מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשע״ב 02.04.2012

חב"ד בתפארתה: רבבה בסיום הרמב"ם הארצי ● דיווח מלא

הצלחה חסרת תקדים למעמד הגדול של סיום הרמב"ם: רבבת אנשים, נשים, וטף גדשו הערב (שני) את היכל "יד אליהו" בתל אביב לרגל המעמד הגדול של סיום הרמב"ם השלושים, הנערך באירגון מטה הרמב"ם היומי שעל ידי צעירי חב"ד ● את בימת הכבוד פיארו אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות, ומשפיעים ● הרב יונה מצגר: "הערב הזה מוכיח שחב"ד חיה וקיימת" ● הגאון הרב שמואל וואזנר: "על ידי לימוד הרמב"ם מקרבים את ביאת משיח" ● הרב יוסף יצחק אהרונוב הכריז על מבצע מהפכני חדש ללימוד רמב"ם להמונים  לדיווח און ליין מהאירוע ולתמונות
חב
צילום: משה גולדשטיין. התמונות בפנים: י. בלינקו, COL

שרון גושן, היכל נוקיה

אין לשער גודל הזכות העצומה והנפלאה שנפלה הערב בחלקם של המשתתפים בחגיגת סיום הרמב"ם, דבר שגרם לנחת רוח כל כך עצום לרבי, בהפצת ענין לימוד הרמב"ם בכזו עוצמה, ולהתוועד באחדות החסידים מופלאה בי"א ניסן, זאת היתה התחושה עימה יצאו רבבת אנשים, נשים וטף שגדשו הערב (שני) את היכל "יד אליהו" בתל אביב לרגל המעמד הגדול של סיום הרמב"ם השלושים, הנערך באירגון מטה הרמב"ם היומי שעל ידי צעירי חב"ד.

את המעמד פתח המנחה הרב נפתלי רוט, מנהל מרכז חינוכי חסידותי שעל-יד צעירי-חב"ד, שציין את התרגשותו מהנחיית המעמד המאחד את עם ישראל, ואת החשיבות הרבה שיחס הרבי לחגיגות הסיום "ברוב עם והדרת מלך".

לקריאת פרקו של הרבי בתהילים, הוזמן הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ורבה של מבשרת ציון. הרב אליטוב קרא פסוק פסוק כשכל הקהל עונה אחריו.

פותחים בדבר מלכות. מזכיר בית דין רבני חב"ד בארה"ק הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, חזר "הדרן" על הרמב"ם מהרבי, ודיבר על החיות שמעניק לימוד הרמב"ם לכל חסיד. "כשלומדים ספר זמנים והלכות שבת, הדבר משפיע עליו כל השבוע, וכן הוא בלימוד הלכות כל חג ומועד". הרב ירוסלבסקי ביקש להודות לאיש החסד מר מיכאל מיראלשווילי, שפרס את חסותו על האירוע הגדול, וסיפר כל הירתמותו למימון האירוע, לזכר אביו משה מיראלשווילי ז"ל.

ילדי מקהלת "אהלי מנחם" בביתר עילית בניצוחו של ר' שלום כינורי, ובניהולו של מנחם מענדל הכהן סחפה את הקהל במחזמר חסידי, שזכה לתשואות רמות. 

על מרקעי הענק הוקרנו מראות קודש מהרבי, קטעים נבחרים מחלוקת דולרים, וקטע מהתוועדות בה מחדש הרבי חידוש נפלא בהלכות פרה אדומה.

"הערב הזה מוכיח שחב"ד חיה וקיימת"

את נאום הפתיחה נשא הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר שדיבר על גדלותו של הרבי ודאגתו לכל יהודי בקצה העולם ועל תקנת לימוד הרמב"ם שמאחד את כל עם ישראל, אנשים, נשים, וטף. "היו מי שחשבו שחב"ד תתרסק אחרי שהרבי הסתלק, וחשבו שחב"ד תיכנס למשבר, אבל הערב הזה, מוכיח שחב"ד חיה וקיימת. מפעל השליחות העצום שהקים הרבי מוכיח את כוחה של הרב. מי שחשב שיש משבר טעה".

הרב מצגר שיתף את הקהל בברכתו של הרבי שניתנה לו להיבחרו לרבנות בישראל, וביקש להודות לידידו יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב על אירגון הערב הנפלא.

הזמר החסידי ר' אברהם פריד הנעים את הערב בפרקי שירה וזמרה, באווירת התוועדות חסידית ובניגוני חב"ד מעוררים ומרגשים.

"על ידי לימוד הרמב"ם מקרבים את ביאת משיח"

פוסק הדור ובעל "שבט הלוי" הגאון הרב שמואל וואזנר כיבד את המעמד למרות חולשתו הרבה, ונשא דברי ברכה קצרים. "ספר הרמב"ם פותח בהלכות אמונה בהלכות יסודי התורה, ומסיים באמונה בהלכות מלכים, זה יחודו של ספר הרמב"ם שמתחיל באמונה ומסתיים באמונה, ואשר כולל את כל המצוות הנוהגות בזמן הזה, ואשר לא נוהגות בזמן הזה", אמר הרב וואזנר וסיים את דבריו באיזכור המאמר "שית אלפי שנין הווי עלמא".

"אלפיים שנה תורה, אלפיים שנה תורה, ואלפיים שנה ימות המשיח, והגמרא במסכת סנהדרין אומרת שבעוונותינו הרבים נכנסנו לשני אלפי ימות המשיח ועדיין לא בא, וזה הדבר הגדול שעשה הרבי שמתאחדים בלימוד הרמב"ם, ועל ידי זה מקרבים את קץ ביאת משיח צדקנו".

את בימת הכבוד פיארו אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות, ומשפיעים, ובראשם: כ"ק אדמו"ר מבויאן, כ"ק אדמו"ר מנדברונא, כ"ק אדמו"ר מסדיגורא, כ"ק אדמו"ר ממדוזיץ', כ"ק אדמו"ר מלעלוב, כ"ק אדמו"ר ממחנובקא, כ"ק אדמו"ר מפינסק קרלין, כ"ק האדמו"ר מבוסטון, כ"ק אדמו"ר מלובלין, כ"ק אדמו"ר מסאסוב, כ"ק אדמו"ר מזוויל, ראש ישיבת צאנז הרב יוסף משה דוב הלברשטאם  בן כ"ק האדמו"ר מצאנז שהגיע בשליחות אביו, הרב ישראל מנחם אלתר בנו של כ"ק אדמו"ר מגור, האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא, חכם משה מיכלשווילי רבם של יהודי גאורגיה, רבה של בני ברק הרב משה יהודה לייב לנדא, הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, רבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו, ראש ישיבת "מרכז הרב" הרב שפירא, הרב אברהם יוסף רבה של חולון שהגיע בשם אביו נשיא מועצת חכמי התורה הרב עובדיה יוסף, רבני חב"ד, ראשי ישיבות, ומשפיעים, לצד שר הפנים אלי ישי, ושר השיכון אריאל אטיאס.

ברכת נשיא מועצת חכמי התורה הרב עובדיה יוסף

רבה של חולון הרב אברהם יוסף שהגיע בשם אביו נשיא מועצת חכמי התורה הרב עובדיה יוסף, התכבד לשאת דברי ברכה בשם אביו. "מתכבד לברך את כל באי הכנסייה. יהי רצון שחפץ ה' יצליח בידכם וזכות הרמב"ם תעמוד לכם. תזכו לרוות נחת מכל יוצאי חלציכם עד ביאת גואל צדק", כתב הרב עובדיה יוסף למשתתפי העצרת הגדולה.

חכם משה מיכלשווילי רבם של יהודי גאורגיה בישראל הוזמן לשאת דברי ברכה. הרב מיכאלשווילי הודה לאיש החסד מר מיכאל מיראלשווילי על סיועו הרב לערב הזה, וסיפר מעט ממעשי החסד שעושה בצנעה מר מיראשווילי.

לסיום מחזור ה-30 ברמב"ם כובד רבה של בני ברק הרב משה יהודה לייב לנדא, שאביו הרב יעקב לנדא ע"ה כובד בסיום המחזור הראשון בלימוד הרמב"ם. לאחר עריכת הסיום, הזכיר הרב לנדא את האחדות שבתקנת לימוד הרמב"ם, שעל ידי מזרזים את ביאת המשיח, ובכך שבעת לימוד הרמב"ם בכל מקום, ברכבת, ברכב, ובדרך, מגיעים ללמוד "תורה לשמה". הרב לנדא סיים בתמיהה שלכאורה בין הברכה "לשנה הבאה בירושלים", ובין האמונה הבסיסית בביאת משיח בכל רגע. "הפשט הוא שבימי שנות מלכים מנו לפי "שנה", אך כאשר אין מלך אנו מונים שנים לבריאת העולם, וברגע שנזכה לביאת המשיח, נזכה למעשה "לשנה ראשונה", וממילא תתחיל שנה חדשה, ועל כך אנו מברכים "לשנה הבאה בירושלים".

פרוייקט חדש "רמב"ם להמונים"

יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב נשא דברי ברכה ודיבר על הגודל הנחת רוח שנגרם לרבי מעצרת זו. הרב אהרונוב הכריז על פרוייקט חדש ומהפכני "רמב"ם להמונים", שיופץ בשפה העברית ובשפה הרוסית כדי שגם מיליון דוברי הרוסית יוכלו ללמוד את הרמב"ם בשפה הפשוטה והברורה לכל אחד מישראל. "המטרה היא להפוך את הרמב"ם למעניין גם למי שלא למד רמב"ם בישיבה, זאת באמצעות חומרים מיוחדים, קטעי מולטימדיה, שנכתבה על ידי צוות מיוחד. 

רבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו נשא דברי ברכה נרגשים וביאר בדברי הרמב"ם את דברי הרמב"ם "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים". "הרבי דאג למלא את כל הארץ ב"דעה". שלח שלוחים למקום הנידחים ביותר בעולם, מברית המועצות ועד תימן ומרוקו כדי להפיץ תורה וחסידות. רק מנהיג אחד דאג לכל כך הרבה יהודים ברחבי העולם, ודאג גם לאחדם באמצעות תקנת לימוד הרמב"ם המאחדת כפשוטו אנשים, נשים, וטף, באמצעות מסלולי הלימוד השונים".

בפתיחת מחזור ל"א בלימוד הרמב"ם כובד רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי. "הערב לא אדבר בדברי הלכה, אני רוצה לומר לכם את רחשי ליבי: פגש אותי אחד הרבנים כאן וסיפר לי שיהודי אמר לו היום "אם תצליחו למלאות את יד אליהו סימן שהרבי חי!", אז אם מישהו צריך סימנים אז יש לו גם את הסימן הזה. ערב מאחד שכזה, שמצליח לאחד יחד יהודים מכל החוגים, מוכיח יותר מכל כי "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים", וכי חב"ד והרבי חיים ופועלים בעולם.

לסיום, הנעים שוב ר' אברהם פריד את הערב במחרוזת שירי שמחה, כשכל הקהל שגדש את היציעים רקד ושמח לכבודה של תורה. פריד סיפר כיצד נענה לבקשת השליח הראשי לצפת הרב אריה לייב קפלן ע"ה להשתתף בחגיגת הסיום הראשונה בארץ, לאחר שקיבל את ברכת הרבי, וכיצד הדבר פתח לו, ב"ה, את ההופעות הרבות בארץ.

המנחה הרב נפתלי רוט הודה ליו"ר אגודת חסידי חב"ד ומטה חגיגות סיום הרמב"ם הרב יוסף יצחק אהרונוב על אירגון הערב הנפלא, ולצוות האברכים בראשות השליח הרב נחום גולדשמיד והרב שמואל רייניץ, ולכל ה"תמימים" שסייעו להצלחת הערב.

את הערב הפיק מיכאל כפלין הפקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.