מערכת COL | יום כ"ד סיון ה׳תשע״ה 11.06.2015

השליחות המסתורית מאחורי התמונה ● מיוחד

אמש, פורסמה ב-COL תמונה מלפני 46 שנה, בה נראה הרב ברוך גופין מזקני כפר חב"ד בחדר המזכירות של הרבי, לצידו של המזכיר הרב יהודה קרינסקי ● מה הסיפור שמסתתר מאחורי התמונה? ● יצאנו לברר ● מגזין שישי  שליחות מסתורית
השליחות המסתורית מאחורי התמונה ● מיוחד
משה בן חיים

באחרונה פורסמה תמונה של מזכיר הרבי ויו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך' הרב יהודה קרינסקי, כשהוא משוחח עם הרב ברוך גופין מזקני כפר-חב"ד - לאורך ימים ושנים טובות, במהלך חתונה משפחתית בניו-יורק.

לאחד הגולשים, התמונה הזכירה תמונה אחרת שצולמה לפני 46 שנה, שנשמרה בארכיונו. מדובר בתמונה שצולמה בחדר המזכירות בשנת תשכ"ט, בה נראה הרב גופין על-יד הרב קרינסקי, וברקע גם נראה אברך צעיר. מה מסתתר מאחורי התמונה?
ר' זליג גופין מכפר חב"ד, השתתף גם הוא יחד עם אביו הרב ברוך גופין באותה חתונה משפחתית לפני שבועיים, והוא מספר את הרקע לדברים, על שליחות מסתורית שהרבי שלח את אביו, אז, בדיוק בתקופה בה צולמה התמונה, לפני 46 שנה.

"נכד של אבי, הת' שניאור זלמן דברוסקין, התחתן עם בתו של ר' דרור פרומר מניו ג'רזי. המזכיר הרב קרינסקי הוא דוד אם הכלה וכך נפגשו השניים בשמחה המשפחתית", סיפר ר' זליג.

הרב קרינסקי שמח לראות את הרב גופין והזכיר לו שההכרות הראשונה שלהם הייתה לפני... 57 שנה! אז, בשנת תשט"ז, הגיעה הקבוצה הראשונה של השלוחים שהרבי שלח לארץ בכדי לעודד את תושבי כפר חב"ד ואה"ק, ביניהם היה הרב קרינסקי, לאחר הטבח המחריד ב"יד החמישה" בכפר חב"ד.

הרב קרינסקי המשיך והעלה זכרונות על הרכב של הרב ברוך גופין, בו הוא הוא הסיע אז את קבוצת השלוחים, ביניהם הרב קרינסקי הצעיר - מתל-אביב לכפר-חב"ד... היו ימים.


הרב ברוך גופין על המשאית שלו, בה הסיע באותם ימים את שלוחי הרבי מתל אביב לכפר חב"ד


ומה הסיפור של התמונה בחדר המזכירות? שאלנו את ר' זליג גופין. הוא מקדים ומתאר מה רואים בתמונה: "בצד ימין, נראה ר' נחום פינסון, אז אברך צעיר בשנת נישואיו הראשונה. הוא אחיין של אבי שיחי'. כיום הוא בלוס אנג'לס, וילדיו עוסקים שם בשליחות. הרב קרינסקי נראה יושב על הכסא של המזכיר הרב בנימין קליין ע"ה. לידו יושב אבי יבדלחט"א."



"בשנים ההם, אבי היה מחברי וועד כפר חב"ד והיה ממונה על תחום הבניה בכפר. כפר חב"ד עמד אז בשיא התפתחותו, ממבנים נטושים של 'ספריא' הקדומה לשכונות מסודרות. אבי ניהל אז את הבנייה החדשה, באישורים, תקציבים וניהול: בפרוייקט ה'שיכונים החדשים' (שאז באמת היו חדשים...) 'בית שז"ר', מוסדות בית הספר היסודי לבנות, מעון עולים, ועוד."

"לקראת י"ב תמוז תשכ"ט, הרב ברוך גופין נסע לרבי ונכנס ליחידות. הרבי התעניין בפרוטרוט במצב הבנייה בכפר חב"ד, והרב גופין סיפר שיש חוסר בתקציב לפרוייקט שהיה אז על הפרק של כפר חב"ד: תכנון של אולם גדול לכל האירועים הגדולים של חב"ד. כגון י"ט כסלו וכדו'."

"תכננו את האולם לפרטי פרטים. אדריכל הכין דגם מוקטן של האולם, ור' מאיר פרידמן ע"ה שנסע לרבי התבקש ע"י וועד כפ"ח למסור לרבי את הדגם. הדגם המוקטן היה מונח על כסא בחדרו של הרבי. ובחזרה ליחידות: הרבי אמר לאבי, שיפנה להרב חודוקוב, וממנו יקבל סיוע והכוונה."

"לאחר היחידות, הרב חודוקוב ביקש שהרב גופין יפגש עם המזכיר הרב קרינסקי, ויחד הם יצאו לפגוש גביר במנהטן, שהרב קרינסקי הכיר באופן אישי. וזוהי התמונה המדוברת..."

"עוד 'קוריוז' מעניין בכל הסיפור הזה: לרבי הגיעה אז מכונית קדילאק חדשה. ביום שישי לאחר י"ב תמוז, היה הרכב אמור לעלות לראשונה על הכביש. מי שחנך את הרכב החדש, היו הרב קרינסקי והרב גופין, בנסיעה המיוחדת בשליחות הרבי לאותו גביר..."

ואם תשאלו, איפה האולם הגדול שתוכנן להיבנות בכפר חב"ד? המקלט מתחת למה שמוכר היום כ'מסעדת 770' - הוא הקומה הראשונה של האולם המיוחד"...

סיפורה של תמונה, ושליחות מסתורית...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.