מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשע״ב 26.10.2011

כיצד השפיעה הנהגתו של שליח חב"ד על בעל קיוסק?

הרב חגי הלוי, שליח הרבי לבורסת היהלומים ברמת-גן ורב בית הכנסת הרמ"ה בגבעתיים הוזמן לאירוע מרגש שנערך בכניסת שבת, בה נחשך כיצד "הנהגה חסידית" יכולה להשפיע ● הסיפור התפרסם בעיתון "זו עירי" המופץ בעיר גבעתיים לסיפור המלא
כיצד השפיעה הנהגתו של שליח חב

המקומון זו עירי, גבעתיים

ראש חודש אלול בשעה שש אחר הצהרים מצלצל הטלפון בבית משפחת הרב חגי הלוי, רב קהילת ביה"כ "הרמ"ה" בגבעתיים.

מעברו השני של הקו נמצא אלי בעל "הפיצוציה" שבדרך השלום (ליד הסודוך): אני מזמין את הרב לטקס מיוחד במינו שיתקיים ביום שישי לפני כניסת השבת. טקס סגירת הפיצוציה מכניסת השבת עד צאת השבת. הרב חגי הלוי שהופתע מעוצמת הבשורה, לא בכל יום פוגשים יהודי כזה בעל מסירות נפש. הרב לא יכול היה להסתיר את האושר שעבר עליו באותם הרגעים, התעשת ומיד ברך את ידידו היקר: "ה' יברך אותך מידו המלאה הפתוחה הקדושה והרחבה".

"על הרב לדעת ששאבתי את הכוחות לצעד זה מכך שהרב בלכתו עם ילדיו לבית הכנסת היה מברך אותי בשבת שלום רכה כזו, שהנועם והרכות היו חודרות ומחממות את ליבי. לא יכולתי לעמוד בפניו. אף פעם אחת לא הערת לי בנושא שמירת שבת, זה מה שקנה אותי".

הרב חגי הלוי שייך לאותם אלו שמכונים בפי העם "אנשים טובים באמצע הדרך". שמונה עשרה שנה מאז היבחרו ומינויו כרב הקהילה ובית הכנסת "הרמ"ה" בכז' סיוון תשנ"ג. הרב משמש לא רק כרב אלא כמודל לדמות רבנית תוססת ומוכרת. אהוב ונחמד על כולם, אופיו הנוח והרצינות שהוא מקרין מפילים מחיצות.

מאות מתושבי האזור נמנים על מכריו האישיים, רבים התקרבו ליהדות במשך השנים ובבית הכנסת "הרמ"ה" מתגבשת כעת קהילה. "אני מזמין את כולם לבית הכנסת הפתוח", אומר הרב. הרב הנהיג מידי שבת קידוש לאחר התפילה.

הוא מעביר שעורי תורה, דרשות, פעילות חסד של מתן לחם ומוצרי חלב בימי החול למשפחות נזקקות, וחלוקה של מצרכי מזון לפני החגים, ביקור חולים, אירוח לסעודות השבת וחג של מתפללים בבית הרב. האורחים מתבשמים מניחוחות המאכלים של הרבנית ודברי התורה והזמירות עם הרב. בקרב מתפללי ביה"כ "הרמ"ה" יש הערכה גדולה לפעולתיו הברוכות. אנו - נציגי העיר ונבחרי הציבור - מצאנו לנכון להביע רגשי הערכה והוקרה וחופן של ברכות על פועלו כרב קהילה ורב בית הכנסת הרמ"ה ולוחצים את ידו בחום להביע את הערכתנו על עשייה חינוכית וערכית המהווה מודל לחיקוי שתוצאותיו "פרי הילולים" של החברה הישראלית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.