מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ה 08.02.2015

טיוטה סיינה, עוצמה לישראל ● אלה ברכב

הסיינה היא מראה מוכר בריכוזי אנ"ש. למרות שהיבואן הרשמי בחר שלא להעלותה לארץ הקודש התגנבו לישראל בשנים האחרונות מאות יחידות של המיניוואן המוצלח. כדי לייבא אחת כזו הייתם צריכים למצוא לכם דילר טוב ולקבל ברוב המקרים רכב שנמכר כיד שנייה בארה"ב. עכשיו זה נגמר ● חברת הליסינג הגדולה אלבר, נכנסה לתחום היבוא וכרגע היא מייבאת לארץ בעיקר מכוניות יפניות המיוצרות בארה"ב וזה אומר: מרחבים, מנועי שישה צילינדרים ואבזור בסטנדרט אמריקאי ● אחת מהם היא הטיוטה סיינה שכאמור היא להיט מכירות ובשורה לבעלי משפחות שמחפשים מיניוואן אמיתי  טיוטה סיינה  מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב של COL
טיוטה סיינה, עוצמה לישראל ● אלה ברכב
טיוטה סיינה

שמואל מתן



אל תתבלבלו עם המותג טיוטה, הסיינה היא מכונית אמריקאית למהדרין, מהנדסי טיוטה לא טרחו ל"החביא" את הנתונים וכבר מבחוץ ניתן לראות שלא מדובר בעוד מיניוואן אירופאי קטן אלא במוביל נוסעים שלא מפחד להיראות גדול.

הסיינה משתרעת לאורך חמשה מטרים ולרוחב של כמעט שני מטר ולמרות זאת לא הרגשנו במהלך המבחן כמו ברכיבה על גמל... וכן זה בדיוק מה שאנחנו אוהבים... כן ענק ומרווח מכל כיוון, ולא, אין לנו שום תוכנית להתנצל...



שלש רמות גימור בסיינה: למבחן התייצבה גירסת האמצע שעולה 270.000 ₪,  גירסה בסיסית יותר תעלה 240.000 ₪  ויש גירסה מפוארת עם מושבי עור ופינוקים נוספים שעולה 290.000 ₪.

ברוכים הבאים לארה"ב, יש כאן שפע מקום לרוחב ולגובה והאבזור הוא לפי הסטנדרט האמריקאי שזה אומר לפחות ארבעה מחזיקי כוסות בקרבת הנהג, כורסאות קטיפה בהירות, (רכב לילדים?) תא גדול בין הנהג לנוסע, שני תאי כפפות, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת וכמובן בקרת שיוט למקרה שתירצו לרדת לפלורידה...



הדשבורד ולוח המחוונים (הפשוט והבסיסי למראה) עוטים פלסטיק לבן ונאה, אבל פרקטי ובקלות תוכלו לנגב ממנו כל לכלוך, אבק או כוס קפה. הסיינה היא לא מכונית פאר אלא מיניוואן מרווח ומצויד כראוי, המיועד למשפחה של 7/8 נוסעים בוגרים.



אבל לא הכל מושלם, דווקא מערכת המולטימדיה שהותקנה בארץ כדי לשדרג את החוויה בסיינה לא עבדה כמו שצריך, אפילו שהותקן בה WAZE (מהדור הקודם...), מצלמת הרברס הייתה קטנה מידי ולא מצאתי דרך לסגור חלק מפתחי המיזוג מלפנים.



כמיטב המסורת, מצוידת הסיינה בדלתות צד חשמליות, וכשאלו נפתחות מתגלה בפניכם כורסאות מרווחות והמרחב לרגליים עצום! אפילו לגבוהים מאוד.

המושבים נעים על מסילות ולכל נוסע יש תאורה אישית ומזגן עוצמתי. אם חשקה נפשכם להוסיף נוסע שמיני למסע, יש מושב קטנצ'יק שמקופל מאחור וניתן לחברו בשני קליקים, מומלץ רק לילדים...



תא המטען בסיינה הוא הגדול ביותר שניתן  לקנות בכסף ישראלי, מעל 1.000 ליטר של מטען, ניתן להעמיס גם שכל המושבים פתוחים. אם תקפלו את השורה השלישית תקבלו אפשרות העמסה של יותר מ-4000 ליטרים!



המנוע בסיינה הוא אחד הטובים שנהגתי אי פעם. שש צילינדרים ונפח של 3.500 ליטרים מייצרים 266 כ"ס. המנוע בשרני וחזק ואת העליות התלולות ביותר הוא בלע בזלזול. אספר לכם שבמסגרת פרויקט מיוחד של COL ( פרטים בעוד שבועיים ...) יצא לי לנהוג לאחרונה במכונית GTI שהיא אחת המכוניות המהירות הנמכרות בישראל, קשה להאמין, אבל מצאתי את עצמי מתגעגע למנוע של הסיינה!! עוצמה לישראל!

לסיכום: "אלה ברכב" בוחר בסיינה כמיניוואן המוצלח ביותר שנמכר כיום בישראל, בגלל המרחבים, המנוע העוצמתי ותא המטען שניתן להעמיס בו עשרות קלפיות... אם צריכת הדלק לא מטרידה אתכם (כ-7 ק"מ לליטר), גשו לאולמות התצוגה של אלבר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.