מערכת COL | יום ד' כסלו ה׳תשע״ה 26.11.2014

כפר חב"ד: הפנסאים פותחים שנה בהתוועדות מיוחדת

בבית הכנסת "מענדל'ס שול" בכפר חב"ד, סביב שולחנות ערוכים נערכת 'התוועדות פתיחה ל-74 מדריכי הלימודים של 'הפנסאים' בכפר חב"ד. תלמידי התמימים מישיבת תות"ל המרכזית המשקיעים את זמנם הפנוי ומתמסרים לחלוטין לחיילי צבאות ה' - ילדי כפר חב"ד, לומדים עמהם בחיות ומהווים להם 'דוגמא חי'' מוחשית בהתקשרות איתנה לרבי ולהוראותיו הקדושות הפנסאים פותחים שנה
כפר חב
"הכח של הרבי", פותח יו"ר ארגון הפנסאים הרב שמעון רבינוביץ את דבריו, "הוא זה שמלווה אותנו כבר חמש שנים ברציפות ותובע מאיתנו לא לנוח ולא לשקוט, אלא להכפיל ולשלש את ההשגים שעד עתה, ולהכין את העולם כולו לגאולה".

השעה 10:00 בלילה. בבית הכנסת "מענדל'ס שול" בכפר חב"ד, סביב שולחנות ערוכים נערכת 'התוועדות פתיחה' ל-74 מדריכי הלימודים של 'הפנסאים' בכפר חב"ד. תלמידי התמימים מישיבת תות"ל המרכזית המשקיעים את זמנם הפנוי ומתמסרים לחלוטין לחיילי צבאות ה' - ילדי כפר חב"ד, לומדים עמהם בחיות ומהווים להם 'דוגמא חי'' מוחשית בהתקשרות איתנה לרבי ולהוראותיו הקדושות.

לאחר הפתיחה הרשמית וחזרת "דבר מלכות" - וואָרט מהרבי ע"י א' הבחורים, פוצחים תלמידי התמימים בניגון חסידי סוחף ומרומם.

רבה של כפר חב"ד, הרב מרדכי שמואל אשכנזי פותח את דבריו בחשיבות לימוד התורה בכלל ובמיוחד לימוד ההלכות הנצרכות למעשה, הוא חוזר לימי ה'יחידות' שלו אצל הרבי - בה הורה לו הרבי להתמיד בזמנו הפנוי בלימוד ההלכה, בדברי האחרונים ובדברי אדה"ז. הרב אשכנזי שליט"א מתבל בדבריו סיפורים משנות לימודיו וילדותו, ומוסיף להרחיב בחשיבות ההשפעה שיש למדריך חסידי על חיל רך.

המשפיע הרב יעקב קטן מוסיף ומפליא בהשפעה הכבירה שיש למדריך על החיל "במה שהוא אומר לילד, ויותר מכך במה שהוא לא אומר לילד!". הרב קטן מתאר את השפעת הדוגמא חי' של המדריך על הילד, כיצד בהתלהבות והחיות החסידית שלו הוא 'מדביק' את הילד וגורם לו להימשך לתורה ולמצוות בחילא יתיר. "כאבא לילדים ב'פנסאים' - מוסיף הרב קטן - אני יכול להעיד שילדיי 'מחקים' את הנהגותיו החסידיות של המדריך ומשופעים ממנו מאד. כך לדוגמא בשנה שעברה החל בני לקרוא ריבוי סיפורים חסידיים על זקני החסידים, כי "המדריך מספר להם כל פעם סיפור חסידי בסיום הלימודים..."

הרב קטן תובע מהמדריכים לדרוש מעצמם הרבה יותר ממה שהם דורשים מהילד ולהיות 'מונחים' בחומר הלימוד לעמקו - כך שיהי' ניתן להעביר לחיל מעבר לחומר הנדרש. בסיום דבריו הוא מאחל שנזכה לקצור את פירות ההשקעה - להתראות עם הרבי בגשמיות ולעמוד לפניו ולומר: ראה גידולים שגידלנו!

חברי ה'ועד' של כפר חב"ד, ר' בנימין ליפשיץ והרב מנחם מענדל גורביץ, נשאו דברי-ברכה וחזקו את ידי תלמידי התמימים בשליחותם בקודש לשמש "נרות להאיר" לכל תושבי כפר חב"ד ובמיוחד ל"תינוקות של בית רבן" הנקראים "משיחי".

הרב גורביץ הוסיף ואיחל ליו"ר ארגון 'הפנסאים' - הרה"ח ר' שמעון רבינוביץ, הצלחה רבה ומופלגה במילוי שליחות מתוך הרחבה בגו"ר.

לאחר מכן, נשא הרב רבינוביץ דברי סיכום והודה לכל א' מהתלמידים על השקעתו הרבה במשך כל השנה כולה.

ההתוועדות נחתמה בחתימת כל המדריכים, קציני הלימודים והגנרלים על פ"נ כללי לרבי, לבקשת ברכה והצלחה במשך כל השנה כולה, ושתהי' הפעילות כולה לנח"ר כ"ק אדמו"ר ותהי' ה"מכה בפטיש" שיפעל ויביא בפועל ממש את הגאולה האמיתית והשלימה והרבי בראשנו והוא יגאלנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.