מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשע״ב 10.06.2012

מדוע הודפס ספר באברויסק בכפר-חב"ד?

"נכדו של כ"ק האדמו"ר רבי שמריהו נח שניאורסאהן מבאברויסק זצ"ל אצר באמתחתו כתבי יד קודש של הצמח-צדק. הרה"ח ר' בנימין גורודצקי ביקשו להעניקם לרבי, והוא התנה זאת בהדפסת כתביו של סבו על-ידי חסידות חב"ד ● הרב זיסלין לא עודכן בעניין, וכאשר נתוודע לפתע, כי ספרו של האדמו"ר מבאברויסק "שמן-למאור" נדפס בכפר-חב"ד, מיהר בשעה מאוחרת בלילה לביתו של הרב פינחס אלטהויז, וזעק: "הייתכן?!" ● מתוך הספר החדש "אוצר החסידים – אישיותם ומשנתם החסידית של משפיעי חב"ד בארץ הקודש" לסיפור המלא
מדוע הודפס ספר באברויסק בכפר-חב

COL ממשיך בגל החשיפות מהספר החדש "אוצר החסידים – אישיותם ומשנתם החסידית של משפיעי חב"ד בארץ הקודש". הספר מגולל את השפעתם החסידית של גדולי המשפיעים בארץ הקודש, בהם: הרב אלתר שימחוביץ', הרב זלמן משה היצחקי, הרב מיכאל דבורקין, הרב שאול דובער זיסלין, הרב משה גוראריה, הרב שלמה חיים קסלמן, הרב חיים שאול ברוק, הרב אברהם מאיור, הרב מנחם מענדל פוטרפס ועוד ועוד.

הספר יצא לאור על-ידי הוצאת הספרים "חזק", ונערך על-ידי הרב יוסף אשכנזי. הרבנית סימה רלב"ג סייעה בהדפסתו, והוא משמש נר זיכרון לבעלה, הרב יהוסף גדליה רלב"ג ע"ה.

הספר כולל אף חשיפות רבות, הנוגעות לחסידות חב"ד במשך הדורות. הננו מתכבדים לפרסם את הקטע הבא:

הרה"ג ר' מרדכי שמואל אשכנזי מגלה:

"נכדו של כ"ק האדמו"ר רבי שמריהו נח שניאורסאהן מבאברויסק זצ"ל, הרב ישראל משה ברב"ש, שהתגורר בתל-אביב, אצר באמתחתו כתבי יד קודש של הצמח-צדק. הרה"ח ר' בנימין גורודצקי ביקשו להעניקם לרבי, והוא התנה זאת בהדפסת כתביו של סבו על-ידי חסידות חב"ד. הרב גורודצקי הציע את העניין לרבי ונענה בחיוב.

"הרב זיסלין לא עודכן בעניין, וכאשר נתוודע לפתע, כי ספרו של האדמו"ר מבאברויסק "שמן-למאור" נדפס בכפר-חב"ד, מיהר בשעה מאוחרת בלילה לביתו של הרב פינחס אלטהויז, וזעק: "הייתכן?!" במוחו צפו ועלו ויכוחיו של האדמו"ר מבאברויסק עם הרבי הרש"ב, אשר סתרו מבחינתו את הדפסת הספר בכפר.
 
"ר' פיניע הרגיעו והסביר לו, שהדבר נעשה בהסכמתו של הרבי, ואבן נגולה מלבו של הרב זיסלין".

ואכן, בראשית הספר צוין: "ואפריון נמטיא לידידנו היקר הרה"ח וכו' מו"ה בנימין אליהו שי' גורודצקי מבאברויסק (עכשיו בניו-יארק) שעמל להשיג אמצעים להדפסה תהא משכורתו שלמה מאת ה' בכל מילי דמיטב".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.