מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשע״ד 13.05.2014

מכתב התמיכה של הרב פיינשטיין זצ"ל בתהלוכות ל"ג בעומר

לקראת ל"ג בעומר אנו מביאים מכתב תמיכה של הרב משה פיינשטיין זצ"ל בתהלוכות ל"ג בעומר שמארגנים בתי-חב"ד ● המכתב פורסם באייר תש"מ  תמיכה בתהלוכה
מכתב התמיכה של הרב פיינשטיין זצ
הרב משה פיינשטיין זצ"ל ומכתב התמיכה (ארכיון COL)

משה בן-חיים 

לקראת ל"ג בעומר, אנו מגישים מכתב תמיכה של הרב משה פיינשטיין זצ"ל, בתהלוכות ל"ג בעומר. את המכתב פרסם הרב פיינשטיין בחודש אייר תש"מ.

הרב פיינשטיין כיהן בתפקיד "נשיא אגודת הרבנים בארה"ב", ונחשב לאחד מגדולי הפוסקים. גדלותו התורנית נודעה בעיקר בזכות תשובותיו ההלכתיות הרבות שרוכזו בספריו "אגרות משה". הרב משה פיינשטיין היה בקשר מיוחד עם הרבי, וגם בקשר מכתבים בעניינים שונים שעל הפרק, ובפרט בענייני הלכה סבוכים שהגיעו לפתחו.

נוסח המכתב שכתב רבי משה פיינשטיין זצ"ל בא' אייר ה'תש"מ:

"לכל חובבי תורה ומוקירי מצווה. זה למעלה משלושים שנה מארגנים ביום ל"ג בעומר תהלוכה פאראד שבו משתתפים עשרות אלפי תלמידים מכל רחבי ניו יורק והסביבה במטרה להחדיר בלבות הנוער הצעירים את תודעת היהדות והשרשת האמונה הטהורה בדת ותורת ישראל, שלדאבוננו רחוק הוא מערכים כאלו.

"התכנסות רבבות בני נוער אלו גורמת לקידוש שם שמים והתעוררות רבה בקרבם, ומהנסיון למדנו שמעמד רב רושם זה גרם לקרב את הרחוקים אל חיק התורה והיהדות, ורבים אף עברו כתוצאה מכך ללמוד בתלמודי תורה וישיבות וכו'.. אי לכך, ובפרט במצב ההווה שעם ישראל זקוק לישועה, חוב קדוש מוטל על כל המחנכים והמדריכים, בני תורה ולומדי הישיבות, אשר בידם לתרום ולעזור ל"תהלוכה" חשובה זו, לסייע בידי המארגנים כפי כחם ויכולתם, וגם לבוא ולהשתתף בזה, כי ברוב עם הדרת מלך. ויהי חלקם בין מזכי הרבים, להאדרת והפצת התורה בקרב עם ישראל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.