מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשע״א 14.08.2011

לראשונה: ראשי-ישיבות קטנות של חב"ד בפאנל משותף ● גלריה

מה הסיכוי שראש-ישיבת קרית-גת הרב יוסף-יצחק זילברשטרום יישב לפאנל משותף עם ראש-ישיבת אור-יהודה הרב שלום-בער הנדל? ● זה קרה במסגרת מסיבת סיום בתלמוד-תורה בכפר-חב"ד ● ומה שאלו הבחורים הצעירים? לסיפור המלא
לראשונה: ראשי-ישיבות קטנות של חב
(צילומים: י. בלינקו)
מאת כתב COL

בתלמוד-תורה כפר-חב"ד מנסים לתת לכל "ציון דרך חינוכי" את האפיון הייחודי שלו.
כבר בבוקרו של יום ד' מנחם אב, נערך טקס חלוקת פרסים ותלושי זיכוי לתלמידים מצטיינים אשר לאורך כל שנת הלימודים שיננו דפי גמרא, פרקי משניות ותניא, שיחות של הרבי והגיעו לניקוד מירבי בהתאם לתקנון המבצע. גדול היה המעמד לכבודה של תורה.

כך גם היה במעמד המרגש שהיווה את סיום הלימודים ו"צאתכם לשלום" לתלמידי כיתה ח', שבשנה הבאה יחבשו אי"ה את ספסלי הישיבות הקדושות.

הרב יעקב סגל, מנהל הת"ת בכפר-חב"ד, אשר מוביל את המהפכה החינוכית בכפר חב"ד בשנים האחרונות: "הצוות החינוכי ישב רבות וחשב, כיצד מציינים ומלווים בברכת הדרך תלמידים אשר לאחר עשר שנות לימוד בתלמוד תורה, עוברים אל עולם הישיבות? כיצד מכבדים אותם ואת הוריהם אשר נתנו את אמונם בחינוך שהענקנו להם? כיצד מחזקים את הקשר בין התלמוד תורה לבוגריו? כאמור, ישבנו על המדוכה שעות לא מעטות, והחלטנ , כהרגלינו, להפתיע במעמד מרגש וייחודי, אשר ללא ספק ייחרט בלב כולנו ולא יישכח במהרה".

המעמד שנכחו בו הורי התלמידים, אבות ואמהות, חברי הצוות החינוכי, ובוגרי כיתה ח' , ואשר נערך באולם החדש בת"ת, נפתח בדברי תורה וברכה על ידי סגן מנהל הת"ת הרב משה גברא. ותיק המחנכים בת"ת הרב החסיד ר' משה רוזנפלד, שלאורך השנה אף בחן את התלמידים על עשרות רבות של דפי גמרא, קורא את מכתבו וברכתו של הרבי, נשיא הת"ת, לתלמידים המסיימים.

התלמיד התמים זושא מרגולין מסיים מסכת תענית כדברי הוראתו של הרבי לערוך סיומי מסכת בימים אלו של בין המיצרים.

במרכז המעמד הרב המרא דאתרא הרב מרדכי-שמואל אשכנזי מברך אף הוא את התלמידים הבוגרים, מציין לשם ולתפארה את החינוך החסידי שקבלו, מדגיש את העובדה שתלמידי כיתה ח' כולם היו "מבוקשים" מאד על ידי ראשי הישיבות בשלבי הבחינות והרישום ומאחל להם לעלות מעלה בדרכו של הרבי בתורה, חסידות ויראת שמים כיאה וכיאות מילדי כפר-חב"ד.

בתום דבריו של הרב נקרא הרב סגל לשאת דברי ברכה לתלמידים המסיימים. "השלב החדש שאתם, בוגרים יקרים, באים בשעריו הוא השלב של "ואלה הדברים אשר דבר משה", אתם נדרשים לקחת עמכם את כל המטען הגדול, את כל היסודות של למוד התורה, יסודות של התקשרות לרבי וממילא את כל ערכי ההנהגה החסידית שספגתם אל תוככם , עמכם, ולצעוד הלאה אל עולם הישיבה, שם אתם מקיימים את מאמר חז"ל "הוי גולה למקום תורה" ו"במקום שלבו חפץ".

חסידים אינם נפרדים

המעמד הזה אינו מעמד של פרידה וניתוק. אדרבה, מעמד זה הינו נקודת החיבור התמידי ביניכם באשר אתם, לבין התלמוד תורה בנשיאותו של הרבי. תמיד, שאו בגאון את שם המוסד שבו למדתם והתחנכתם, שימו על לוח לבכם את ההשקעה, המסירות והאכפתיות של הצוות החינוכי כולו שליווה אתכם במסע עשר השנים, והתוצאות כאן ניכרות ואינן ניתנות לערעור".

בין לבין, נערכת סעודה המכבדת את בעליה, מוצגים קטעי וידאו מהווי החינוכי בת"ת משולבים בדברי הערכה של הרבנים הגאונים: הרב שניאור זלמן גופין, משפיע ראשי בישיבת תו"ת כפ"ח, הרב אפרים דמיחובסקי, משגיח ראשי בישיבה גדולה כפר חב"ד והרה"ח ר' יעקב קטן משפיע ראשי בישיבת תומכי תמימים אלעד, אשר בחנו את התלמידים לאורך השנה כולה ועמדו על מעלת וסגולת התלמידים המסיימים. כל זאת תוך כדי השמעת ניגונים חסידיים ווקאליים.

חלקו השני של המעמד המרגש, מוקדש לצפייה במבחן פומבי מצולם ומתועד לפרטי פרטים, על שלושים פרקי תניא שנבחנו ועמדו בו בהצלחה כלל התלמידים ללא יוצא מן הכלל. הבוחן הרה"ג הרב יצחק אייזיק קעניג שליט"א, ראש ישיבת תומכי תמימים לוד, אינו מסתיר את התפעלותו העמוקה מרמת הידע וההבנה המעמיקה של התלמידים בתורה שבכתב של תורת החסידות. כל תלמיד ותלמיד נשאל שאלה ועונה כבקי וכרגיל. הצופה מן הצד לא יכול היה שלא להתרגש ולהיות שותף להתרגשות ההורים שחוו וראו במו עיניהם את בנם מחמדם מגלה בקיאות רבה בספר התניא קדישא כ"סיני וכעוקר הרים".

מחנך הכיתה הרב מנחם זוהר, פותח במשא חינוכי מאלף, מסכם את שנת הלימודים, מעלה על נס את ההשקעה הרבה של התלמידים בנגלה ובחסידות לאורך כל השנה ומציין שהמחזה שתלמידי כיתה ח' יושבים בשעות הערב המאוחרות בבתי הכנסת בכפר חב"ד ומשננים בחברותות את לימודים כבר מזמן איננו מחזה נדיר, וידוע וגלוי לעין כל.

בחלקו השלישי של הערב מתקיים פאנל מרתק בהשתתפות ראשי ישיבות, שבאו לחלוק כבוד לבוגרים ולענות על שאלות שמטרידות את הבוגרים בטרם כניסתם אל עולם הישיבה הבלתי מוכר: חברי הפאנל הלא הם הרב מנחם קעניג, משגיח ישיבת 'תומכי-תמימים' לוד, הרב משה אורנשטיין ראש-ישיבת נתניה, הרב יוסף-יצחק זילברשטרום ראש-ישיבת קרית-גת הרב שלום-בער הנדל ראש-ישיבת אור-יהודה.
השאלות שנשאלו חברי הפאנל הנכבדים, עסקו בחששות הטבעיים המלווים את ה"תמים" העושה את צעדיו הראשונים בעולם הישיבה הבלתי מוכרת, במתכון בטוח להצלחה, בתפקיד ה"תמים" בדורנו, היות "נר להאיר", ובעיקר בסוגיא הלא פשוטה של שימור המוטיבציה המתמדת, לחוש תחושת "עונג" מלימוד וצעידה בדרך העולה בית א-ל בדרכו של רבינו ובאורחותיו. אכן, סוגיות לא פשוטות , אך דומה שבעזרתם והכוונתם של ראשי הישיבות שליט"א התלמידים קיבלו "טיפים" ומענה ברור לשאלות ולבטים שעלו במוחם ובליבם.

ר' בנימין ליפשיץ, יו"ר ועד כפר-חב"ד שהינו גם אב לתלמיד מסיים, מודה למנהל הת"ת ולצוות החינוכי כולו על העשיה הברוכה במשך עשר שנים, מברך בדברי ברכה את התלמידים, ומאחל לתלמידים ולהוריהם המשך רב נחת חסידי בהמשך דרכם.

בסיום המעמד נערכה הגרלה מיוחדת על כרטיס טיסה לרבי על מבצע שינון גמרא ותניא בע"פ כשהתלמיד הזוכה הוא מנחם-מנדל מיכאלשוילי והתלמיד זושא מרגולין קיבל תלוש זיכוי בסך 1850 ₪ לרכישת ספרי קודש.

הרב סגל: "כשנכנסתי לתפקידי כמנהל הת"ת קבעתי כמוטו וכחזון ש"כל תלמיד בתלמוד-תורה ירגיש וימצה את יכולותיו וכישוריו. אכן, בשנה זו הבאנו את הדבר הזה ואת הראיה הזו למימוש". הרב סגל מבקש להודות לעושים במלאכה ובעיקר למחנכי הכיתה הכיתה הרב זהר והרב משה רוזנפלד, למזכיר הת"ת ר' דוד פרידמן ולאב הבית המסור ר' חי מצמבר שטרחו ועמלו להוציא תחת ידם מעמד ראוי, מכובד, המפאר את שמו של הרבי נשיאנו.

"אני מבקש לנצל את ההזדמנות להודות גם להורי תלמידים ידידי הת"ת ובמיוחד לר' יודי רבקין מחברת 'קול שר' שהוא עצמו בוגר הת"ת בעבר וכיום אב לילדים שמתחנכים במוסדנו, שתמיד נרתם בהתנדבות מלאה לסייע בארגון מסכי הצפיה ומערכות ההגברה ותודה מיוחדת לגב' רינת אדרעי על 'עוגת התלמידים' (המצורפת בגלריה) יישר כוח. מן השמים יבורכו!".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.