מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תשע״ג 13.06.2013

הנשיא פוטין הכריז: "אנחנו נותנים לכם את הספרים מכל הלב"

צעד גדול לקראת השבת "אוסף שניאורסון" לספריית 'אגודת-חסידי-חב"ד' העולמית נרשם היום (חמישי) במוזיאון היהודי במוסקבה, כשנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על החזרת הספרים לידי חסידי חב"ד ברוסיה ● "היום, הספרים הללו חוזרים לעם היהודי. אני יודע כמה שנים וכמה מאבקים ניהלתם על מנת שסוף-סוף הספרים הללו יהיו בידיים שלכם.  אנחנו נותנים לכם את הספרים מכל הלב" - אמר הנשיא פוטין ● מנחם כהן, שליח COL למוסקבה, מדווח  פוטין הכריז על השבת הספרים
הנשיא פוטין הכריז:
פוטין נואם, היום (צילומים: מאיר אלפסי, הצלם הרישמי)

מנחם כהן, שליח COL למוסקבה

צעד גדול וחשוב לקראת השבת "אוסף שניאורסון" לספריית 'אגודת-חסידי-חב"ד' העולמית נרשם היום (חמישי) במוזיאון היהודי הגדול במוסקבה, כשנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על החזרת הספרים לידי היהודים ברוסיה.

את פניו של הנשיא קיבלו הרב לאזאר והרב יצחק קוגן, חבר 'אגודת-חסידי-חב"ד' בחבר-העמים, וראשי השלוחים בחבר-העמים.

במעמד מאות שלוחי הרבי בחבר-העמים, צמרת שלטון רוסיה; שרים ופוליטיקאים בכירים, ועשרות-רבות של נציגי כלי-תקשורת מרחבי העולם, הכריז הנשיא פוטין כי "אוסף שניאורסון" יעבור למוזיאון היהודי במוסקבה, בראשות הרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזר.

כשמאחוריו תמונת מרהיבה של הרבי נשיא דורינו, פתח הנשיא פוטין את דבריו. "לפני שנה נפתח המוזיאון היהודי במוסקבה שממשיך את המסורת היהודית ולמעשה מספר את סיפורו של העם היהודי", אמר הנשיא, "בכלל, המוזיאון הזה גורם לפתח דיבור בין שני העמים, וגורם לשלום בין הדתות, שזהו הבסיס לקיום ופיתוח רוסיה".

הנשיא דיבר בהרחבה על המוזיאון ותרומתו לעם הרוסי. כידוע, הנשיא פוטין היה מעורב היטב בהקמת המוזיאון ואף תרם את משכורתו החודשית לבניית המוזיאון - צעד שעורר הדים נרחבים ברוסיה.

בשלב זה, בעוד הנוכחים דרוכים לקראת התייחסותו ל"אוסף שניאורסון", אמר פוטין: "היום, הספרים הללו חוזרים לעם היהודי. אני יודע כמה שנים וכמה מאבקים ניהלתם על מנת שסוף-סוף הספרים הללו יהיו בידיים שלכם.

"אני מקווה שאחרי שספריית שניאורסון שבה למרכז היהודי, יוכל כל בן-אדם ברוסיה ובעולם כולו, לבוא לכאן, ולעיין בספרים, ברוגע ובשלווה, להכיר ולראות דברים חדשים. גם אדם מודרני חייב את זה. יש לספרים הללו חשיבות גדולה מאוד ליהדות העולם, ולא רק ליהדות רוסיה".

הנשיא פוטין המשיך: "אני מברך אתכם בהצלחה, יש לכם אחריות גדולה על הכתפיים שלכם, אחריות גדולה מאוד על חינוך הילדים והיהודים".

וכך סיים הנשיא את דבריו: "אנחנו נותנים ליהודים את הספרים מכל הלב".

האמירה ריגשה את המשתתפים שהרגישו שתם פרק, אולם עדיין לא נשלם, עד להגעת הספרים לספריית אגו"ח בניו-יורק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.