מערכת COL | יום כ' חשוון ה׳תשע״ה 13.11.2014

יש דברים שלא אומרים ● הגיגים זוגיים לפרשת חיי-שרה

אני נתקלת באנשים הבטוחים שאם רק יצליחו לנתק את בן הזוג שלהם ממשפחת המוצא שלו, הזוגיות שלהם תיהפך למושלמת, מלאת אהבה טהורה ללא מפריעים ומתערבים מן הצד ● טורה השבועי של דינה טורנהיים, יועצת זוגית  הגיגים זוגיים לחי שרה
יש דברים שלא אומרים ● הגיגים זוגיים לפרשת חיי-שרה
(צילום: מנדי הכטמן, COL)
דינה טורנהיים

"בשביל מה לי לחשוף בפניו את מה שאני מרגישה וחושבת... אין לי אמון בו... ניסיון החיים הוכיח לי שאי אפשר לסמוך עליו כי בסופו של דבר הוא ישתמש במידע נגדי..."

מעגל של קרבה רגשית בין בני זוג נוצר, כאשר אחד מבני הזוג משתף במשהו אישי והוא מרגיש שבצד השני יש מי שמקשיב לו הקשבה איכותית, מכיל אותו, תומך בו ובעיקר שומר לו אמונים ולא ישתמש במידע הזה נגדו בעתיד בשעת מריבה.

להרבה זוגות שבאים לטיפול זוגי, קשה מאד בתחילה להאמין ולבטוח בבן הזוג ולדבר על הרגשות והמחשבות שלהם. אט אט כשנבנה אמון מחדש, הם נעשים יותר ויותר פתוחים ומגיעים לרמה של עומק וחיבור רגשי חזק יותר.

אברהם אבינו לא מאמין לעפרון החתי כשהוא מציע לו את מערת המכפלה בחינם, היות והוא מרגיש שאי אפשר לסמוך עליו. הוא בטוח שבעתיד עפרון לא יעמוד בהבטחתו וירצה את מערת המכפלה בחזרה, לכן הוא לא קונה את הידידות הצבועה הזו ומתעקש לבצע עסקה כמו שני אנשים זרים ולשלם טבין ותקילין בעבור השטח.

אף אחד מאתנו לא רוצה לחיות במערכת זוגית כמו שני אנשים זרים שאין ביניהם אמון, לכן חשוב מאד להוציא מתוכנו את ה"עפרון" הזה, שדוחף אותנו לחבל באמון שבן הזוג נותן לנו וברגע של כעס לירות בלי שליטה משפטים הרסניים הסודקים בזוגיות סדקים עמוקים שקשה אח"כ לאחות אותם.

רוצים שותפות וקרבה? תוכיחו לעצמכם ולבן זוגכם שאפשר לסמוך עליכם, כי אתם שותפים אמתיים.

אני נתקלת באנשים הבטוחים שאם רק יצליחו לנתק את בן הזוג שלהם ממשפחת המוצא שלו, הזוגיות שלהם תיהפך למושלמת, מלאת אהבה טהורה ללא מפריעים ומתערבים מן הצד.

הם אינם מבינים שבן הזוג לא יצליח להיות מאושר באמת ולאורך זמן, כאשר אין לו כמעט קשר עם הוריו ומשפחתו, כי אי אפשר לתלוש אדם מאנשים שהם בשר מבשרו.
צריכים לזכור שכאשר אנחנו מתחתנים עם בן הזוג, אנחנו מקבלים בעסקת חבילה גם את המשפחה שלו (כמובן שבמקרים של התערבות קיצונית צריך לשים גבולות, אבל ברוב המקרים אפשר וניתן לקיים יחסים בריאים ומאוזנים עם משפחת המוצא של בן הזוג) וכאשר נוהגים בחכמה ומצליחים לבנות קשר משפחתי נכון, הזוגיות הופכת פורחת ומושלמת הרבה יותר.

בפרשתנו רבקה מגיעה לארץ כנען ומתחתנת עם יצחק, שממש קודם לכן התייתם מאמו שרה.

רבקה בחכמתה ובתבונתה הרבה, מכבדת את משפחתו של יצחק, בעלה הטרי, נכנסת לנעליה של שרה וזוכה שכל הניסים שהיו בימי שרה חוזרים אל האוהל, ובעיקר זוכה, שבעקבות התנהגותה המיוחדת "ויאהבה, וינחם יצחק אחרי אמו", הזוגיות שלהם רק מתעצמת ומתחזקת כתוצאה מכך.

דינה טורנהיים יועצת זוגית ומרצה 0547837706 [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.