מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ד 25.06.2014

מועצת הרבנות הראשית באיגרת מיוחדת ל-ג' תמוז ● חשיפה

מועצת הרבנות הראשית לישראל מפרסמת איגרת מיוחדת והיסטורית לקראת יום ההילולא העשרים ג' תמוז. אל המכתב הנדיר, אותו כתב הראשון-לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, הצטרפו חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל ● את המכתב, הנחשף ב-COL לראשונה, יזם הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות ורבה של מבשרת ציון ● "נקודת זמן זו בה יציינו רבים בעם ובעולם את מורשתו של האדמו"ר", נכתב, "היא הזדמנות לכל אחד ואחד להמשיך את החזון ולהגשים את מטרותיו. בקביעת עיתים לתורה בלימוד ההלכה, ולהתחזק בתפלה ובצדק, בעשיית חסד לזולת ללא תמורה, לאיר פנים ולקרב, להשיב את לבבותיהם של כל עם ישראל לאביהם שבשמים" ● בפנים: התמליל המלא ותצלום המכתב  איגרת מיוחדת לג' תמוז
מועצת הרבנות הראשית באיגרת מיוחדת ל-ג' תמוז ● חשיפה
בכיוון השעון: הרב גליקסברג, הרב אליהו, הרב רוז'ה, הרב אליטוב, הראשל"צ הרב יוסף, הרב גרוסמן, הרב שלוש, הרב ערוסי, הרב דרעי, הרב אברהם יוסף (צילומים: ‏עזרא לנדא, שמעון רומני, רז בליזובסקי, ברלה שיינר - ארכיון COL)

חיים ברון

מועצת הרבנות הראשית לישראל
מפרסמת איגרת מיוחדת והיסטורית לקראת יום ההילולא העשרים ג' תמוז. אל המכתב הנדיר, אותו כתב הראשון-לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, הצטרפו כל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל.

את המכתב, הנחשף לראשונה כאן באתר, יזם הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות ורבה של מבשרת ציון.

"בימים הקרובים ימלאו עשרים שנה לפטירת כ"ק האדמו"ר רבי מנחם מנדל מליובאוויטש זצקו"ל", כותב הרב יוסף, "בשנות חייו זכה להקים עולה של תורה ויראה בכל נקודה בעולם. הפיץ תורה הלכה וחסידות לאין שיעור, ובזכותו אלפי עשו דרכם חזרה לחיק היהדות הנאמנה, לאור לפיד האמונה היצוקה שהאיר לרבים.

"כ"ק האדמו"ר זיע"א נודע בעולם כמנהיג יהודי בעל שיעור קומה, שהקים מפעל חיים אדיר. בדברים שנשא ברבים, וכן באגרות שהריץ למאות ואלפים, ריפא לבבת שבורים, בעצה ותושיה, לכל שכבות העם. ולא היסס להביע את דעתו בכל ענין העומד על הפרק, הקו שהנחה אותו היה להפיץ את אור הקדושה והיראה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בכל מקום ומקום.

"כל האדמו"ר זיע"א נודע גם בספרי הלכה שכתב, מספריו ניכר ידיעתו הרחבה בהלכה, וניתן להבין את החשיבות הרבה שרחש ללימוד ההלכה, לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, כי אין לקב"ה בעולמי אלא ד' אמות של הלכה, זכינו להביא מספריו 'שערי הלכה ומנהג' בספרים שכתבנו בס"ד, ילקוט יום, וגם מרן אאדמו"ר עט"ר רבנו עובדיה יוסף זצקו"ל הביא מדבריו בספרו יחוה דעת, ונשא ונתן בדבריו הקדושים. תשובתו בעניין הפלגה באניה מערב שבת, היא תשובה מאלפת ומקיפה באופן מיוחד.

"האדמו"ר זצקו"ל פעל רבות לאחד ולחבר את כל שבטי ישראל, קצרה היריעה מהכיל את עבודתו במסירות נפש, בכל עניני הכלל והפרט של עם ישראל, כציבור וכיחיד. התופעה של התרבות מפעליו של האדמו"ר, בכוחות ובחזונו, על ידי תלמידיו וחסידיו, השלוחים והשלוחות ובני משפחותיהם, מופלאה.

"נקודת זמן זו בה יציינו רבים בעם ובעולם את מורשתו של האדמו"ר, היא הזדמנות לכל אחד ואחד להמשיך את החזון ולהגשים את מטרותיו. בקביעת עיתים לתורה בלימוד ההלכה, ולהתחזק בתפלה ובצדק, בעשיית חסד לזולת ללא תמורה, לאיר פנים ולקרב, להשיב את לבבותיהם של כל עם ישראל לאביהם שבשמים.

"והנני", מסיים הרב יוסף את מכתבו המאלף, "לברך את כל חסידי חב"ד ברחבי הארץ והעולם שיזכו להמשיך ולהפיץ את אור היהדות, אור של התורה ההלכה והחסידות בכל רחבי העולם בפעולתם הברוכה, וימשיכו עוד כהנה וכהנה להגדיל תורה ולהאדירה אכי"ר".

על המכתב חתומים חבר מועצת הרבנות: הרב שמעון אליטוב - רב העיר מבשרת ציון, הרב שמואל אליהו - רב העיר צפת, הרב רצון ערוסי - רב העיר קריית אונו, הרב יהודה דרעי - רב העיר של באר שבע, הרב יצחק-דוד גרוסמן - רב העיר מגדל העמק, הרב שלמה שלוש - רב העיר חיפה, הרב יוסף גליקסברג - רב העיר גבעתיים, הרב יעקב רוז'ה - רב השכונות בת-ים, הרב אברהם יוסף - רב העיר חולון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.