מערכת COL | יום ה' טבת ה׳תשע״ב 31.12.2011

לילדי אודסה יש בית ● סיקור, גלריה

קהילת חב"ד אודסה חגגה ברוב עם, חנוכת בית היתומים חב"ד - "חסד שבחסד" והכנסת ספר תורה לבית הכנסת החדש "העוז והענווה" לסיקור מלא וגלריית ענק
לילדי אודסה יש בית ● סיקור, גלריה
(צילומים: מקומי)

נר חמישי של חנוכה. קהילת חב"ד אודסה חגגה ברוב עם, חנוכת בית היתומים  חב"ד - "חסד שבחסד" והכנסת ספר תורה לבית הכנסת החדש "העוז והענווה" ע"ש החייל יוחנן אברהם הילברג.

שרשרת אירועים שמחים ומרגשים התקיימו מצהריי היום ועד שעות הערב המאוחרות. דמעות של שמחה ועצב נמהלו זה בזה שמחה על היום הגדול של סיום הבניה שנמשכה למעלה משנתיים שבסיומה פאר והדר לנוחות הילדים הקטנים שלא זכו לילדות טובה ומשפחה חמה ותומכת. ופה בין כתלי הבניין החדש והנעים מקבלים אהבה, שמחה, חום ותקווה לעתיד יציב ומבטיח...

שמחה גדולה ברחובות אודסה: המשטרה סגרה את הרחובות הראשיים בהם צעדו תלמידי בית הספר חב"ד אור אבנר, הסטודנטים מהאוניברסיטה היהודית של דרום אוקראינה, חתני השמחה - ילדי בית היתומים, אנשי הקהילה, תורמים ותומכים.

מאות צעדו עם לפידים בידיהם לכבודה של תורה. מוזיקה חסידית בקעה ממכוניות ההגברה משך כל התהלוכה.

בכניסה לבנין כובדו בהסרת הלוט מר אלכסנדר פרסמן, איש עסקים יהודי - חבר קהילה שדחף להתחלת הפרוייקט החשוב לעילוי נשמת אביו – שמעון פרסמן, יחד עם מר ניקולאי פונדוק ראש מחוז אודסה ואיתם יחד הרב שלמה שי' בקרמן ראש מוסדות טשכנוב.

בכניסה לבניין כובדו בגזירת הסרט - מר יורי רודין נשיא הקהילה היהודית ובעליו של בנק "פיוודעני" יחד עם הרב אברהם וולף השליח הראשי ורבה הראשי של אודסה ודרום אוקראינה . בקביעת המזוזה בכניסה הראשית כובד מר אלכסנדר גרנובסקי- איש עסקים ואחד התומכים המרכזיים ומראשי הקהילה היהודית באודסה.

הקהל הרב ליווה את ספר התורה לקומה השנייה בה שוכן בית הכנסת המפואר תרומתו של ידיד המוסדות מר ארי שווארץ שתרם את בית הכנסת לעילוי נשמת חברו ליחידה יוחנן הילברג ז"ל. את המזוזה בפתח בית הכנסת קבע האב השכול מר סמי הילברג כשאימו של החייל מרת בריינה הסירה את הלוט מהשלט עם השם שבחרו בו להנציח את מהות בנם "העוז והענווה", כשלהכנסת ספר התורה להיכל מכובד מר ארי שווארץ.

מיד לאחר הכנסת ספר התורה לבית הכנסת התאספו בני המשפחה והידידים יחד עם ילדי בית היתומים לתפילת מנחה, התפילה הראשונה בבית הכנסת הייתה מרגשת במיוחד...

לאחר מכן, עלה הקהל לקומה השלישית - קומת חדרי השינה של הילדים שנתרמה לזכרו של אליק ברונפמן ז"ל שנהרג בתאונת דרכים לא מכבר, אביו מר ברוך ושני אחיו גזרו את הסרט בדמעות.

האורחים הוזמנו להיכנס לחדרים ולהתרשם מהיופי והנוחות שיצרה הקהילה עבור הילדים.

שלב ב' של שרשרת האירועים נפתח באולם המרווח של בית הכנסת לשם הוזמנו התורמים ובני משפחותיהם לערב הוקרה מהקהילה.

הערב נפתח עם הדלקת נרות החנוכה ע"י הרב שלמה בקרמן מנהל מוסדות "טשכנוב" בירושלים שדאג להגשמת החלום ותרם רבות לסיום בניית הבניין, כשבמקביל כל שולחן התכבד לבחור נציג שהדליק חנוכיה קטנה במרכז שולחנם.

הרב אברהם וולף נקרא לבמה ע"י מנחה האירוע יאן לווינזון, אודסאי לשעבר, שהגיע במיוחד מישראל כדי לשלב בין דמעות האושר והצחוק לדמעות העצב והזכרון...

הרב אברהם וולף השליח הראשי לעיר ורב דרום אוקראינה פתח בדברי ברכה ותודה לתורמים, בין הדברים הדגיש את מעלת תרומתם לילדי דור העתיד והסביר כי כמו שנרות החנוכה אורם אינו נגרע כשמדליקים נר מנר, אלא להיפך נוצר אור גדול יותר. כך ע"י תרומותיכם אתם מאירים חיים של אחרים ומוסיפים אור בחייכם.

אחריו עלו בזה אחר זה התורמים שהודו לקהילה על האפשרות שניתנה להם להנציח את יקירם בפרוייקט חשוב זה. כשכל אחד מהתורמים קיבל אות הוקרה בצורת בית המסמל את הבית החם והידידותי שבנו לילדים.

במיוחד ריגשו בדבריהם מר ארי שוורץ ואם החייל מרת בריינה את הקהל בהזכירם את מעשיו הטובים ובבקשה לנצור את יקירם בליבנו.

את הערב הנעימו מקהלת ילדי חיידר חב"ד בעיר בניצוחה של השליחה הגברת יוכבד בלנק, וסטודנטים מהאוניברסיטה היהודית של דרום אוקראינה בראשותו של השליח הרב אליהו קירזנער.

בערב הורעפו תודות הקהל לשלוחים הרב יוסף וילהלם, הרב שניאור ויגלר, הרב יעקב ניימרק, הרב בנימין וולף והרב משה הרטמן על עזרתם בארגון האירועים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.