מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשע״ד 31.08.2014

הרופא הצבאי של סיירת גולני ביקש: סעודת הודיה בח"י אלול

בצל המתיחות הקשה בגיזרה הסורית, והאיום החדש הנשקף משם, מספר שליח חב"ד בקריית שמונה הרב יגאל ציפורי בראיון מיוחד ל-COL על אחיינו שחר דייסי, הרופא הצבאי של סיירת גולני, שהציל אחרים בעזה ונפצע בעצמו בשבוע שעבר ברמת הגולן ● על התאוששותו בניסי ניסים, ועל בקשתו המיוחדת לקיים את סעודת ההודיה דווקא בח"י אלול ● וגם: הדרמה שהתרחשה בשעת הראיון  הנס של שחר דייסי
הרופא הצבאי של סיירת גולני ביקש: סעודת הודיה בח
קטע מעיתון על פציעתו של דייסי, ברקע: הרב ציפורי בגבול

משה בן-חיים

הגיזרה הצפונית מתחממת: פעילי אל קעידה השתלטו על אזורים בסמוך לגבול ברמת הגולן. כפי שדיווחנו אמש, חיילי או"ם חילצו עצמם לאחר קרב יריות והגיעו לשטח ישראל. בישראל, חשש כבד בעקבות ההתפתחויות בגבול הסורי והלבנוני, וצה"ל נערך בסמוך לגבול. בצהרי היום (ראשון)  סוללת טילי פטריוט יירטה כלי טיס סורי שחצה את הגבול לרמת הגולן.


ירוט כלי טיס של החיזבללה בגבול הצפון בשנת תשע"ב (צילום: דובר צה"ל)

בשיחה
עם מנהל בית חב"ד בקריית שמונה, הרב יגאל ציפורי, הוא קוטע לפתע את השיחה: "אני מזהה מטוס קרב צולל לכיוון הגבול, כנראה בדרך לתקיפה".

היה זה בשעות הצהרים בסמוך לאירוע יירוט המזל"ט וייתכן מאוד שקשור אליו. "אין ספק שהמצב בצפון מתוח מאוד", אומר הרב ציפורי. "המציאות מאוד מסובכת. תומכי 'אל קעידה' הניפו כבר דגלים על הגדר בגבול ישראל. המצב מורכב מאוד. תומכי אל קעידה גירשו את המורדים נגד שלטון אסד, וכעת הם נלחמים גם באסד וגם בישראל. הם יורים פגזים לעבר ישראל", הוא אומר.

התאושש בניסים

מספר הרב יגאל ציפורי: "ביום רביעי שעבר, בן אחותי, שחר דייסי, טיפל במורדים סוריים פצועים ליד הגדר. כדור שנורה מעברה השני של הגדר, פגע בבית החזה הימני שלו, חדר את הריאה ויצא מצידו השני. הוא הובהל במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, נותח, ובניסי ניסים התאושש.

"הכדור 'פיספס' במילימטר עורק ראשי ללב, והוא ניצל בנס", מספר הרב ציפורי. "אתמול הוא כבר שוחרר מבית הרפואה, וישהה בבית כחודש למעקב".

הנה דיווח שפורסם בווינט בחמישי שעבר, יום לאחר פציעתו של שחר דייסי: "עשרות בני משפחה וחברים הגיעו היום (חמישי) לבית הרפואה רמב"ם בחיפה לבקר את סגן שחר דייסי, קצין צה"ל שנפצע אמש מכדור תועה שנורה מהשטח הסורי ברמת הגולן. שחר מאושפז במצב קל-בינוני במחלקה לניתוחי חזה ומתאושש מניתוח שעבר אתמול להוצאת הקליע שחדר לבית החזה הימני שלו.

"בני המשפחה טוענים כי הם עדיין לא יודעים מה קרה וממתינים לתחקיר צה"ל שיבחן האם מדובר היה בירי מכוון או בכדור תועה. 'כששחר היה בעזה כל הזמן דאגתי והתפללתי לשלומו', אמרה אשתו שרה, 'כאשר הסתיימה הלחימה והם עלו לגבול הצפון אבן נגולה מלבי. ידעתי ששם יותר בטוח. זה קצת אירוני שדווקא שחר, שטיפל בעשרות פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה והציל את חייהם, נפגע דווקא מכדור סורי. אין דבר כזה כדור תועה'.


קטע מעיתון ("ידיעות") המדווח על פציעת שחר דייסי

"הוריו ירדנה ושמשון ואשתו שרה לא זזים לרגע ממיטתו: 'אני עובד ברמת הגולן ואתמול שמעתי בחדשות שיש אירועים סמוך לקוניטרה", סיפר אביו. 'ידעתי ששחר עלה לאיזור הר אביטל עם יחידתו לאחר שהסתיימה הלחימה בעזה. במשך כשעה חייגתי לפלאפון של שחר ולא היה מענה, ופתאום שחר חייג אלי ואמר לי: 'אבא, אני נכנס לניתוח בבית הרפואה רמב"ם, הכל בסדר איתי אל תדאגו'. עזבתי הכל ונסעתי לבית הרפואה'.

"זוגתו גב' שרה הוסיפה כי שחר חש בטוב וכי הוא כבר רוצה לחזור ליחידתו. שרה סיפרה כי בעלה סיפר לה בתחילה כי נפצע בתאונת דרכים, אולם כשקיבלה טלפונים מהצבא וכשראתה את הדיווחים בכלי התקשורת, היא הבינה מה קרה. 'בגלל המרחק ממעלה אדומים הגעתי יחסית מאוחר והוא היה בניתוח. שחר היה בהכרה וניהל את הטיפול בו. במהלך הלחימה בעזה הוא טיפל בפצוע עם אותה פציעה בדיוק ולכן ידע מה צריך לעשות במקרה כזה'.

"'קרה לנו נס', הוסיפה אימו ירדנה, 'תודה לא-ל, הוא בסדר עכשיו. שחר טיפל בפצועים רבים שפונו לישראל מהקרבות בסוריה והציל כאלה שהיו על סף מוות ודווקא הוא נפצע'".

החייל ביקש: סעודת הודיה בח"י אלול

באחד הביקורים של הרב יגאל ציפורי אצל החייל שחר דייסי בבית הרפואה, שחר ביקש: "אני רוצה לערוך בשבת סעודת הודיה עם התוועדות ח"י אלול, יום הולדת שני המאורות הגדולים אדמו"ר הזקן והבעש"ט", אמר. הרב יגאל דודו, הסכים בחפץ לב. "שחר 'חי' את העניין החסידי, ויש לנו קשר מאוד מיוחד", הוא מספר. יש למשפחה גם שורשים חב"דיים.


הרב יגאל ציפורי בפעילות לילית עם חיילים בגבול הצפוני

"אני מכיר את אביו של שחר עוד מהימים בהם שירתתי כלוחם בסיירת צנחנים והוא שרת בגולני. אז היה לנו את הוויכוח הנצחי 'מי יותר טוב', גולני או צנחנים. שחר בחר ללכת בעקבות אביו לגולני".

"יכול להיות גדול בתורה"

ממשיך ואומר הרב ציפורי: "שחר אחייני היה בישיבה בקריית שמונה כשלושה חודשים. הגיע אלי יום אחד והצטרף להתוועדות שערכנו באותו יום. בהתוועדות הוא סיפר שהתקבל לאוניברסיטה העברית ללימודי רפואה. היתה לו התלבטות ואחד מראשי הישיבה אמר לו: 'חבל שתעזוב את הישיבה. אם תשאר תהיה גדול בתורה!' בסופו של דבר למד רפואה ובמלחמת 'צוק איתן' היה רופא של סיירת גולני.

"הוא היה מעורב בלחימה ובקרבות קשים בשכונת סג'עייה בעזה, והוא טיפל בפצועים רבים. ביום שני בשבוע שעבר, הועבר חזרה לגיזרה הצפונית אליה שייך, וביום רביעי הוא נפצע בעת שטיפל במורדים סוריים. כאמור, ברוך השם בניסי-ניסים הוא כבר שוחרר כבר לביתו, וכולנו ממתינים בקוצר רוח להתוועדות וסעודת ההודיה שתערך ב"ה בשבת ח"י אלול".

מערכת COL מצטרפת אף היא באיחולי החלמה מהירה, בתוך שאר פצועי צה"ל וחולי עם ישראל בכלל. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.