מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ד 26.06.2014

הרב הראשי לישראל באיגרת מיוחד לקראת ג' תמוז

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, כתב איגרת מיוחדת לאזרחי ישראל ולקהילות היהודיות בתפוצות, לקראת יום ההילולא העשרים של הרבי ● "אמנם חלפו עשרים שנה, אולם עדיין דמותו של הרבי זצ"ל שורה על פני תבל, הרבי היה גאון בתורת הנגלה והנסתר, ובאהבת ישראל שמלאה את ליבו הקים והפעיל עולה של תורה" ● "'צדיקים במיתתם קרויים חיים', פעולותיו הברוכות אותן ייסד עת חיותו, מוסיפים פירות מיום ליום. ליתא מקום בעולם דפנוי מפעילות שליחיו ותלמידיו של הרבי, וקול התורה והחסידות מהדהד בכל אתר ואתר "  הרב הראשי כותב על הרבי
הרב הראשי לישראל באיגרת מיוחד לקראת ג' תמוז

הרב דוד ברוך לאו, הוא בנו של הרב הראשי לישראל לשעבר וכיום רבה של תל אביב – יפו, הרב ישראל מאיר לאו שליט"א, ונכדו של הרב יצחק ידידיה פרנקל ע"ה. אישים אלו היו בידידות מופלאה עם האדמו"ר מליובאוויטש, ואף ביקרו אצלו מספר פעמים, הן בהתוועדויות הפומביות, גם ב'יחידות', ואחר כך גם בעת 'חלוקת הדולרים לצדקה'.

באיגרת אותה מפרסם הרב לאו מספר ימים לפני שרבבות יהודים בכל רחבי העולם יציינו את יום ההילולא העשרים של האדמו"ר מליובאוויטש, רבי מנחם מענדל שניאורסאהן זצוק"ל, הוא כותב:

ביום ג' בתמוז ימלאו עשרים שנה לעלייתו לגנזי מרומים של הרבי מנחם מענדל שניאורסאהן האדמו"ר מחב"ד זיע"א.

אמנם חלפו עשרים שנה, אולם עדיין דמותו של הרבי זצ"ל שורה על פני תבל, הרבי היה גאון בתורת הנגלה והנסתר, ובאהבת ישראל שמלאה את ליבו הקים והפעיל עולה של תורה.

"צדיקים במיתתם קרויים חיים", פעולותיו הברוכות אותן ייסד עת חיותו, מוסיפים פירות מיום ליום. ליתא מקום בעולם דפנוי מפעילות שליחיו ותלמידיו של הרבי, וקול התורה והחסידות מהדהד בכל אתר ואתר.

זכתה תנועה זו, דווקא לאחר הסתלקותו, להגביר חיילים לתורה ותעודה, המבצעים אותם התווה הם הבסיס לכל הדבר המופלא הזה.

עפ"י החסידות לצדיק ישנו יעוד שונה בעולם. בהיותו בן עליה רוחנית תפקידו להוות את המחבר בין הבורא להמון העם הזה וזה הגדר של "צדיק יסוד עולם".

האדמו"ר הריי"צ כתב ביומא דהילולא דהאדמו"ר הרש"ב "הנה ביום שמחתו על עדן, קדש נשמתו האצילה, במתיבתא דרקיע, מלאכי מרום, ברואי התפלה" (אגרת ב' בניסן). ואכן במספר מילים אלו מיצה האדמו"ר את מהותו של יום הזכרון.

בזכותו של הרבי ממשיכים להפיץ את תורת האמת. ואני קורא להתחזק בהפצת מורשתו. יתן ה' ונזכה בהמשך פועלו לראות בגאולת ישראל האמתית במהרה בימינו בקרוב ממש אמן.

מקום חותם הרב הראשי לישראל

● ●

עם צאת השבת, ימריא הרב הראשי לישראל לארצות הברית. ביום ראשון יהיה אורח הכבוד בעצרת המרכזית של תנועת חב"ד ליובאוויטש העולמית, בסמיכות מקום לקברו של האדמו"ר ברובע קווינס בניו יורק.

במהלך 24 השעות של יום ההילולא ג' בתמוז, ישתטחו מאות אלפי יהודים מכל רחבי העולם, על קברו של האדמו"ר, והרב הראשי לישראל ישהה במקום אף הוא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.