מערכת COL | יום כ"ח טבת ה׳תשע״ה 19.01.2015

המצעד החסידי: כך הפך בי"ס חב"ד ברחובות לתערוכה מיוחדת

מי שנקלע לאחרונה לכיתות בית הספר 'בנות חב"ד - אהלי חיה מושקא' ברחובות, לא היה יכול שלא להתפעל מהמחזה החסידי יוצא הדופן שנגלה לעיניו ● מבצע מקורי שהחל במבצע מיוחד ל'חג הספרים', המשיך לתחרות סיפורים חסידיים אמנותית וראשונה מסוגה, והסתיים בחווית לימוד משותפת של אימהות ובנותיהן בעיצומו של היום הקדוש כ"ד בטבת  המצעד החסידי
המצעד החסידי: כך הפך בי
חני פרנקל

זר כי היה חוצה בתקופה האחרונה את שערי בית הספר היסודי 'בנות חב"ד - אהלי חיה מושקא' ברחובות, היה משפשף את עיניו בתדהמה לנוכח המראה החסידי הססגוני שהיה נגלה לנגד עיניו: שפע עצום של מוצגים חסידיים מושקעים ומוטיבים מעולמה של חסידות חב"ד העשויים בקפידה, בחן ובטוב טעם, קידמו את פניו של כל מי שנכנס למסדרונות בית הספר, וסיפקו לתלמידות, לצוות ולמבקרים הרבים, חוויה חסידית עצמתית ומרגשת, שרישומיה לא יישכחו זמן רב.

מסדרונות בית הספר היסודי ברחובות ששמו יצא לתהילה, הפכו למעין תערוכה חסידית. הקירות סיפרו את סיפורי החסידים בשפה אמנותית עשירה ויוצאת דופן. כיד ה' הטובה על התלמידות שהשקיעו את אונן ומרצן על מנת לבטא את עולמה הפנימי של חסידות חב"ד באמצעים אמנותיים מלאי חוויה מתוך עולם הסיפורת החב"די העשיר וספוג הרגש החסידי.

***

הכל החל לקראת היום הבהיר ה' בטבת, 'דידן נצח', שבו חוגגים חסידי חב''ד בכל מקום את ניצחון הספרים. מאז הנס שהתרחש בשנת תשמ"ז, שבמהלכו התעצמה התקשרות החסידים לרבי לאחר שגם גויי הארץ הכירו שיש רבי בישראל - מבטאים חסידי חב"ד את היום הזה כיום של חיזוק ההתקשרות דרך ספריו של הרבי ושיחותיו העשירות בכל חלקי התורה.

כיאה ליום הבהיר, ובהתאם למנהג שנתקבל בכל ריכוזי אנ"ש - התקיים בבית הספר יריד ספרים מיוחד, שבמסגרתו התאפשר לתלמידות לרכוש מגוון ספרים חסידיים במחירים מוזלים.

אבל זה עוד לא הכל: ביום שלמחרת יצא לדרכו בקול תרועה 'המצעד החסידי'. במסגרת המצעד, נדרשה כל תלמידה לבחור סיפור חסידי, לשנן אותו היטב, ולמלא נספח שבו היה עליה לרשום: מדוע בחרה בסיפור, מי הדמות האהובה עליה בסיפור, מה ריגש אותה במיוחד, ולסיום - מה הלקח שהיא מפיקה מהסיפור.

"ההיענות היתה מפתיעה ומרגשת", מספרות המורות בבית הספר בחדווה בלתי מוסתרת. הדרך הייתה רצופה בלימוד והעמקה על גדלות הסיפור החסידי, וכל זאת בניצחונה של הסגנית הגב' שרית בורוכוב, אשר בין היתר כללה סדנא על משמעותו וכוחו של הסיפור החסידי.

בנוסף בוגרות בית הספר נטלו חלק במבצע. הן קראו סיפורים בחברותות עם תלמידות צעירות יותר, במסגרת 'הפסקת סיפור חסידי' שעליה הוכרז בבית הספר.

***

אירועי כ"ד בטבת היו אפוא המשך ישיר להצלחה הגדולה של אירועי 'דידן נצח' בבית הספר. זה היה התאריך שבו נחתם מבצע 'המצעד החסידי'.

ביום כ''ד בטבת, יום ההילולא של כ"ק האדמו''ר הזקן נבג"מ זי"ע, נחתם המצעד בהגשת מוצגים מרהיבים הכוללים פרטים מתוך סיפורים חסידיים - שאותם בחרו התלמידות. בכל כיתה נבחר מיצג מרהיב ומשובב עין על הסיפור החסידי האהוב ביותר. הזוכות במצעד קיבלו פרסים יוקרתיים.

תלמידות בית הספר סיפקו דוגמה מוחשית לאמרה כי חסידים לעולם אינם שבעים ממעשיהם הטובים - אלא תמיד שואפים לעוד: לכבוד יום ההילולא של האדמו''ר הזקן נ"ע, התקיים ערב 'אם ובת', ללימוד משותף מספר היסוד של חסידות חב''ד ספר התניא.

בזמן ששקעה שמשו של היום הקדוש כ"ד בטבת - זרחו פניהן של ילדות החמד, המלוות בידי אמהותיהן בדרך לשעת איכות מיוחדת במינה. את פניהן קיבלה במאור פנים מנהלת בית הספר, הגב' ציפי בלגובסקי, אשר טורחת ומחדירה בתלמידות חן חסידי אמיתי לנחת רוח רבינו-נשיאינו, לאורך מעגל השנה כולה.

היה זה מחזה מרגש ומשובב נפש לראות את התלמידות מכל השכבות יושבות בכיתות יחד עם אימותיהן - ולומדות בחדווה ובהעמקה מתוך ספר היסוד של חסידות חב"ד, שרבותינו-נשיאנו כינו אותו 'התורה שבכתב של תורת החסידות'.

הערב נחתם באווירה מרוממת חווייתית וחמה במיוחד, כאשר התלמידות מעידות כי גם בעוד שנים רבות הן לא תשכחנה את האירועים המושקעים ואת המטען החסידי הייחודי שנצרב בנשמתן: "זו היתה חוויה מכוננת", העידו תלמידות רבות, "חוויה שתעבור בע"ה גם לדורות הבאים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.