מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשע״א 19.10.2010

ה'ניו יורק טיימס' על מערכת הניהול העתידית של 'ארכיון הרבי'

JEM
בכתבת פרופיל אודות מערכת ניהול וידאו מהמתקדמות בעולם, בה משתמשת כיום רשת MLB - ערוץ הטלוויזיה של ליגות הבייסבול מהמובחרות בעולם, שופך ה'ניו יורק טיימס' אור על המערכת הלא ידועה, בזכותה בעתיד תינתן אפשרות לגישה ציבורית אל קטעי וידאו מהרבי לסיפור המלא
ה'ניו יורק טיימס' על מערכת הניהול העתידית של 'ארכיון הרבי'
בכתבת פרופיל אודות מערכת ניהול וידאו מהמתקדמות בעולם, בה משתמשת כיום רשתMLB  - ערוץ הטלוויזיה של ליגות הבייסבול מהמובחרות בעולם, שופך ה'ניו יורק טיימס' אור על המערכת הלא ידועה, בזכותה בעתיד תינתן אפשרות לגישה ציבורית אל קטעי וידאו מהרבי.

לפני פחות משנה, הרב אלקנה שמוטקין, מנהל חברת המדיה החבדי"ת – JEM, יחד עם דקל חמטיאן - מנהל ארכיון השימור של פרויקט 'תורת חיים', ביקרו באולפני רשת MLB הממוקמים בניו ג'רזי, זאת כחלק מתכנון עתידי למערכת ניהול שתקטלג קטעי אודיו, וידאו ותמונות של הרבי.

"מהרגע שראינו את המערכת שלהם ידענו שאנחנו צריכים למצוא משהו שדומה כמה שיותר למערכת אותה הם בנו", אומר שמוטקין.

החיפוש של שמוטקין וחמטיאן הביא אותם למוזיאון השואה של ארה"ב, הארכיון של 'מכון סמיתסוניאן' בוושינגטון, המטה הראשי של חברת החדשות FOX ועוד מגוון חברות של חדשות וארכיונים ברחבי ארה"ב. לאחר כל מסעותיהם הם הבינו שיצטרכו לבנות את המערכת שלהם מהיסוד כי אין שום ברירה אחרת. "הביקור שלנו בMLB הבהיר לנו שפרויקט בהיקף כזה יכול להיעשות, ושהחזון שלנו אפשרי וריאליסטי".
פרוייקט ארכיון השימור של 'תורת חיים' ייתן את האפשרות בכל רגע נתון לאתר קבצי אודיו, וידאו ותמונות של הרבי, בכל נושא, מכל תאריך. חלק מהיישום הזה כבר הוטמע באתר www.mymomentwiththerebbe.com.

הם ידעו שהאוסף העתידי יהיה נגיש מיידית עם הפעלתה של המערכת העתידנית. אבל כפי שהתברר המפתח למנף את הארכיון ההיסטורי יהיה ממסד הנתונים המצורף לחומרים. בפוסט שפירסם חמיטאן בבלוג שלו זמן מה לאחר הביקור של במתקן MLB בניו ג'רזי, הוא כתב, "אחד הדברים המעניינים ביותר שראינו (ואולי אפילו יותר מעניין מאשר המטרה האמיתית של הטיול שלנו), היה זה מערכת הרישום של ממסד הנתונים שלהם".

"במקום לתעד כדורים והתקפות של משחקי בייסבול, אנחנו נתעד נושאים, אנשים, מילות מפתח וכל זה עם טכנולוגיה מאוד דומה", אומר חמטיאן, שמנסה להשוות בין שני מערכות הניהול של MLB ו-JEM. "כשאתה מתחייב לפרוייקט בסדר גודל שכזה, זה מעודד לראות שחברות ארכיון מוצלחות ממליצות על שיכפולה של מערכת הניהול של MLB", מוסיף שמוטקין. " ובתוספת לכך ההשראה והלמידה של החומרים מארכיון הרבי, שללא צל של ספק יהיה בהיקף ענק ומרהיב".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.