מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשע״ד 16.01.2014

חב"ד קפריסין: 10 שנים, 10 רגעים ● פרויקט מצולם

עשר שנים חלפו מאז נחת השליח הרב זאב רסקין ורעייתו בקפריסין. מהרגע בו נחת, החל במהפכה יהודית שזינקה לשיאים חדשים מידי שנה. במלאות עשור, נברנו בארכיון COL ושלפנו עשרה רגעים מעניינים עם השליח המצליח חב"ד קפריסין
חב
(צילום: שמוליק סופר)

1. באמצע תשס"ג הגיע לקפריסין שליח חב"ד הראשון הקבוע על האי: הרב אריה-זאב רסקין ומשפחתו מנחלת הר-חב"ד יצאו לקבוע את מגורם בקפריסין. התפקיד הראשון היה להקים בית-חב"ד שישרת את 600 המשפחות היהודיות המתגוררות במקום בנוסף ל-80 אלף מטיילים ישראליים ואנשי העסקים המבקרים במקום.



2. זו כבר מסורת בת כמעט עשור שמקורבי בית חב"ד בקפריסין מתאספים לאירוע שנתי. אך כמו כל מסורת היא מתחילה מתישהו. הפעם הראשונה היתה במוצאי שבת פרשת נח תשס"ה.



3. כשנתיים לאחר מכן, במהלך שרשרת אירועים מרגשים שכללו חנוכת בית חב"ד, הכנסת ספר תורה, הנחת אבן פינה למקווה, הוכתר הרב רסקין לרבה של קפריסין.



4. רק חודשים ספורים עברו מאז הונחה אבן הפינה, ושוב חגיגה יהודית בקפריסין: חנוכת המקווה המפואר.



5. כמו כל קהילה יהודית מתפקדת, גם בקהילה המתעוררת של קפריסין יש שמחות. שלוש שנים עברו מאז בא לאי, והנה ברית מילה ראשונה בקהילה לבן שמונה ימים. שירבו שמחות.

 

6. זמן לא רב אחר כך, זכו יהודי קפריסין להשתתף בחתונה יהודית ראשונה מאז בואו של הרב רסקין. החופה נערכה בחצר בית חב"ד.



7. אימתי קאתי מר? לכשיפוצו מעיינותיך חוצה! הדפסת התניא הראשונה על אדמת קפריסין נערכה באדר תשס"ח.



8. מעמדו כרבה הראשי של קפריסין מזמן אותו לא אחת לאירועים בין-דתיים חשובים. באירוע שנערך בתשס"ט, נאם הרב רסקין על חשיבותה של התפילה ועל חשיבות שבע מצוות בני נח.



9. קבוצות ספורט מישראל, נוהגות להתארח רבות אצל קבוצות מקפריסין. כמו לכל תייר יהודי באי, הרב רסקין משמש כתובת יהודית גם לכל ספורטאי ישראלי ויהודי שנמצא בקפריסין. בתמונה: מפגש עם קבוצת ספורטאים ישראלים לפני ראש השנה.



10. פרויקט ייחודי יוצא דופן, שהחל לפעול בשנים האחרונות הוא מרכז אבירים. המרכז מהווה קמפוס חינוכי לנערים חב"דיים שהתקשו במסגרות הלימודים הרגילות. הרב רסקין דואג להם למסגרת שונה, מאתגרת וחסידית, בה יוקפד על התנהלות וסדר יום כנדרש מבחור חב"די.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.