מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״א 29.05.2011

מוסקבה: אלפים צעדו בתהלוכת ל"ג בעומר

תושבי הבירה הענקית מוסקבה – לא הכינו עצמם לקראת ההופעה הזו: אלפי ילדים יהודים בליווי מאות מזקני העיר, אמהות יהודיות ועמך ישראל על כל גווניו, צעדו ברעש אדיר של קדושה ובמצעד מרהיב של קידוש השם ברחובות העיר. צלם COL מאיר דהן בגלריית תמונות ממוסקבה לגלרית תמונות
מוסקבה: אלפים צעדו בתהלוכת ל
צילום: מאיר דהן, מוסקבה
תושבי הבירה הענקית מוסקבה – לא הכינו עצמם לקראת ההופעה הזו: אלפי ילדים יהודים בליווי מאות מזקני העיר, אמהות יהודיות ועמך ישראל על כל גווניו, צעדו ברעש אדיר של קדושה ובמצעד מרהיב של קידוש השם ברחובות העיר.

המחזה המופלא של שיירת מוסדות החינוך שבניהולו של הר' יוסף יצחק ליפסקר שיחי' עם מאות התלמידים והמוצגים, כשאליהם מצטרפים בחורי הישיבות תומכי תמימים בראשות הר' מנחם מענדל גולדברג והר' מרדכי קליין שיחיו ומרכז רן בראשות הר' שגב פרידמן, ע"פ המסורת של תהלוכות ל"ג בעומר, הפכו למפגן של עוצמה יהודית שפורחת ומתחזקת עוד ועוד בעיר הבירה של מדינת רוסיה.

ילדים והוריהם התיישבו לכינוס צ"ה מרכזי בהשתתפות אלפים מילדי מוסקבה.
הכינוס נפתח בהנחייתו של המנחה השליח הרב משה רוכלין שהנחה את התהלוכה בטוב טעם כשהוא מחופש לרשב"י.

הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר פתח בדברים וחזר על דברי הרבי בנוגע לאחדות ישראל ולשלמות הארץ.  הילדים אמרו פסוקים ובשם כל ילדי מוסקבה נשלחמכתב לקב"ה ובו בקשה על הגאולה תיכף ומיד. אטרקציה מיוחדת היה כאשר הילדים בני 3 עלו לבמה לחגיגת התספורת לתשואות הקהל.

בתהלוכה השתתפו אלפי ילדים ששרו וצעדו עם המוצגים לראווה המרהבי עין שהוכנו ע"י בנות המוסדות בנות מנחם בניהולה של הגב' רבקה קנלסקי שתיחי' ומכון חי' מושקא בניהולו של הר' אברהם בקרמן שיחי' וגרמו להתעניינות גדולה מצד העוברים ושבים שנדהמו למראה העוצמה היהודית ושאלו על פשר החג... בראש התהלוכה צעדו ילדי חדר מנחם בניהולו של הר' יוסף יצחק קעניג שיחי' מארש התופים.

בנקודת הסיום המתינו אוטובוסים לצועדים וכולם יצאו בשיירה ענקית ל"הפנינג הגדול" שהתקיים בלונה פארק מרכזי במוסקבה. המתקנים השונים הוקצו עבור הילדים שהשתתפו בתהלוכה האירוג המופתי למונה פארק היה בעזרתם של ילדי המתיבתא כאשר המנצח עליהם הר' משה בנייש. הילדים נהנו מאוד מחוויה נדירה ועוצמתית. ילדי השלוחים ביחד עם כל ילדי בני הקהילה היהודית במוסקבה נהרו בהמוניהם, טיפסו על המתקנים ושמחו בשמחת ההילולא של רשב"י.אין ספק כי החג הזה לא יישכח לעולם מאותם אלפי יהודים, הצעירים והזקנים, של מוסקבה בירת מדינת רוסיה – עוצמה יהודית וגאווה גדולה הייתה שם בל"ג בעומר זה.

על מלאכת האירגון והתכנון ניצח בהצלחה הר' שניאור הלפרין שיחי' מנהל צא"ח במוסקבה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.