מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשע״ה 23.10.2014

מה עשו תלמידי ישיבות חו"ל בחודש תשרי? ● גלריה

מה עשו התמימים מישיבות חב"ד באה"ק בחצרות קודשנו - ראיתם בשלל הכתבות שפורסמו בחודש האחרון. אבל מה עשו התמימים מהישיבות בחו"ל? סיקור מיוחד
מה עשו תלמידי ישיבות חו
(צילומים: איציק רויטמן)
כתב COL בניו-יורק

לצד הפעילות העניפה שקיים 'ועד תלמידי התמימים העולמי' במשך חודש תשרי לאלפי תלמידי התמימים שהגיעו מרחבי ארץ הקודש, בלה"ק, קיים ה'ועד' גם מערך פעילות שוטף לבחורי ישיבות חו"ל הרבים שהגיעו לחצרות קדשנו לחודש החגים.

בין הפעולות קיים ה'ועד' התוועדויות; סיורים מיוחדים בחדר השידורים המיתולגי הניצב בקומת הכניסה ל-770; סיורים מודרכים בתערוכת 'גנזי ספרים' שהוקמה ספריית אגו"ח, ע"י מנהל הספריה הרב שלום בער לוין, וגולת הכותרת - פאנל 'תשרי ביים רבי'ן' שהתקיים בשפה האנגלית, בהשתתפות מאות רבות של בחורים, ומשתתפיו תיארו בצורה מרתקת את ימי השמחה בשנות האור. בפאנל השתתפו: הרב מאיר הארליג, הרב נחום קפלן, הרב מיכאל אהרן זליגסון, הרב יוסף יצחק כצמן והרב יוסף דערן.

מלבד לכל אלו, יצאו במהלך החודש שתי מהדורות של המגזין המהודר והפופולרי 'א חסידישע דערהער' היו"ל ע"י הועד בשפה האנגלית ומופץ מדי חודש בעשרות אלפי עותקים בכל רחבי ארה"ב, כשהוא נקרא בשקיקה וזוכה לתגובות נלהבות; ושמונה גליונות מיוחדים של 'בית חיינו' בשפה האנגלית.

בראשית השבוע, קיים ה'ועד' אף יום עיון והכנה מיוחד לתלמידים השלוחים המתעתדים לנסוע לפעול בישיבות השונות בחו"ל במהלך השנה הקרובה.

ביום העיון, שכלל שני מושבים בהם ארוחות עשירות ומגוונות, נאמו בפני התלמידים השלוחים שורת רבנים ושלוחים והדריכו אותם לקראת היציאה לשליחות והפעולות בתוך הישיבות.

את המושב הראשון של יום העיון וההכנה פתח והנחה הת' שמואל סלונים, שציין שביום קיום הפאנל - כ"ו תשרי - אירעו במשך השנים מספר אירועים מיוחדים הקשורים בתלמידים השלוחים. בשנת תשמ"ח, בעת יחידות כללית שקיים הרבי ביום זה, דיבר הרבי משך מספר דקות על התלמידים השלוחים באופן נדיר ובלתי רגיל ובשנת תש"נ, כאשר התלמידים השלוחים שהיו באמצע שנת שליחותם (באותן שנים השליחות היתה בין חודש ניסן לחודש ניסן שלאחריו) החליטו לקיים כינוס, וביום זה הוציא הרבי מענה שנוסחו: "אעה"צ להצלחה בכל הנ"ל ורבה / כדאי להתעניין: / 1) ע"ד הו"ל דקובץ דו"ח דהכנס (הו"ל ע"י המזכירות). / 2) לשכת (וועד) יועץ בשביל השלוחים שי'". המנחה ציין כי ה'ועד' מקיים את הוראתו זו של הרבי, כאשר לאורך כל ימות השנה הוא מסייע ומפעיל את פעילות התלמידים השלוחים בישיבות שונות.

הרב חיים שפירא, ראש מכון הסמיכה המפורסם בישיבת תות"ל במוריסטון, הרחיב בדברים על הדרך בה ישמרו השלוחים על החיות והאקטיביות בשליחות לאורך כל השנה, ולא לשכוח את המטרה. הרב שפירא דיבר גם על  דיבר על איך להישאר חזק כל השנה בשליחות ולא לשכוח את המטרה. הרב שפירא גם דיבר על הזכות הגדולה לשמש כשלוחיו של הרבי בישיבות.

אחריו דיבר הרב יוסף יצחק לו, השליח באטלנטה, שהעביר סקירה כללית על התלמידים השלוחים במשך השנים והיחס שזכו לקבל מהרבי. הרב לו שיתף עם השלוחים היוצאים את סיפורו האישי, כאשר נמנה על הקבוצה הראשונה של התלמידים השלוחים שיצאו לדרום אפריקה.

הרב שלום בער הלברשטם, המנהל הרוחני של ישיבת תות"ל בשיקגו דיבר על היחס הדרוש בין התלמידים השלוחים להנהלת הישיבה והדרך בה ניתן להצליח בשליחות. הרב הלברשטם אף השיב על שאלות שונות שביקשו התלמידים השלוחים לברר לקראת יציאתם לשליחות.

במהלך המושב השני, שהתקיים אחר הצהריים, נערך פאנל מיוחד בו שלושה תלמידים-שלוחים בשנה האחרונה דיברו בהרחבה על השליחות ואופי ההצלחה בה, ושיתפו את התלמידים השלוחים היוצאים בנקודות שהם חוו במהלך שנת שליחותם. את הפאנל הנחה הרב מנחם מענדל לברטוב, שליח הרבי ביוסטון, טקסס. הרב לברטוב דיבר עם השלוחים גם על הדרך היעילה לגיוס כספים וקשר עם בעה"ב במקום השליחות.

במסגרת מושב זה גם דיברו נציגי 'ועד תלמידי התמימים העולמי' על הפעילות המתוכננת בתוך הישיבות, ועל מבצע לימוד הרמב"ם המיוחד שיחל בשנה זו.

כשבידיהם כלים יעילים להצלחה, ותוך ריקוד חסידי לקראת שנת פעילות עניפה, הסתיים יום העיון וההכנה, כשבמהלך השבוע הקרוב תגענה קבוצות השלוחים לישיבות השונות, בהן יפעלו בהצלחה לאורך כל השנה.

מערכות ההגברה באירועי תשרי השונים בשפה האנגלית היו באדיבותו ותרומתו של ר' פיצ'ע בן שמעון.

תמונות מכינוס התלמידים השלוחים ומאירועים שונים שנערכו לדוברי האנגלית במהלך החודש (צילומים: איציק רויטמן).
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.