מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשע״ב 03.06.2012

מבחן ההכרעה: האם חב"ד תישאר בחינוך הממלכתי דתי? ● גלריה

כיצד בונים מבנה של קבע?, האם חב"ד תישאר בחינוך הממלכתי דתי או שתצא לדרך חדשה? אימון אישי להעצמת ההון האנושי, וכיצד נקבל תיקצוב מהרשויות המקומיות? אלו ועוד היו מיקבץ מהסדנאות שפתחו את וועידת מנהלי מוסדות חב"ד שנפתחה היום במרכז האירועים והכנסים הגדול 'שדות' באירגון אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב ● בדיווחים שוטפים ובלעדיים מוועידת המנהלים השנתית של אגודת חסידי חב"ד לדיווח ולגלריית תמונות
מבחן ההכרעה: האם חב
צילום: ברלה שיינר

שרון גושן
צילום: ברלה שיינר


במרכז האירועים והכנסים הגדול 'שדות' ליד בית יהושע נפתחה הבוקר (ראשון) וועידת מנהלי מוסדות חב"ד, המאורגנת על ידי אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב.

וועידת המנהלים נהפכה למסורת בקרב מאות מנהלי המוסדות של חב"ד הפזורים בכל רחבי הארץ, כשמידי שנה הם מתכנסים יחד כאיש אחד בלב אחד, דנים בנושאים העומדים על הפרק סביב חינוך המוסדות, ויושבים סביב שולחן אחד כדי לטכס עצה יחד במגוון הדרכים והאפשרויות להרחיב ולהגדיל בגשמיות וברוחניות את מוסדות חב"ד בישראל.

מזכ"ל אגודת חסידי חב"ד הרב אריאל למברג, המארגן את הוועידה, מסר כי "במהלך הוועידה, בה משתתפים למעלה מ-270 מנהלי מוסדות, שלוחים, ועסקני חב"ד, שתתפרס על פני יום שלם ידונו בנושאים החשובים העומדים על הפרק בקרב כל מנהלי המוסדות, ילבנו את הסוגיות הנחוצות ויצאו עם שורה של בשורות למנהלי המוסדות".

הוועידה תתפרס על פני מספר אולמות כשהדיונים המרכזיים יתקיימו במליאה שבאולם המרכזי.

סדנאות עשירות ומחכימות

הוועידה נפתחה השנה בסדנאות עשירות ומחכימות. סדנה אחת עסקה בשאלה "כיצד בונים מבנה של קבע"? מוסדות חב"ד הולכים ונבנים ברחבי הארץ בקצב פלאי, אך מי יודע כמה זמן וכמה כסף, יכול היה להיחסך על ידי פעולות פשוטות.

במהלך הסדנה נשאו דברים: הרב לוי וילימובסקי יו"ר מוסדות חב"ד במגדל העמק, הרב יוסף יצחק הבלין רב קהילת חב"ד בשכונת רמת שלמה בירושלים, הרב יגאל פרחן מנהל תלמוד תורה חב"ד בנתניה ומרכז תיק הבינוי, והמהנדס יאיר דוקוב ממשרד דוקוב אדרכיאלים ומהנדסים.

הדוברים גילו סודות מאחורי הקלעים של העבודה הקשה של גיוס כספים, שיתפו את המנהלים בבניית בתי מדרשיות, בתי חב"ד, ומקוואות, וחשפו את המנהלים כיצד לבנות בתי כנסיות ומקוואות, קבלת תקציב ממשרדי ממשלה, עבודה נכונה מול אגפי העירייה השונים, בחירה נכונה של צוות הפרוייקט, ותקציב נכון בלי הפתעות עד לחנוכת הבית.

האם חב"ד תישאר בחינוך הממלכתי דתי?

באולם סמוך נערך דיון סוער בנושא עקרוני וחשוב: האם חב"ד תישאר בחינוך הממלכתי דתי או שתצא לדרך חדשה? לטענת חלק מהמנהלים, מצב בתי הספר של חב"ד מול הנהלת החינוך הממלכתי דתי הפך כבר כמעט בלתי נסבל, והחשש מפני הערות הפיקוח על תכני חינוך חב"ד בסיסיים הפך לשיגרה המאיימת על קיום בית הספר.

אגודת חסידי חב"ד קיבלה לאחרונה החלטה כי יש להחזיר את העצמאות בבחירת תכנים, צוות ותלמידים, להסיר את החשש מכניסת ביה"ס חדשים לממ"ד ולהפוך את הכניסה לממ"ד לאטרקטיבית גם מבחינה רוחנית.

במהלך הסדנה נערך דיון פנימי של נציגי חב"ד בועדת מנכ"לית משרד החינוך, ליישום התאמות וקביעה מחדש של אוטונומיה לביה"ס חב"ד. בין הנושאים שיעמדו על הפרק: הצפת בעיות מהשטח, קביעת קווים אדומים, הדרישה להצבת מפקח חב"די לרשת חב"ד מוסיפה או גורעת, ריענון נייר העמדה הרישמי, תיאום ציפיות מנהלי המוסדות מהישגי הועדה, ועוד.

מנהל פיתוח וקשרי חוץ של אגו"ח הרב שי צרבינסקי עידכן את המשתתפים כי בקרוב יוקם פורום מנהלי המוסדות בו יהיו חברים סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, הרב ישראל בוטמן מנהל רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש, והרב צרבינסקי שיגבשו יחד את המתווה של מוסדות החינוך.

כיצד נקבל תקציבים מהרשיות המקומיות?

מיקבץ הסדנאות השני עסק ב"אימון אישי להעצמת ההון האנושי" ו"כיצד נקבל תקציבים מהרשיות המקומיות? המנהלים שמעו על עבודה יצירתית מול הרשות, הכרת ספר התקציב, העיתוי הנכון להגשת בקשות, סעיפי תקציב פחות ידועים, כלים לאכיפת הרשות המקומית בתקצוב הוגן ועוד.

בסדנה זו נשאו דברים: הרב ברוך אביסרור סמנכ"ל מוסדות חב"ד מגדה"ע וחבר מועצת העיר, הרב יצחק הבלין מנכ"ל מוסדות חב"ד קרית גת, רו"ח ניר ענבי, שותף במשרד רו"ח יעקב זיצר ושות' המשמש כיועץ לרשויות מקומיות רבות בישראל, ואשר שימש כחשב מלווה וחבר וועדה ממונה מטעם משרד הפנים, מרכז נושא תוכניות הבראה במועצות הדתיות.

סדנה נוספת עסקה ב"אימון אישי להעצמת ההון האנושי" עם ד"ר אלי בן אליעזר, מאמן אישי למנהלים יועץ ארגוני ומנהיגותי, שהעניק טיפים כיצד לשתף את העובדים באימון אישי בסדנא מצומצמת להעצמת ההון האנושי. המשתתפים למדו על הנעת צוות, האצלת סמכויות, שיתוף מידע עם הצוות, הנעת עובדים, בניית מערכות יחסים ויצירת אמון, משוב והערכת עובד כמנוף למיקסום ביצועים.

נושאים נוספים שנדונו בסדנא: האימון ככלי ניהולי אישי וארגוני למיקסום הצלחה, חשיבה תוצאתית אל מול חשיבה תהליכית, סל המשאבים של העובד/המנהל, תחומי תוצאה לתכנון עבודה אפקטיבית וממוקדת, מיקוד מרכזי לתוכנית עבודה, ועוד.

בתום הסדנאות פנו המנהלים למושב המרכזי ולדיון מעמיק עם רבני חב"ד בשאלה מה מותר, מה אסור, ומה מיותר לחב"ד במערכות הבחירות.

את הוועידה מפיק מיכאל כפלין הפקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.