מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשע״ב 05.10.2011

מהפכה ספרותית בתורת חסידות חב"ד? ● תדפיס להורדה

לאחר ציפייה ארוכה, יצא-לאור לכבוד השנה החדשה תדפיס מהפרויקט "המפתח האנציקלופדי לתורת חסידות חב"ד". הפרויקט החדשני נותן כלים להכיר נושא חדש לאלו החפצים לטעום לראשונה מתורת חסידות חב"ד ואף ללומד הוותיק המקבל תמונה ברורה, מקיפה ומפורטת של הנושא מכל צדדיו עם מראי מקומות להמשך העיון. הפרויקט החדש – היו"ל בחסות קה"ת - הינו פריצת דרך ראשונית מסוגה בסימן "יפוצו מעינותך חוצה" לסיפור המלא
מהפכה ספרותית בתורת חסידות חב

תורת חסידות חב"ד ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים, הן באיכות והן בכמות, ומפאת העובדה שמאמרי רבותינו נשיאנו מסודרים לפי סדר אמירתם ביחס למועדים או פרשיות השבוע, קשה מאוד ללומד המצוי הרוצה לעיין בסוגיה או להקיפה למצוא את המקומות בהם מבוארת הסוגיה.

התדפיס שלפנינו (232 עמודים) עוסק בנושא ה"בחירה", ובו סקירה אנציקלופדית קצרה מכל ערך בו תומצתו עיקרי הדברים, כשכל ערך מסודר לפי תת נושאים, עם ציוני ה"מאמרים הכלליים" בהם נתבארו הנושא בהרחבה. בנוסף לוקטו גם ציטוטים מתוך כתבי החסידות מסודרים לפי תתי הנושאים ונערך ספר מפתחות מפורט למעיין החפץ להתעמק יותר. הבחירה בערך ה"בחירה" נבעה מההתעניינות הרבה בערך זה וממספר הפעמים בהם נתקל הלומד במושג. קונטרס זה הינו תדפיס מתוך סדרת ערכים העתידים לצאת-לאור אי"ה.

הקונטרס נערך על ידי הרה"ת ר' שמואל אליהו שי' גאלדבערג.

עבודת העריכה התבצעה בהתייעצות והתערבות מתמדת של גדולי המשפיעים החיים עמנו היום. תודה מיוחדת להמשפיע וחבר מערכת ספר הערכים חב"ד הרה"ח ר' שלום שיחי' חריטנאוו שתמך וסייע בעצה ובתבונה בכל שלבי העריכה והעבודה. כמו"כ תודה מיוחדת להנהלת קה"ת ובראשם הרה"ח יוסף ב. שיחי' פרידמאן והרה"ח דוד שיחי' אולידורט על הסיוע ומתן האפשרויות עד לפרטים הקטנים ביותר על מנת שיצא דבר נאה ומתוקן. פרויקט זה לא היה רואה אור בלעדיהם.

תדפיס זה מוגש לפני קהל לומדי החסידות עבור הלימוד והעיון ולמען יוכלו להציץ אל העבודה הרחבה שנעשית בעצם ימים אלו. הלומדים מוזמנים להעיר ולהאיר לחברי המערכת על אופן או צורת העבודה.

התדפיס יוצא בהוצאה מוגבלת וניתן לרכישה בחנות קה"ת, ברוקלין, ניו יורק ואי"ה בימים הקרובים גם בחנות קה"ת כפר-חב"ד, ובהיכל-מנחם בירושלים. ניתן ליצור קשר במייל  [email protected].

להורדת התדפיס: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.