מערכת COL | יום ב' סיון ה׳תשע״ב 23.05.2012

הרבנים: "תמיכה בעמדה הפלשתינית תמיט אסון על האיזור"

"הנעשה כאן הוא המשך ישיר לשואה. כאז כן היום הופכים את עם ישראל לאיום על שלום העולם ואת הרוצחים והטרוריסטים הפלשתינים ל'רודפי שלום' תמימים. ייאמר ברורות: עמידה אירופית לצידם של הפלשתינים ותמיכה בתביעותיהם המופרכות זהו המשך לפשעי השואה", כך משלחת ראשי קונגרס הרבנים "פיקוח נפש" לשלגריר האיחוד האירופי בישראל מר אנדרו סטנלי  לסיפור המלא
הרבנים:

מפגש היסטורי נערך ביום שלישי בין שגריר האיחוד האירופי בישראל מר אנדרו סטנלי, למשלחת ראשי קונגרס הרבנים "פיקוח נפש". בפעם הראשונה נעתרו באיחוד האירופי להכניס באופן רשמי את עמדת ההלכה היהודית למערכת השיקולים של היחס כלפי ישראל וגבולותיה.

ראשי קונגרס הרבנים הבהירו לשגריר את דעת ההלכה, שבה יש תמימות דעים בין כל הרבנים ופוסקי ההלכה, על-פי שלחן-ערוך אורח-חיים סימן שכ"ט, שכל נסיגה ישראלית מהווה סכנה מיידית ליושבים בארץ. ההלכה קובעת כי אין כל אפשרות שמהלך של נסיגה וויתור על שטח יביא לשלום או להפסקת האלימות, אלא להיפך, לשפיכות דמים נוראה ח"ו.

הרב יוסף גרליצקי, יו"ר הקונגרס ורב מרכז ת"א, אמר לשגריר, כי בעוד שרוב הלכות התורה אנו מקיימים כ"נעשה ונשמע" גם אם לא נראה לעין באופן ברור התועלת שבהן, הרי שהלכה זו של איסור נסיגה משטחי ישראל 'הוכיחה' את נכונותה, לאסוננו הגדול, פעמים רבות בעשורים האחרונים, כאשר כל ילד רואה ומבין איך כל נסיגה וויתור ישראלי הביאו לגל פיגועים, טילים ורצח יהודים.

רב הערים קרית-גת ושדרות, הרב משה הבלין, סיפר לשגריר מחייו האישיים וחיי משפחתו ונכדיו הקטנים, כיצד הם חשים על בשרם את הפחד והטרור המתגבר בעקבות הנסיגות הישראליות. הרב שלמה רוזנפלד רב היישוב שדמות מחולה הדגיש כי דווקא האיחוד האירופי הוא זה שצריך לחוש אחריות כלפי שלום עם ישראל בארצו, לאחר מה שאירע בארצות אירופה בימי השואה האיומה. "הנעשה כאן הוא המשך ישיר לשואה. כאז כן היום הופכים את עם ישראל לאיום על שלום העולם ואת הרוצחים והטרוריסטים הפלשתינים ל'רודפי שלום' תמימים. ייאמר ברורות: עמידה אירופית לצידם של הפלשתינים ותמיכה בתביעותיהם המופרכות זהו המשך לפשעי השואה".

הרב אברהם שרייבר, רב קהילת כפר דרום סיפר לשגריר על חיי יישובו כפר דרום בעבר בדו-קיום ובשלום עם שכניהם הערביים, ורק כאשר בעולם התחילו ללחוץ על ישראל להיכנס למו"מ על נסיגות, הפכו הם לאויבים מרים. "מדינות המערב חייבות להבין שבלחציהן על ישראל אינן תורמות לשלום כלל, אלא רק למלחמות ואלימות". הרב יעקב שפירא, חבר מועצת הרבנות הראשית וראש ישיבת 'מרכז הרב' סיפר על שיחת הטלפון האנונימית שקיבלו לאחר הפיגוע הנורא בו נרצחו 8 תלמידים בישיבה, בה נאמר שהפיגוע הוא כנקמה על עצם הימצאות היהודים בארץ ישראל.

"הרי אתם רואים זאת היטב בעצמכם", סיכם מזכ"ל הקונגרס הרב אברהם לוין, "ניסיתם כבר את כל האפשרויות, והכל נכשל. עתה ברור שאין זה סכסוך על קוי 67 או כיבוש, העמדה הערבית הברורה היא התנגדות ליישוב יהודי בארץ ישראל כולה, והגיע הזמן להכיר כי התוכנית 'שטחים תמורת שלום' היא למעשה 'שטחים תמורת טרור', על האיחוד האירופי לעצור הליך מסוכן זה.

השגריר אנדרו סטנלי הודה לרבנים על בואם ועל הצגת עמדת ההלכה מאחוריה עומדים כלל רבני ישראל. הוא אמר שקשה לו להתווכח עם הרבנים, מאחר שהוא נמצא כאן רק לכמה שנים ועוזב, "ואתם הרבנים ועם ישראל נשארים כאן לנצח". השגריר אמר כי הוא מבין שמה שמחייב את העם היהודי הם חוקי התורה הנצחיים, אך הוא וממשלתו מחויבים לחוק הבינלאומי, שעדיין אינו מקביל לחוקי התורה. הוא הדגיש כי הוא פתוח באופן אישי לשמוע ולהבין את דעת התורה, והבטיח להביא את עמדת ההלכה לקובעי המדיניות באיחוד, כעמדה בה תומכים כל המנהיגים הרוחניים בישראל.

הרב גרליצקי בירך בשם כל רבני ישראל את השגריר, שהקדוש-ברוך-הוא ייתן לו את הכוח ואת האומץ לשנות לחלוטין את דרך החשיבה המוטעית בה נקטו עד כה באיחוד האירופי, ולהתחיל בדרך חדשה של התנגדות לכל נסיגה ישראלית ותמיכה בזכות עם ישראל לגור ולבנות בכל ארץ הקודש, דרך שתביא ודאי לביטחון ולשלווה הן לעם ישראל והן לשכניו, כמובטח בתורה "ונתתי שלום בארץ".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.