מערכת COL | יום ט"ז כסלו ה׳תשע״א 23.11.2010

לונדון החסידית התאחדה לקראת י"ט כסלו ● גלריה

מאות השתתפו בסעודת המלוה מלכה השנתית שנחוגה בפעם השנייה בלונדון בהשתתפות רבה של בני ברק הרב משה יהודה לייב לנדא, הרב אפרים פאדווה, ולצידם רבני קהילת חב"ד הרב לוי יצחק רסקין, ראש הישיבה הגדולה הרב יצחק מאיר הרץ, הרב רוזנבאום ראש ישיבת גור בלונדון, והאורח מישראל הרב חיים שלום דייטש מכולל 'צמח צדק' בירושלים שנשא את המשא המרכזי לדיווח ולתמונות 
לונדון החסידית התאחדה לקראת י
כתב COL

מאות השתתפו בסעודת המלוה מלכה השנתית שנחוגה בפעם השנייה בלונדון בהשתתפות רבה של בני ברק הרב משה לנדא, הרב אפרים פאדווה, ולצידם רבני קהילת חב"ד הרב לוי יצחק רסקין, ראש הישיבה הגדולה הרב יצחק מאיר הרץ, הרב רוזנבאום ראש ישיבת גור בלונדון, והאורח הנכבד שנשא את המשא המרכזי הרב חיים שלום דייטש מכולל צמח צדק בירושלים.

הערב הונחה בטוב טעם ע"י מייסד הספריה החסידית "ספריית אור התורה והחסידות" בשכונת סטמפורד היל שבלונדון הרב לוי יצחק ליבעראוו מקהילת אנ"ש דלונדון הבירה.

הקהל, שהגיע בהמוניו הן מהקהילה החב"דית והן מהקהילה הכלל חסידית המקומית התיישב יחדיו לשעות ארוכות לסעודת מלוה מלכה סביב שלוחנות ערוכים כיד המלך, כשברקע מתנגנים להם נעימות חסידיות ע"י נגנים מקומיים שהנעימו את הערב בנגינתם.

את הנאום המרכזי נשא הרב דייטש בו הוא מדגיש את החשיבות של כל אדם יחיד ללמוד חסידות כדי לשפר את האמונה של ה' אחד, אהבת ה' ויראת ה' ולהביא את המושג התבוננות לתוך החיים היום יומיים כפי שמובא במבוא של הספר אמרי בינה של אדמו"ר האמצעי. הקהל בלע את דבריו בשקיקה שנמשכו שעה ארוכה ובסגנון ייחודי.

עם סיום דרשתו הקהל כולו הצטרף יחדיו לשירה של ניגוני נשמה ובראשם ניגון הד' בבות הידוע והמרטיט. לאחר מכן פרץ הקהל בספונטניות בשירה ובריקודים חסידיים, אנשים רבים התרגשו עד כדי דמעות מהמחזה הנדיר והמיוחד של האחדות שפרצה לה כאשר אנשים מכל החוגים החסידיים שבעיר משלבים זרועות ורוקדים יחד.
הצימאון לחסידות ניכר גם ע"י ההתעניינות הגדולה בספרי החסידות שהוצגו למכירה.

לאחר הסעודה שנגמרה לאחר חצות, המשיך הרב דייטש להתוועד עד 3:30 לפנות בוקר כשרבים מהקהל מצטופפים לשמוע כל מילה היוצאת מפיו.

הרב דייטש שחזר לארץ ביום ראשון השאיר קהילה במצב רוח מרומם מאוד, אברכים רבים מהקהילה החסידית קיבלו ע"ע ללמוד חסידות במסגרת הלו"ז היומי שלהם.

ספריית אור התורה פתוחה כל ערב לטובת כל אלו שרוצים להכיר את עולם החסידות. לספרייה יש אוסף נרחב ומכובד של ספרי חסידות, כתבי קודש ופרסומים שונים בנוסף לחדר מיוחד שהוקדש למראות קודש בו מוקרנים במשך שעות רבות התוועדויות וחלוקות דולרים וכדו' וזאת בנוסף להתוועדויות שנערכות מידי יומא דפגרא ושיעורים באוירה חמה וידידותית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.