מערכת COL | יום כ"ז שבט ה׳תשע״ד 28.01.2014

חב"ד נתניה: חודש האשה החסידית ● תמונות

בחב"ד נתניה מציינים בסיפוק חודש גדוש שהתאפיין בפעילות נשית ברוכה בקשר עם כ"ב שבט יום הילולת הרבנית חיה מושקא ● דיווח ותמונות  חודש האישה החסידית אם הדרך: מתכונים, גלריות, בלוגים 
חב
בחב"ד נתניה מציינים בסיפוק חודש גדוש שהתאפיין בפעילות נשית ברוכה בקשר עם כ"ב שבט יום ההילולא של הרבנית חיה מושקא ע"ה.

את סדרת האירועים פתח ערב נשים שנערך בבית חב"ד בקריית נורדאו בארגונה של הגב' ענת מוריאל מארגון נשי ובנות חב"ד בעיר. והאירוע המרכזי לציון יום פטירתה של הרבנית, נערך בבית חב"ד בצפון העיר בארגונה של הגב'
חני גולדשמיד.

שלוחי חב"ד בנתניה והנהלת רשת מוסדות החינוך בעיר מסכמים בסיפוק חודש גדוש שהתאפיין בפעילות נשית ברוכה. סדרת אירועים הוקדשה לצד הנשי של האומה, זאת בהקשר ליום פטירתה של הרבנית חיה מושקא ע"ה החל בכ"ב שבט.

עשייה חינוכית מבורכת נרשמה במוסדות החינוך לבנות, בגנים, בבית הספר היסודי (הנושא את שמה של הרבנית) ובבית הספר העל-יסודי 'בית רבקה'. התלמידות עסקו בדמותה המיוחדת של הרבנית ע"ה שיישמה באורחותיה את הכתוב "כל כבודה בת מלך פנימה" באופן המושלם ביותר.

את סדרת האירועים פתח ערב נשים שנערך בבית חב"ד בקריית נורדאו בארגונה של הגב' ענת מוריאל מארגון נשי ובנות חב"ד בעיר. הערב נערך בי' שבט, יום ההילולא של אדמו"ר הריי"צ והיום בו קיבל הרבי את נשיאות חב"ד.

הרב מנחם וולפא, רב הקהילה וראש המוסדות, נשא דברי תורה וברכה. במרכז הערב עמדו דבריה המרתקים של הגב' חני ליפשיץ, שליחת הרבי בקטמנדו שבנפאל, בנושא "להיות רחוק, להרגיש קרוב". הגב' לאה קסטיאל הנחתה את הערב והגב' יעל אברהם ליוותה אותו בגיטרה חשמלית. המשתתפות נהנו מבר מרקים עשיר.

האירוע המרכזי לציון יום פטירתה של הרבנית, נערך בבית חב"ד בצפון העיר בארגונה של הגב' חני גולדשמיד. את פני מאתיים המשתתפות קיבל בר מתוקים עשיר ודוכן מכירת ספרים וצעצועים מותאמים למשפחה החסידית. לכל משתתפת המתינה סלסלת שוקולד ומיני מאפה ושיר מיוחד שנכתב לכבוד הרבנית. הגב' קיילא וילהלם, שהנחתה את האירוע, הזמינה את כולן להוסיף את שמן על פדיון-הנפש שישלח לציונו של הרבי.

קליפ שהופק במיוחד לערב זה, "כל החסידים – הם ילדייך", סיפר למשתתפות על מסירותה הגדולה של הרבנית ע"ה לחסידים. הרב שלמה אברמסון, משלוחי הרבי למזרח העיר, תיאר בהרחבה את צניעותה ומסירות נפשה, ושתיים מתלמידות בית הספר חב"ד נקראו לומר משניות לפי אותיות שמה של הרבנית. אתנחתא מוסיקאלית שכותרתה "להיקרא בשמך, ניתנה לנו הזכות", העניקה הגב' שרה אלפנביין יחד עם בנות חב"ד הנושאות את השם המיוחד "חיה מושקא".

בסרט דוקומנטרי נחשפו הנשים לקורותיה של הרבנית. "מעלתה האמיתית", נשמע קולו של הרבי שדמותו נראית על המסך, "יודע רק הקב"ה". בסרט מראות נוגים מהלווייתה ומסרים מעודדים שהשמיע בעלה, הרבי.

הגב' מירי שניאורסון, מנכ"לית 'קידי שיק' לשעבר ומגישת תכניות ברדיו 'קול חי', שיתפה את הנשים בסיפור חיה המרתק. על ההתמודדויות בעולם העסקים הסוער לצד חינוך הילדים בבית החם פנימה. היא עשתה שימוש באנקדוטות מקורותיה של הרבנית ע"ה כדי להדגיש את מעמדה המיוחד של כל אישה יהודיה.

הנשים שצפו בסיפורה של אישה שמקיימת שיעור נשים קבוע כבר חצי יובל שנים בהוראתו של הרבי, קיבלו על עצמן להצטרף אף הן לשיעורים הרבים המתקיימים ברחבי העיר. הערב הסתיים בהגרלה מפנקת על מוצרי טיפוח ייחודיים ועל תמונה יוקרתית שעוצבה במיוחד לאירוע.

אירוע נוסף, והפעם לנשים דוברות צרפתית, נערך בבית חב"ד במלון טיילת במרכז העיר. את סדרת אירועי החודש עתיד לחתום ערב נשים מיוחד שיתקיים בבית חב"ד בקריית השרון.

נציין כי כמה משלוחות חב"ד בעיר עשו את דרכן לניו-יורק להשתתף בוועידה העולמית של שלוחות חב"ד שנערכת שם. השלוחות ניצלו את שהותן שם לתפילה בבית הכנסת של הרבי, על ציונו הקדוש ועל ציונה של הרבנית. כמו כן, קבוצה מנשות קהילות בתי חב"ד השתתפה בשבת מיוחדת שנערכה ע"י ארגון נשי ובנות חב"ד בישראל במלון בניר עציון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.