מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״א 15.12.2010

צעירי חב"ד במענק מחווה מיוחד ל-43 משפחות הנספים

ברית דמים: צעירי חב"ד התגייסו כדי להעניק סיוע של 3,600 שקל לכל אחת ממשפחות ההרוגים בכרמל כולל לנופלים הדרוזים, כך מדווח אתר NRG ● שליחי חב"ד דיווחו כי בבתים של חלק ממשפחות ההרוגים שוררת דאגה כלכלית אמיתית ● המידע הועבר ליו"ר אגודת חסידי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב שהחליט לגייס תורמים בחו"ל כדי לסייע למשפחות ולהעניק להן מענק מיוחד ● בימים האחרונים עבר צוות מיוחדת של צעירי חב"ד בכל בתי הנספים, הביע תנחומים למשפחות והעניק לכל אחת ואחת שיק על סך 3,600 שקל לדיווח מלא ולגלריית תמונות 
צעירי חב
משלחת צעירי חב''ד בביקור ניחומים אצל משפחת ביסאן כפר ג'ת ● צילום: COL

יצחק טסלר, NRG

כל שנה בתקופת חג החנוכה שליחי תנועת חב"ד בישראל מתרוצצים בין מחנות צבא, בתי חולים, מרכזי קניות ובתי כלא, במטרה להדליק נרות, לחלק סופגניות ולהעביר את אור החנוכה לכמה שיותר תושבים. בנוסף, למטלה הקבועה נוספה השנה משימה קדושה נוספת – ליווי 43 המשפחות של אנשי כוחות הביטחון שיקיריהן נספו בדליקה הגדולה בכרמל.

לדברי הרב מנחם ברוד, דובר חב"ד, שליחי חב"ד דיווחו כי בבתים של חלק ממשפחות ההרוגים שוררת דאגה כלכלית אמיתית והמידע הועבר ליו"ר אגודת צעירי חב"ד, הרב יוסף אהרונוב. הלה החליט לגייס תורמים בחו"ל כדי לסייע למשפחות ולהעניק להן מענק מיוחד כמחוות השתתפות בכאבן. בימים האחרונים עבר צוות מיוחדת של צעירי חב"ד בכל בתי הנספים, הביע תנחומים למשפחות והעניק לכל אחת ואחת שיק על סך 3,600 שקל.

אתמול למשל ביקרו החב"דניקים בביתו של ג'לאל ביסאן – ההרוג ה-43 באסון השריפה בכרמל כדי לנחם את משפחתו ולהעביר להם את ההמחאה הכספית. הרב מנחם קוטנר, האחראי מטעם חב"ד על הנושא אמר למעריב: "המפגש היה מאוד מרגש. המשפחה אמרה לנו כמה חשובה להם העובדה שדווקא אנשי דת יהודים מגיעים לחזק אותם ולהזדהות איתם ושהתמיכה הכספית מעניקה כוח ועידוד בשעה הקשה שבה הם נתונים".

נעזור גם בעתיד

"אנחנו עורכים את ביקורי התנחומים ומעניקים את המענק המיוחד לכל המשפחות שיקיריהן נספו בשריפה, בלי הבדל אם הם יהודים או לא", הבהיר הרב אהרונוב בתגובה. "הם נספו יחד בשעה שעסקו בפעילות הצלה, והכאב של משפחותיהן הוא הכאב של כולנו".

הרב אהרונוב גם ציין כי לא מדובר במחווה חד-פעמית וכי צעירי חב"ד ילוו את המשפחות האלה גם בעתיד. "הנטייה הטבעית היא להתעניין בשלום המשפחות האלו בתקופההראשונה, אחר-כך כולם חוזרים לעיסוקיהם ואילו המשפחות השכולות נשארות עם היגון והקשיים", אומר הרב אהרונוב.

"אנחנו נלווה אותן ונעמוד לצידן גם בעתיד, ונעזור להן ככל שנוכל, כפי שאנחנו מלווים אלפי משפחות של נפגעי הטרור, שמוצאות בשליחי חב"ד כתובת לטיפול בבעיות מגוונות, כולל לצורך להבקעת משוכות ביורוקרטיות. המשפחות האלה סבלו מספיק, ותפקיד כולנו לעזור להן להשתקם ולהחזיר את האור לחייהן".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.