מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״ב 31.05.2012

חדש באל על: תיירים פלוס / מינוס ● מילה של קמיסר (פ)

בחודש הבא משיקה אל על שירות חדש "תיירים פלוס". על מה בדיוק מדובר? מי יוכל ליהנות מהשירות? ואיך קשורה חברת דלתא בסיפור? אפרים קמיסר, מנהל אתר www.OnlyNY.co.il נוטה כן להמליץ על השירות החדש ופותח בתמונת מצב עדכנית לגבי ג' בתמוז  לטור המלא
חדש באל על: תיירים פלוס / מינוס ● מילה של קמיסר (פ)
תיירים פלוס באל-על: כך זה נראה.

אפרים קמיסר

ג' תמוז נכון לעכשיו:

ליוצאים מכאן בתחילת השבוע, ניתן למצוא עדיין כרטיסים דרך אירופה סביב ה1000 דולר, ליוצאים בימים רביעי וחמישי, הכרטיס הקבוצתי באל על ב1300 דולר הולך ונהיה למשתלם יותר. (את רשימת הקבוצות המלאה של רשת "לכיש טורס" ניתן למצוא כמובן באתר) צרו קשר ונשמח להתאים לכל אחד את הטוב ביותר עבורו.

תיירים פלוס/מינוס

מסקר מקיף שערכתי, עלה בבירור כי מחצית מהנוסעים החולמים לטוס בביזנס חושקים בכך כדי ליהנות מהמושב המרווח, אפשרות לשינה טובה והאופציה לרדת ראשונים מהמטוס.

המחצית האחרת חולמת על הדום מפואר לרגליים, על התיק הקטן המפורסם ובו מיני שפופרת משחת שיניים, כיסוי לעיניים ושני יצורים קטנים צהובים, שרק רגע לנחיתה יפוענחו כ-אטמים לאוזניים. וכמובן ההרגשה המאלפת של – להיות בצד הקדמי של הוילון ולהציץ דרכו פעם בשעה אל עבר המחלקה של העניים...

אז לקבוצה הראשונה, אין לי חדשות, המשיכו לחלום. אבל למחצית השנייה רבותי, זה קורה. החלום הופך למציאות.

בחודש הבא, תשיק אל על שירות חדש "תיירים פלוס". אז מה זה ועל מה זה?

התחרות בקו לניו יורק עולה מדרגה. לאחר כמה שנים בהן התבצעה הטיסה היומית של דלתא איירליינס במטוס ג'מבו עתיק יומין, עם תחושה מאכזבת לנוסע. שדרגה החברה את צי מטוסי הג'מבו והביאה אותם לסטנדרט המתקדם ביותר. כיום, נהנים הנוסעים ממושבים חדשים ונוחים יותר, מסך אישי רב תעלולים ואופציה לישיבה במושבים משודרגים בקדמת המחלקה.

נוסיף לזה את מערך טיסות הפנים של דלתא המאפשרת הוספת קטעי טיסה נוספים במחירים מוזלים מאוד, והרי לנו הסיבה לכותרת הראשית בעיתון האחרון של סוכני הנסיעות בו מצוטטים סוכנים רבים הקובעים כי חברת דלתא מציעה כיום את המוצר הטוב ביותר לארה"ב.

כמובן שאל על לא יכולה להישאר אדישה ונראה כי המוצר החדש הוא ניסיון להדביק את קצב המתחרים.

המוצר החדש מציע לנוסע מושב משודרג המוצב בשורות הראשונות של מחלקת התיירים, מספר שורות אותן ריווחו במקצת. הריווח הוא לא כתוצאה מהפחתת מספר המושבים, אלא מצמצום שטחי אחסון בין המחלקות.

בפרסום, מתגאה אל על, ב4 אינצ'ים נוספים בין השורות, הדום מפואר לרגליים, שמיכה של מחלקת עסקים, שקע חשמלי, הפרדה ממחלקת התיירים ע"י וילון, והעיקר הטיית מושב ב33 אחוז יותר מהמוצע כיום.

במבט ראשון זה מתחבר לי מיד עם המחצית השנייה של הסקר... אבל, למי שהמושב הזה יעשה את ההבדל בין שינה לחוסר שינה, הרי זה דבר גדול, והיה זה שכרנו !!

אז איך משתדרגים לשם?

המושבים הללו נמכרים מראש ב150 דולר לכיוון, או בתמורה ל-300 נקודות "מתמיד" לכיוון.

רעיון מצוין למי שבחשבונו רק נקודות בודדות שממילא יפוגו בחודשים הקרובים.
בשונה ממושב מועדף בשורת יציאת החרום אותו ניתן לקבל סופית רק ממש בשדה בזמן הצ'ק אין. בשירות החדש, תשלום מראש מבטיח את המושב באופן סופי.
המושבים הללו ניתנים בחינם לנוסעים מדרגת "זהב" ומעלה בנוסע המתמיד של אל על, וכן לנוסע נוסף הנלווה אליהם.

והנה סוד קטן... המושבים הללו גם יינתנו בחינם לנוסעים המפוזרים והלא מאורגנים שלא שמרו מראש מושב ושפר עליהם מזלם בטיסה מלאה מאוד. אותם יושיבו אחר כבוד במושבים הללו ברגע האחרון. שכן זו לא ממש מחלקה חדשה ונפרדת. לא בנו במטוס מרפסת חדשה, אלא זו הקצאה מיוחדת מ-סך המושבים הכללי הקיים במחלקת התיירים. ובאין מושב פנוי בשורות האחוריות יישבו להם השלומפרים בשורות הקדמיות.

סמכו עליהם שידאגו לעדכן את כל הנוכחים כי הם לא שילמו סנט אחד נוסף ויציצו כל חצי שעה מבעד לוילון אל עבר חבריהם "המסודרים"... ויציעו להם שירות הטענה לאייפון... עולם אכזר.

בשלב הראשון יוצע השירות רק במטוסים הגדולים 747 ו 777 הטסים בקווים הארוכים ל-ניו יורק, לוס אנג'לס והונג קונג, ובתוך אירופה בעיקר ללונדון ופריז. בטיסות הקצרות, מחיר השירות החדש מופחת בהתאם.

אז מה דעתי? אני לא חושב שאל על תרוויח מזה כסף של ממש, אבל זה לפחות ירומם את רמת המוצר שלה וייתן ללקוח הרגשה טובה כי בעלות נמוכה יחסית יוכל לשדרג את מושבו לנח יותר.

ההיסטוריה מלמדת כי שירות הפוך בדיוק אותו הציעה אל על לפני כשנה בטיסות לאירופה, - "בייסיק", זוכרים? בו ניתן היה לשבת דווקא בשורות האחוריות, אותן הגדירו כשורות ללא שירות, נחל כשלון צורב, ונעלם מהר מאוד.

את האוזניות שלא חולקו שם דאגו אחינו "להרים" מהשורות הקדמיות יותר בדרכם אחורה, ואת הכריות ניכסו לעצמם כבר בעוברם בשורות הביזנס...

השירות החדש ייחל לפעול החל ב1 ביולי, אני מניח שכבר בטור של חודש אוגוסט, נוכל לעדכן על הפטנטים החדשים של המח היהודי...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.