מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשע״א 14.04.2011

מחפשים מתכון לשבת? גלילות חזה עוף ● חנה גופין, לוגנסק

במדור השבועי "מתכון מסביב לעולם", COL מארח השבוע את השליחה חנה גופין מלוגאנסק שבאוקראינה ● השליחה מספרת על המהפכה היהודית, האורחת שפגשה בימים האחרונים והמגזין לנשים אותה היא עורכת ● המתכון: גלילות חזה עוף - מתאים לשבת הגדול, וגם לשבתות רגילות  לסיפור המלא
מחפשים מתכון לשבת? גלילות חזה עוף ● חנה גופין, לוגנסק
מאת שלומית, COL

מתכון: גלילות חזה עוף נוסח לוגנסק.

על המאכל: כשהזמן קצר ומחפשים להכין מנת פתיחה קלה, טעימה ונאה, זה המתכון.

מוצרים: חזות משני עופות, מלח, פלפל, שמן זית. למילוי - 300 ג' שזיפים מיובשים, מגולענים וחתוכים, 200 ג' אגוזי מלך.

אופן ההכנה: חותכים את החזות ל-12 יח'. משטחים מעט. בוזקים מלח ופלפל ומורחים מעט שמן זית על כל חתיכה. מניחים במרכז כל פרוסה דקה מעט מחומרי המילוי. מגלגלים ועוטפים כל גליל בנייר כסף. מניחים את הגלילות בתבנית ואופים כ-15 דקות. כשהגלילות מתקררות, חותכים אותן לפרוסות ומגישים.

קצת על השליחות: בקיץ תשנ"ט יצאנו לשליחות ללוגנסק, הממוקמת במזרח אוקראינה על גבול רוסיה.

זוכרת אותנו מגיעים לעיר - זוג צעיר עם תינוקת קטנה והרבה מוטיבציה של שליחות. זה לא היה קל, וקשיים של שפה, תרבות ואחרים לא פסחו גם עלינו. במבט לאחור אני רואה בהם קשיי בראשית, שב"ה מאחורינו. היום ההתמודדויות מקבלות לבוש שונה.

כשאני מנסה לשחזר פעילות של 12 שנים, קצת מתקשה להגדירה במספר מילים. אולי החוויה שחוויתי לפני כמה ימים תמצה את העניין. זה קרה באחד הימים העמוסים של ערב פסח, כשהעבודה בפנים ובחוץ בשיאה.

ללוגנסק הגיעה אורחת ליומיים, אורלי סבינוב, בוגרת בית-הספר "בית מנחם אור אבנר חב"ד" בלוגנסק, והיום שליחה של הרבי בעיר פנזה שברוסיה, אם לשני תינוקות: מנחם-מענדל וחיה מושקא. היא פועלת, מפעילה, מתייעצת, מצליחה וחדורה בחיות חסידית. והיא לא היחידה. כשאני מביאה לאחור אני מבינה שזה רק כוחו של הרבי – בשממה רוחנית להצמיח דור חדש של צעירים שומרי תורה ומצוות, שנישאו בחופה יהודית והיום פועלים בהפצת יהדות. זה כנראה, קורה לא ביום אחד...

מושג ה'קהילה' עם כל יום שעובר הולך ומקבל משמעות אותנטית.כמו מניין בוקר של צעירים, שבתות בבית כנסת עם מתפללים קבועים, שיעורי תורה, שבתונים.

היום כתובת ליהדות בלוגנסק אינה רק בית השלוחים אלא ב"ה בתים רבים בעיר.
חסיד צריך להיות בבחינת 'מהלך', לפעול עם הפנים לעתיד, ויש תמיד מה להוסיף ולחזק. כשקשה, מעיפים מבט אחורנית ומקבלים כוח ממה שכבר נעשה – בית כנסת, גן ילדים, בית ספר, בית ילדים, מחנות קיץ, מגזין לנשים "עולם האישה היהודיה" מרכזיה פדגוגית...

בהזדמנות זו אני רוצה להודות למשפחת רוהר הנכבדה ולקרן לבייב על התמיכה לאורך כל הדרך.

הכח הנשי בשליחות: משתדלת לפעול בכל התחומים. בנוסף לכך מוציאה לאור מדי חודש כבר 11 שנים מגזין ייחודי לנשים בשפה הרוסית "עולם האישה היהודיה", ששותפות בו שליחות רבות.

מה הכוח הנשי? להיות שותפה, לתמרן, לתמוך, אם צריך -גם ליזום.

לפעמים אני מנסה להתלונן – איך אפשר לחבוש את כל הכובעים ולהיות טובים בכולם – רעיה/אם/מנהלת/מורה (גם לילדים שלי)/עורכת מגזין/מוסרת שיעורים/רבנית והרשימה עוד ארוכה...

בעצם, אין ספק שהשליחות מוציאה מאיתנו את מיטב הכוחות, הטמונים בנו, שאולי בנסיבות אחרות היו רק בגדר פוטנציאל.

מסר הוראה: אני מאמינה, שבדרך שאדם הולך, מוליכים אותו, וכדי לקבל שפע של ברכה, צריך להקדים ולעשות 'כלים'. כדי שבני המשפחה יוכלו להשפיע 'בחוץ', הם צריכים להיטען 'בפנים'. ובשליחות – על אחת כמה וכמה.

להיות קשובים, ללמוד, להעניק. לא לשכוח, חלילה, את הילדים בדרך...

כמובן, להיות קשור למשלח. ללמוד. ללמוד ושוב ללמוד. מסירת שיעורי תורה וחסידות לנשים לא מאפשרת לנו להתקרר אלא להיות קרובים למקור האש. זה בהחלט תנאי הכרחי.

תכנונים, שאיפות ומטרות: הרבה. כדי להתקדם צריך לשאוף.

במישור הקהילתי – השלמת בניית המרכז הקהילתי, שתודות לקב''ה בימים אלו בתנופת בנייה והוא יכלול: מקווה טהרה, בית כנסת, ספריה, חדר אוכל, חנות כשרה, מסעדה ועוד...

ואם להמשיך - הרחבת מעגל המנויים של המגזין לנשים "עולם האישה היהודיה", שיו"ל בלוגנסק, ומופץ במדינות חבר העמים, גרמניה, ישראל, בלגיה, ארה"ב ועוד.
חיזוק מוסדות החינוך הן בכמות והן באיכות, וכמובן, להכין את יהודי העיר לקבלת משיח צדקנו, בקרוב ממש!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.