, ששיתף את הקהל בתחנות בחייו, וכיצד הרבי ליווה אותו בכל שלב. "לאחר שלמדתי בכפר חב"ד, וסיימתי לימודי סמיכה, החלטתי לכתוב לרבי, וכתבתי מספר אופציות שהיו לי, ביניהם, לימודים באקדמיה, לעסוק בכלכלה, או להיות עו"ד, אך הרבי כיוון אותי לרבנות באנגליה, עד שמוניתי לרבה של אנגליה.

"ואז קרה לי דבר מעניין: עיקר עיסוקי אכן היה ברבנות, אך עסקתי בכל הנושאים עליהם כתבתי לרבי... כאשר אתה מקשיב לרבי אתה אף פעם לא מפסיד. הדרך להצליח היא לא לשקוע בחלומות, אלא לתת לחלומות לרוץ אחריך. בכל פרשת דרכים בחיי, הרבי היה שם איתי. בתפקידי באנגליה, עסקתי גם בשבע מצוות בני נח, ואז גיליתי, דבר פשוט: גויים מכבדים יהודים שמכבדים יהדות. בשלבים הכי קשים הרבי היה שם עבורי.

"הרבי שינה את העולם דרככם, השלוחים, וזהו תפקידכם ללכת בכוחו של הרבי ולשנות את העולם. שליח הוא דבר אחד עם המשלח, כמו שכתוב ב"היום יום": הולך חסיד, ישן חסיד, ואוכל חסיד, שבכל פועלו מורגש שהוא חסיד. כך גם הדבר עם שלוחים: בכל דבר שהם עושים הם חדורים ופועלים בכוחו של המשלח".

מצדיעים לאלפי השלוחים

לפני תחילת המעמד המסורתי של ה'ראל-קול' - במהלכו מוקראים שמות המדינות בהם פועלים שליחי חב"ד, ביקש מנחה הכינוס הרב משה קוטלרסקי להודות לנגיד יקותיאל יהודה רהאר על תמיכתו הרבה בשלוחים. הקהל הרב נעמד על רגליו והריע לו ממושכות.

כעת החל מעמד ה"ראל קאל": מסין, וייטנאם, דרום-קוריאה, מרוקו, יפן, מרוקו, ארה"ב, ישראל, פולניה, לטביה, רומניה, פרו, סרביה, צרפת, ארגנטינה ועוד. ה'ראל קאל' מלווה בתמונות ומצגת על הפעילות במקום ותמונות השליח ובני משפחתו. בעת שהזכיר הרב קוטלרסקי את השלוחים בארץ ישראל נעמד שוב הקהל ולקול שירת "עוצו עצר ותופר" מחא כפיים ועודד את השלוחים בישראל.

בהמשך פנה הרב קוטלרסקי והזמין את השלוחים שנשלחו בתקופות שנים מסויימות לעמוד על רגליהם, החל משנות ה-40 ועד שנת 2004. כעת ביקש הרב קוטלרסקי מהשלוחים שיצאו מאז שנת תשנ"ד ועד הים לעמוד על רגליהם. בשנים אלו יצאו בשליחות מאות אברכים צעירים הנעמדים על רגליהם וזוכים למחיאות כפיים ולעידוד מהקהל. בסיום, פוצח הקהל בריקודי שמחה הנמשכים שעה ארוכה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.