מערכת COL | יום י"ח אדר א ה׳תשע״א 22.02.2011

חב"ד מתגייסת להצלת 770 בזכרון יעקב

תסיסה עזה שוררת בקרב חסידי חב"ד והשלוחים ברחבי הארץ בקרב חסידי חב"ד והשלוחים ברחבי הארץ לנוכח הניסיון לפגוע בצביונו של בניין בית חב"ד 770 אשר בזכרון יעקב, ולהצר את צעדיו של שליח הרבי בעיר, הרב יוסף יצחק פריימן ● גורם מסויים, בעל השפעה בעיר, מנסה לשנות את צביונו הרוחני של בניין 770 ולהצר את פעילותו וצעדיו של הרב פריימן במקום ● בכינוס חירום של ראשי עסקני חב"ד באה"ק הוחלט על שורת צעדים למתן גיבוי מלא לרב פריימן ולהפסקת ההתנכלויות ● COL יעקוב אחר ההתפתחויות וידווח  לסיפור המלא
חב
חנוכת בית חב"ד '770' בזיכרון יעקב. ארכיון: COL

כתב COL

בקרב חסידי חב"ד והשלוחים ברחבי הארץ שוררת תסיסה עזה לנוכח הניסיון לפגוע בצביונו של בניין בית חב"ד 770 אשר בזכרון יעקב, ולהצר את צעדיו של שליח הרבי בעיר, הרב יוסף יצחק פריימן, ומנהל בית חב"ד בזכרון יעקב. השלוחים מביעים מחאה חריפה על הניסיונות האלה, ומעניקים את מלוא הגיבוי לשליח.

כזכור, הרב פריימן השקיע את כל מרצו בהקמת הבניין, שיהיה בתבנית בית חיינו 770, ולפני כשנתיים וחצי, בחודש אלול ה'תשס"ח, נחנך הבניין ברוב פאר והדר. מאז מהווה הבניין מוקד ומרכז לפעילות חב"ד ולהפצת המעיינות בעיר, בית כנסת ומרכז לקהילת חב"ד המקומית, ואחד הבניינים המפוארים של תנועת חב"ד בארץ הקודש.

מבחינה חוקית הבניין הוא בבעלות עיריית זכרון יעקב, שהסמיכה את הרב פריימן לתפעל את המקום כבית חב"ד וכבית כנסת חב"ד.

בשנה האחרונה ניסה גורם מסויים, בעל השפעה בעיר, לשנות את צביונו הרוחני של בניין 770. לצערו הגדול של הרב פריימ, נערכו בו בשנה החולפת כמה אירועים בצורה בלתי צנועה. אותו גורם אף מנסה להצר את פעילותו וצעדיו של הרב פריימן במקום.

כשנוכח אותו גורם  שהרב פריימן איתן בדעתו לעמוד על משמר הצביון הרוחני והדתי של הבניין, הפעיל את קשריו בעירייה ובמוסדות אחרים בעיר, כדי לפגוע בניהול הבניין על ידי הרב פריימן. גם נעשה ניסיון לשבור בכוח את מנעול הבניין והחלפתו.

כחלק מניסיונות ההתנכלות הכניס אותו גורם לבניין 770 פעילי ארגון אחר, ואף סגר את קומת עזרת הנשים בבית הכנסת כדי ליצור בו מניין ספרדי, בלי שום תיאום והסכמה של הרב פריימן. זאת לצד שורה ארוכה של התנכלויות אישיות וציבוריות לרב פריימן ולפעילות בית חב"ד.

ראשי עסקני חב"ד באה"ק התכנסו לכינוס חירום לנוכח הנעשה במקום, והחליטו על שורת צעדים, כדי להדוף את ניסיונות ההתנכלות הללו ולמנוע כל התערבות מצד גורמים זרים בניהול המקום, תוך מתן גיבוי מלא לרב פריימן.

רבים מהשלוחים ומידידי הרב פריימן נחלצו לעמוד לימינו ולסייע לו במאבק התמוה שנכפה עליו, בשאיפה להחזיר את בניין 770 לבעליו הרוחניים האמיתיים, ולשים קץ לניסיונות ההתנכלות.

ראשי עסקני חב"ד מציינים כי אין מדובר כאן רק במאבק נקודתי-מקומי של הפעילות בזכרון יעקב, אלא זו מערכה שנוגעת לכל חסיד בארץ הקודש, ובמיוחד לשלוחי הרבי מנהלי בתי חב"ד. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בסמל חב"די – בניין 770 הנבנה בדוגמת בית חיינו 770, תל תלפיות, שנעשה חלילה למשיסה, וגורמים עוינים, המתנגדים לחב"ד מבזים ברגל גאווה את הסמל החב"די המובהק.

COL יעקוב אחר ההתפתחויות ויביא עדכונים על הנעשה. אם יהיה צורך גם תיחשף ברבים זהותו של אותו גורם, המציג את עצמו במקומות אחרים כידיד חב"ד, בשעה שהוא פועל בצורה מכוערת ומבישה כל כך נגד שליח חב"ד בזכרון יעקב ורומס את כבודו של בניין 770. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.